Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Några blandade frågor!
2118 besök totalt
brainglow
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 510


Trådstartare
Hej!

Gotland ring närmer sig, bara två dagar kvar nu!
Har varit ute med en kompis Opel Speedster (ja han ska med också) och testat funktioner lite för att vara fullärd till GR!

Vi hittade ett lugnt område där vi kunde åka runt ett kvarter utan trafik, rödljus osv.
Började rulla och satte Start/Finnish vid ett ställe, sedan sadde jag en split vid varje kurva, vilket resulterade i 4 splittider, stegade förbi split 5,6 och 2nd start/finnish line, och sedan körde vi några varv. Verkade fungera bra:

Time 17:29
Date 27/08/2008

Lap Lap Time Split Split Time
02 1 0'14.0"
02 2 0'12.2"
02 3 0'23.9"
02 4 0'09.4"
02 5 --'--.-"
02 6 --'--.-"
02 1'19.0"
03 1 0'14.4"
03 2 0'11.9"
03 3 0'23.9"
03 4 0'11.7"
03 5 --'--.-"
03 6 --'--.-"
03 1'18.0"
04 1 0'09.2"
04 2 0'07.3"
04 3 0'25.6"
04 4 0'06.9"
04 5 --'--.-"
04 6 --'--.-"
04 1'00.7"

Nu är jag hemma och ska "analysera"

Har 7 st *.dbn filer, eftersom vi hade Performanceboxen påslagen både under vägen dit och hem.
En av dem är skapad 17.33, så jag öppnar den och ser mkt väl min körning om jag tittar på "Map-en".

Jag kan slå på Km/h, G krafter, osv osv och får upp det fint i grafer.

1. Kan jag få in de splittimes som jag satte ute på "banan" på något sätt, eller måste man sätta dom manuellt i Performance Tools.

2. Jag har den inställd på Write to file, om jag förstått det rätt så innebär det väl bara att den skriver data till textfiler (Best01, Result01) lite mer än om man inte har det valt? Sålänge jag kan analysera med PerformanceTools så behöver jag eg inte dessa filer?

Skulle jag sitta nånstans utan PerformanceTools så kan man ju dock få ut det mesta från dem?

3. Vi kommer på gotlandring att turas om att ha PerformanceBoxen, har tänk så att alla har varsitt minneskort som man får stoppa in när man har den i sin bil, är det det bästa sättet? och är det då kanske smartast att köra med Write To File, så man är säker att man får med allt?
Något annat vi måste tänka på eller är det bara att switcha mellan minneskorten hela tiden?
Ska man ta ut minneskortet innan man bryter strömmen eller vice versa? (kanske inte spelar nån roll men.. vill inte stå där med minneskort-crash )

4.Ang splittider och split-fil... Antar att jag sätter start/finnish och splittar på första varvet och kör mina varv. Sen åker jag in i depån, väljer save splits, tar minneskortet till datorn, sparar ner dsf-filen, och lägger in den på alla andras minneskort? Sedan kan dom loada den och köra på? Stämmer det?

5. Finns det färdiga split-filer för Gotland Ring?

Har kollat i den Banprofil som finns för GR här på forumet, men den split-filen innehåller bara start och mål.

MvH Patrik

_________________
Patrik Rosén
Speedlab Crew - http://www.speedlab.se
3D-printing/Design - http://www.brainglow.se
Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415



pwrdesign skrev:
Hej!

1. Kan jag få in de splittimes som jag satte ute på "banan" på något sätt, eller måste man sätta dom manuellt i Performance Tools.

Du kan spara ner dem till kortet och ta in dem i datorn, välj "Save splits" bara.

2. Jag har den inställd på Write to file, om jag förstått det rätt så innebär det väl bara att den skriver data till textfiler (Best01, Result01) lite mer än om man inte har det valt? Sålänge jag kan analysera med PerformanceTools så behöver jag eg inte dessa filer?

Skulle jag sitta nånstans utan PerformanceTools så kan man ju dock få ut det mesta från dem?

Korrekt.

3. Vi kommer på gotlandring att turas om att ha PerformanceBoxen, har tänk så att alla har varsitt minneskort som man får stoppa in när man har den i sin bil, är det det bästa sättet? och är det då kanske smartast att köra med Write To File, så man är säker att man får med allt?
Något annat vi måste tänka på eller är det bara att switcha mellan minneskorten hela tiden?
Ska man ta ut minneskortet innan man bryter strömmen eller vice versa? (kanske inte spelar nån roll men.. vill inte stå där med minneskort-crash )

Det är det bästa sättet, ta ut dem mellan körningarna och inställningarna enligt ovan. Ta ut minneskortet NÄR BILEN STÅR HELT STILL, inte annars. Ström eller inte spelar ingen roll.

4.Ang splittider och split-fil... Antar att jag sätter start/finnish och splittar på första varvet och kör mina varv. Sen åker jag in i depån, väljer save splits, tar minneskortet till datorn, sparar ner dsf-filen, och lägger in den på alla andras minneskort? Sedan kan dom loada den och köra på? Stämmer det?

I sanning briljant, stämmer till punkt o pricka.

5. Finns det färdiga split-filer för Gotland Ring?

Har kollat i den Banprofil som finns för GR här på forumet, men den split-filen innehåller bara start och mål.

Inte vad jag känner till, gör gärna en så laddar vi upp den och ha den som "officiell".

MvH Patrik


Kör hårt!

_________________
Johan Bergin
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Några blandade frågor!
2118 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande