Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Årets fräckaste, Megane R.26 R, vill ha.....
1, 2, 3 ... 16, 17, 18   >>
3 besök senaste veckan (68385 totalt)
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739


Trådstartare
Gillar den svarta bäst, sedan den vita(dock vill jag ha svarta fälgar på den vita, ej röda)

Sedan den blåa, sedan silver, sist gula-

Nr 1 för mig är den svarta!

Vilken färg skulle ni välja?

(alla bilder på den finns till höger om Renault twingo RS, klicka sedan till sid 2 av 2)

Ps, är man konstig som får ha -begär på en Megane R26 R?? Ds

http://www.sportauto-online.de/aktuell_U_sport/nachrichten/hxcms_artic . . . .

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Jag har försökt - men jag kan inte tycka att Meganen är snygg från nån vinkel faktiskt...
Men Twingon var ju häftig - om man sänkt eländet. Inte så snyggt med suvstuk på en bil som ska utstråla rejs. Märkligt tilltag!?

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739


Trådstartare
edit....nä det är inte den snyggast bilen som finns håller med. Men p g a att den kommer som den gör från fabrik är den fräck i mina ögon, vill ha trots att jag inte gillar grund bilen nåt särskilt.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Göte RS6 Sjögren skrev:
edit....nä det är inte den snyggaste bilen som finns håller med. Men p g a att den kommer som den gör från fabrik är den fräck i mina ögon, vill ha trots att jag inte gillar grund bilen nåt särskilt.


Som BMW E30 ungefär då...

Meggen går ju fint som tusan! Men den gamla Coupen fram till denna karossvarianten var bra mycket smäckrare!

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Hakan
Örserum
Här sen Nov 2005
Inlägg: 81



Känns konstigt att säga detta men Renault har verkligen öppnat upp ögonen på mig det senaste.
Först Twingo RS med en inredning som verkligen tilltalar:



och nu R26:an.
thumbs up för Renault!


Kommer dessa modeller bli möjliga att beställa i Sverige?
Jag tar isf en svart eller en vit.



Verkligen imponerad
Mvh Håkan

_________________
Håkan Bergkvist
Toyota GT86
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Gå in på http://www.renaultsport.co.uk/roadcars/meganer26r/

och välj Colour Selector
Citera
Hakan
Örserum
Här sen Nov 2005
Inlägg: 81



"only 450 editions will be produced between october 2008 and March 2009. Mégane R26.R will be sold in just five countries with the largest number, 230 of them, for the UK"

Det var ju inte så kul att höra.
Kanske går att knipa en begagnad om några år för en mindre förmögenhet.


Får satsa på en Clio ist!?
//Håkan

_________________
Håkan Bergkvist
Toyota GT86
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Jag tar en vit thumbs up
8.17 runt ringen i en hatchback väcker onekligen ett extremt habegär! thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
riktigadavid
Sthlm
Här sen Apr 2005
Inlägg: 793



Hakan skrev:

Ja, det skulle vara för pedalerna då.

_________________
/David Johansson
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Jag gillar den skarpt, formerna också . Tycker den sticker ut lite.
Svart med svarta fälgar thumbs up .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10146



Det skulle vara kul att hjälpa någon köpa en sådan, Renault vill inte ge mig en sådan som tjänstebil tyvärr..

_________________
Anders Hansson
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



sweanders skrev:
Det skulle vara kul att hjälpa någon köpa en sådan, Renault vill inte ge mig en sådan som tjänstebil tyvärr..


Shit va dåligt av dom thumbs down .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

sweanders skrev:
Det skulle vara kul att hjälpa någon köpa en sådan, Renault vill inte ge mig en sådan som tjänstebil tyvärr..


Ska man tolka det som att det faktiskt finns en möjlighet att köpa en R26R i Sverige?

Generellt tror jag att Renault Sport är väldigt underskattade bilar här i Sverige. Många höjjer på ögonbrynen och flinar lite när man säger att man kör bana med en Clio. De flesta har dock en tendens att sätta det i halsen när man väl kommer på banan Betydligt större acceptans i UK dock dit ungefär 60% av alla Clio Sport såldes (om jag inte minns fel)

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10146



Dignell skrev:
sweanders skrev:
Det skulle vara kul att hjälpa någon köpa en sådan, Renault vill inte ge mig en sådan som tjänstebil tyvärr..


Ska man tolka det som att det faktiskt finns den möjlighet att köpa en R26R i Sverige?

Generellt tror jag att Renault Sport är väldigt underskattade bilar här i Sverige. Många höjjer på ögonbrynen och flinar lite när man säger att man kör bara med en Clio. De flesta har dock en tendens att sätta det i halsen när man väl kommer på banan Betydligt större acceptans i UK dock dit ungefär 60% av alla Clio Sport såldes (om jag inte minns fel)


Den säljs egentligen inte, men bilen är ju EU-typad och ska inte vara några problem att regga. Jag har daglig kontakt med folk på Renault i Paris och någon av dem skulle säkert kunna hjälpa till att personalköpa en som sedan säljs till Sverige.

_________________
Anders Hansson
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

sweanders skrev:
Dignell skrev:
sweanders skrev:
Det skulle vara kul att hjälpa någon köpa en sådan, Renault vill inte ge mig en sådan som tjänstebil tyvärr..


Ska man tolka det som att det faktiskt finns den möjlighet att köpa en R26R i Sverige?

Generellt tror jag att Renault Sport är väldigt underskattade bilar här i Sverige. Många höjjer på ögonbrynen och flinar lite när man säger att man kör bara med en Clio. De flesta har dock en tendens att sätta det i halsen när man väl kommer på banan Betydligt större acceptans i UK dock dit ungefär 60% av alla Clio Sport såldes (om jag inte minns fel)


Den säljs egentligen inte, men bilen är ju EU-typad och ska inte vara några problem att regga. Jag har daglig kontakt med folk på Renault i Paris och någon av dem skulle säkert kunna hjälpa till att personalköpa en som sedan säljs till Sverige.


Personligen är jag inte direkt intresserad, kommer väl bygga vidare på min Clio som det känns.

Nu när Renault är en egen organisation i Sverige kommer man att pusha Ranult Sport modellerna något? Tidigare har de ju inte ens funnits med på hemsidan... konstigt att man inte säljer något om folk inte ens vet att modellerna existerar

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10146



Dignell skrev:
sweanders skrev:
Dignell skrev:
sweanders skrev:
Det skulle vara kul att hjälpa någon köpa en sådan, Renault vill inte ge mig en sådan som tjänstebil tyvärr..


Ska man tolka det som att det faktiskt finns den möjlighet att köpa en R26R i Sverige?

Generellt tror jag att Renault Sport är väldigt underskattade bilar här i Sverige. Många höjjer på ögonbrynen och flinar lite när man säger att man kör bara med en Clio. De flesta har dock en tendens att sätta det i halsen när man väl kommer på banan Betydligt större acceptans i UK dock dit ungefär 60% av alla Clio Sport såldes (om jag inte minns fel)


Den säljs egentligen inte, men bilen är ju EU-typad och ska inte vara några problem att regga. Jag har daglig kontakt med folk på Renault i Paris och någon av dem skulle säkert kunna hjälpa till att personalköpa en som sedan säljs till Sverige.


Personligen är jag inte direkt intresserad, kommer väl bygga vidare på min Clio som det känns.

Nu när Renault är en egen organisation i Sverige kommer man att pusha Ranult Sport modellerna något? Tidigare har de ju inte ens funnits med på hemsidan... konstigt att man inte säljer något om folk inte ens vet att modellerna existerar


Jag har suttit med på några möten om nya modeller och det fokuseras på volymbilar och då helst på nya modeller. Sport/RS-modellerna säljs tyvärr i väldigt små antal och Megane kommer i helt ny version till hösten.

Det är en ny organisation och vi började sälja vid årsskiftet och ligger på i runda slängar 150 bilar om dagen. Resurserna är ganska väl utnyttjade bara på de "vanliga" bialrna.

_________________
Anders Hansson
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

thumbs up för Renult, inte bara fyra hjul å en bult.

Riktigt coola bilar!

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

sweanders skrev:
Jag har suttit med på några möten om nya modeller och det fokuseras på volymbilar och då helst på nya modeller. Sport/RS-modellerna säljs tyvärr i väldigt små antal och Megane kommer i helt ny version till hösten.

Det är en ny organisation och vi började sälja vid årsskiftet och ligger på i runda slängar 150 bilar om dagen. Resurserna är ganska väl utnyttjade bara på de "vanliga" bialrna.


Helt klart är det så att fokus bör ligga på standard billar där man har stora försäljningskvantiteter, det är ju där man tjänar pengar. Samtidigt tror jag som marknadsförare att det är väldigt viktigt att bygga en sportig image kring sitt märke. Jag har tex hört att BMW i princip inte tjänar några pengar på sina M modeller men de driver försäljningen på de "vanliga" modellerna. Man tjänar alltså pengar indirekt på sina sport modeller.

Renault har ju redan mycket potenta bilar i sitt sport program att bygga sin brand image med hjälp av. Jag tror att detta skulle vara framgångsrikt. Det är ju inte direkt så att man måste ta kostnaden för att ta fram modeller som passar en image man vill skapa. Det räcker med att tala om vad man har och sticka ut hakan lite

Kolla tex Civic type-r reklamen "Golf GTI är ingen match i år heller" Kaxigt, me like!

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739


Trådstartare
Dessutom sägs det ju att nya CSL inte kommer att tillverkas, bara pga av det ligger ju R26.R ännu mer rätt.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Dignell skrev:
...Renault har ju redan mycket potenta bilar i sitt sport program att bygga sin brand image med hjälp av ...

Något som den tidigare Renaultagenten i Sverige inte varit intresserad av. I den mån man överhuvudtaget gjort något har man, antar jag, valt att profilera helt andra värden. Jag som trillar utanför målgruppen för förmedlandet av dessa förmodade värden har överhuvudtaget inte märkt nå't av någon Renault image branding i Sverige under Volvobil (heter de så?).
I t.ex UK har man jobbat på ett helt annat sätt och därmed sålt massor med "Sport-modeller". Man har även ordnat trackdays etc... man har valt att kommunicera att man faktiskt finns med i alla möjliga sammanhang på race-scenen med både formel och karossbilar. Detta har fått till följd att Renault anses vara ett ganska sportigt val. Boy-racers kör utan att skämmas även vanliga Clios i UK. Här i Sverige skulle man klassas som lätt förvirrad om man dyker upp vid korvmojen med en hottad non-Sport Clio...
En Renault är för de flesta bilintresserade svenskar en iskall produkt. Resultatet av den s.k. marknadsföringen i Sverige är att Renault går hem hos de som inte gillar bilar.

_________________

Rice and shine
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10146



Lars Falk skrev:
Dignell skrev:
...Renault har ju redan mycket potenta bilar i sitt sport program att bygga sin brand image med hjälp av ...

Resultatet av den s.k. marknadsföringen i Sverige är att Renault går hem hos de som inte gillar bilar.


Fransmännen svär ofta om att Sverige är ett V70-land.

Kikar man på bilarna så är det faktiskt rätt fina grejer, jag har t.ex. passat på att ta ut Laguna för att visa andra motorintresserade och efter att ha åkt med eller kört bilen är det många som något förvånat uttrycker att de faktiskt gillar bilen.

Image påverkar på många sätt, och tyvärr är image ett dåligt substitut för kunskap.

_________________
Anders Hansson
Citera
RenaultSport
Årets fräckaste, Megane R.26 R, vill ha.....
1, 2, 3 ... 16, 17, 18   >>
3 besök senaste veckan (68385 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande