Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Årets fräckaste, Megane R.26 R, vill ha.....
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18   >>
2 besök senaste veckan (68384 totalt)
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739


Trådstartare
Trist, men rådande konjuktur har säkert nåt med saken att göra kanske? De är ju lite dyra nya I euro, ca 36.000 euro om jag minns rätt. Får se vad den kostar då den gått på gatan i 6-12 mån? Import av en sådan kul bil skulle man ju orka med såklart. Tack för att du uppdaterade oss Mats thumbs up

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Göte RS6 Sjögren skrev:
Trist, men rådande konjuktur har säkert nåt med saken att göra kanske? De är ju lite dyra nya I euro, ca 36.000 euro om jag minns rätt. Får se vad den kostar då den gått på gatan i 6-12 mån? Import av en sådan kul bil skulle man ju orka med såklart. Tack för att du uppdaterade oss Mats thumbs up


Det känns som om det kommer ta rätt lång tid innan prisnivån i Tyskland blir rimlig.... thumbs down Nypris där är alltså en sisådär 370-380000. Med tanke på hur lite man hade behövt betala i Sverige kommer man ju inte direkt vara sugen att köpa en beggad i Tyskland för 200 tusen efter 3 år, om den ens sjunkit så mycket då

Jaja det går väl fler tåg

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Ett trist avslut på en mycket intressant tråd. Jag säger som Göte, tack för att du höll oss underrättade.


Lite stoff här kanske är av intresse för den samlade motorpressen?

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Som jag tidigare antytt har jag lobbat för att få en av Renaults pressbilar att göra ett gästspel här i mellanmjölkens rike.
Även om utsikterna för det här gästspelet inte är solklara är kapitlet i alla fall inte helt avslutat... Det kan eventuellt bli av lite längre fram i vår. Vi får se hur det går...

_________________

Rice and shine
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2904



Lars Falk skrev:
Som jag tidigare antytt har jag lobbat för att få en av Renaults pressbilar att göra ett gästspel här i mellanmjölkens rike.
Även om utsikterna för det här gästspelet inte är solklara är kapitlet i alla fall inte helt avslutat... Det kan eventuellt bli av lite längre fram i vår. Vi får se hur det går...


Hade inte varit fel med en duell mot nya Focus RS på Gotland Ring Tror iofs att Renaulten är snabbare och roligare att köra pga vikten men man vet ju aldrig.

Skulle garanterat köpa det numret iaf. Finns det nån lista på alla bilar som Automobil har kört? Har en i ett gammalt nummer men många har ju tillkommit.

Man borde prata i krokarna av 1.35 iaf

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880




_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Mats Thur skrev:
Vi får hoppas det kommer en efterföljare till R26R baserad på denna version så småningom

http://www.nouvelle-megane.com/france/francais/teaser/renault-sport/
http://www.automotorsport.se/nyhetsbrev/news/17197/smakprov-på-nya-ren . . . .


Jo det kan man ju hoppas, jag hoppas först och främst att den inte laggt på sig för mycket. Är inte heller riktigt på det klara om jag gillar det nya bakpartiet. Jaja den som lever får se.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Dignell skrev:
Är inte heller riktigt på det klara om jag gillar det nya bakpartiet. Jaja den som lever får se.


Det kan ju inte gärna vara fulare än det förra!

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Tiff sällar sig till skaran som gillar R26R skarpt!

http://www.youtube.com/watch?v=_nL99X8sxJA

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Usch känns nästan som en plåga att läsa hela motor världens hyllningar till denna bil när den så snöppligt inte kommer till Sverige. Men som Renault ägare är man ju lite stolt samtidigt.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Dennis H
Timmernabben
Här sen Aug 2007
Inlägg: 301



Har en "oförädlad" R26(R) nämligen F1 Edition i verkstaden nu, som jag hämtat åt en bekant.
Ganska busig och trevlig den också thumbs up

_________________
Dennis Håkansson
Alpine V6 turbo USA nr:13av21
Alpine V6 turbo "vanlig europa modell"
Alpine 310 4cyl
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Dennis H skrev:
Har en "oförädlad" R26(R) nämligen F1 Edition i verkstaden nu, som jag hämtat åt en bekant.
Ganska busig och trevlig den också thumbs up



Mmm visst, men ändå inte samma grej. Dessutom är inte heller F1 såld i Sverige, som med de flesta coola Renaulter.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Dignell skrev:
Dennis H skrev:
Har en "oförädlad" R26(R) nämligen F1 Edition i verkstaden nu, som jag hämtat åt en bekant.
Ganska busig och trevlig den också thumbs up



Mmm visst, men ändå inte samma grej. Dessutom är inte heller F1 såld i Sverige, som med de flesta coola Renaulter.

nej men den går att regga, kasta ur lite inredning, bygg en ställning så har du typ en R26R..

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Dennis H skrev:
Har en "oförädlad" R26(R) nämligen F1 Edition i verkstaden nu, som jag hämtat åt en bekant.
Ganska busig och trevlig den också thumbs up


Såg bilder på den igår såg fin ut

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



volymmannen skrev:
Dignell skrev:
Dennis H skrev:
Har en "oförädlad" R26(R) nämligen F1 Edition i verkstaden nu, som jag hämtat åt en bekant.
Ganska busig och trevlig den också thumbs up



Mmm visst, men ändå inte samma grej. Dessutom är inte heller F1 såld i Sverige, som med de flesta coola Renaulter.

nej men den går att regga, kasta ur lite inredning, bygg en ställning så har du typ en R26R..


Frågan är om den går runt ringen på 8.17?

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Mats Thur skrev:
volymmannen skrev:
Dignell skrev:
Dennis H skrev:
Har en "oförädlad" R26(R) nämligen F1 Edition i verkstaden nu, som jag hämtat åt en bekant.
Ganska busig och trevlig den också thumbs up



Mmm visst, men ändå inte samma grej. Dessutom är inte heller F1 såld i Sverige, som med de flesta coola Renaulter.

nej men den går att regga, kasta ur lite inredning, bygg en ställning så har du typ en R26R..


Frågan är om den går runt ringen på 8.17?

ja det kan man ju undra,men bromsar och drivlina är ju samma,största skillnaden är väl vikten (enda?) säkert lite ändrade fjäderkonstanter åxå.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



volymmannen skrev:

ja det kan man ju undra,men bromsar och drivlina är ju samma,största skillnaden är väl vikten (enda?) säkert lite ändrade fjäderkonstanter åxå.


Inte bara vikten....

"A chassis without compromise The suspension and brakes have been modified to make the most of the new, lighter weight and to provide the maximum performance. The front independent suspension is maintained but with the following new parts:

* new front springs (14mm/100kg compared to 13.4mm/100kg)
* new rear springs (16.2mm/100kg from 15.1mm/100kg)
* the shock absorber settings are also re-calibrated
* the brake discs are grooved instead of drilled
* new alloy wheels are fitted with a different offset increasing the track by 4mm
* Toyo Proxes R888 225/40R18 tyres are available as an option in place of the standard Michelin Pilot Sport 2 235/40R18
* Stiffer lower arm bushes"


_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10141



Mats Thur skrev:
volymmannen skrev:

ja det kan man ju undra,men bromsar och drivlina är ju samma,största skillnaden är väl vikten (enda?) säkert lite ändrade fjäderkonstanter åxå.


Inte bara vikten....

"A chassis without compromise The suspension and brakes have been modified to make the most of the new, lighter weight and to provide the maximum performance. The front independent suspension is maintained but with the following new parts:

* new front springs (14mm/100kg compared to 13.4mm/100kg)
* new rear springs (16.2mm/100kg from 15.1mm/100kg)
* the shock absorber settings are also re-calibrated
* the brake discs are grooved instead of drilled
* new alloy wheels are fitted with a different offset increasing the track by 4mm
* Toyo Proxes R888 225/40R18 tyres are available as an option in place of the standard Michelin Pilot Sport 2 235/40R18
* Stiffer lower arm bushes"



25000:- i delar?

_________________
Anders Hansson
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



sweanders skrev:


25000:- i delar?


Vad kostade en sån där F1 i förhållande till R26R?

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



Mats Thur skrev:
volymmannen skrev:
Dignell skrev:
Dennis H skrev:
Har en "oförädlad" R26(R) nämligen F1 Edition i verkstaden nu, som jag hämtat åt en bekant.
Ganska busig och trevlig den också thumbs up



Mmm visst, men ändå inte samma grej. Dessutom är inte heller F1 såld i Sverige, som med de flesta coola Renaulter.

nej men den går att regga, kasta ur lite inredning, bygg en ställning så har du typ en R26R..


Frågan är om den går runt ringen på 8.17?


Det är upp till dig Mats, som med alla andra bilar så är det föraren som avgör, inte biltidningstesterna/testförarna

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Mats Thur skrev:
sweanders skrev:


25000:- i delar?


Vad kostade en sån där F1 i förhållande till R26R?


För runt 200 000 får du en fin 2008 års modell av r26 (i tyskland)...

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
RenaultSport
Årets fräckaste, Megane R.26 R, vill ha.....
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18   >>
2 besök senaste veckan (68384 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande