Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M535i -87 "Warsteiner" - Till salu!
<<   1, 2, 3 ... , 11, 12, 13   >>
5 besök senaste veckan (75065 totalt)
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Saker och ting börjar röra sig...




_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Nu sitter mina coilovers från XYZ äntligen på bilen, liksom fjädertornsstagen från Weichers Sport. Instrumenthuset är inlämnat till en kompis som ska byta SI-batterierna i det vilket förhoppningsvis ska få fart på mätarna igen. I höstas innan jag ställde undan den så fungerade bara tankmätaren nämligen, inte alldeles optimalt...

Återstår att byta motorolja och filter och åka till Bilprovningen en sväng.

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Härligt, välkommen i xyz ligan! Hur känns det att studsa fram nu då? :-)

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Tackar Har inte kunnat testa så mycket eftersom bilen är avställd och obesiktigad, men tröskeln in i garaget känns skarpare än förut thumbs up

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
bmw_POWER
Åland/Gävle
Här sen Jul 2009
Inlägg: 234



Äntligen är collisarna på! Hoppas de funkar bra så kan jag skaffa till min sen!

_________________
Farbod Chehrehvani
BMW 635CSi (M106) E24
BMW 3.0Si E3
BMW M5E34
Projekttråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157&postdays=0&postorder=asc&start=0
Citera
Pimplaren
Järfälla, Sthlm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 504



02Mattias skrev:
Nu sitter mina coilovers från XYZ äntligen på bilen, liksom fjädertornsstagen från Weichers Sport. Instrumenthuset är inlämnat till en kompis som ska byta SI-batterierna i det vilket förhoppningsvis ska få fart på mätarna igen. I höstas innan jag ställde undan den så fungerade bara tankmätaren nämligen, inte alldeles optimalt...

Återstår att byta motorolja och filter och åka till Bilprovningen en sväng.


Mätarhuset som satt i när jag köpte bilen var helt dött, så jag pysslade ihop ett 520hus med mitt m535! så hoppas det går bra att laga! thumbs up

Underbart med Coils! vilka tog du? race eller roadsport?
Jag har roadsport eller vad de heter på m5 och de känns bra!

_________________
Mvh Oliver Kraigher Bjuhr

BMW m5 e39 -00
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Det går säkert att få ordning på mätarhuset, han som ska fixa det är duktig thumbs up Jag köpte coilovers som är för gata+bana, borde vara samma sort som då har då (de kallas Super Sport). De är alltså inte den rena racevarianten, men bilen går ju trots allt mest på gata. Och de känns väldigt mycket bättre än grejorna som satt på innan thumbs up

Har pysslat lite med bilen idag, verkmästaren övervakar




Det som har hänt är i alla fall att innerskärmarna fram har blivit monterade, liksom skärmbreddarna. Dessutom har jag klurat ut var jag ska montera mina extramätare och skruvat fast dem. De är dock inte inkopplade än, men sitter de i bilen så tappar man ju förhoppningsvis inte bort dem




_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
Pimplaren
Järfälla, Sthlm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 504



Härligt!

Vet du vad dendär rackarn väger? min kändes lite mjuk bak, dock sitter ingen krängare på plats och har ingen aning om hur det är ställt!

_________________
Mvh Oliver Kraigher Bjuhr

BMW m5 e39 -00
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Ingen aning vad den väger faktiskt, men jag tänkte att jag skulle köra upp den på en våg så småningom. Kanske tar det på vägen ner till Mantorp om knappt en månad.

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Fyra stycken Style 5 fälgar i dimension 8x16 hemma. Blir R-däck på dem så småningom. Att fälgarna blev över från en annan BMW som jag dessutom för en gångs skull sålde med vinst är ju en bra bonus




Som det ser ut just nu så blir det Yokohama AD08 Advan Neova i dimension 225/45-16 som jag köper från England som kommer att hamna på dem. Är väl kanske inte ett R-däck i ordets rätta bemärkelse, men efter vad jag har läst om det så borde det däcket passa bra till mina behov

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Jobba på! Snart dags

_________________
BMW MC-klubben
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
I stort sett bara instrumenthuset kvar att fixa innan besiktning. Det gamla såg tyvärr ut så här inuti, så det känns inte aktuellt att byta batterier i det. Gott om oxid/ärgning på baksidan av kretskortet också... Om någon sitter och håller på ett instrumenthus till en E28 - Hör av er!



I övrigt så ska en glödlampa bytas i en sidoblinkers och höjden på på bilen skruvas ner lite. Kan hända att jag tvättar den också, tror inte det är gjort sen i somras...

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
bmw_POWER
Åland/Gävle
Här sen Jul 2009
Inlägg: 234



Kul att det händer lite i nya garaget!

_________________
Farbod Chehrehvani
BMW 635CSi (M106) E24
BMW 3.0Si E3
BMW M5E34
Projekttråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157&postdays=0&postorder=asc&start=0
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Du får komma förbi på en fika och lite coiloverjustering, Farre

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
bmw_POWER
Åland/Gävle
Här sen Jul 2009
Inlägg: 234



Ska göra det! Är hemma och håller på med min egen för fullt!

_________________
Farbod Chehrehvani
BMW 635CSi (M106) E24
BMW 3.0Si E3
BMW M5E34
Projekttråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157&postdays=0&postorder=asc&start=0
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Jaha, här har man inte skrivit något på fem månader... Dags att ändra på det kanske Efter coilovermonteringen så lyckades jag så småningom få tag på ett instrumenthus också. Stoppade i det och körde till bilprovningen på vinst och förlust utan att ens kolla om alla lampor lyste eftersom bilen aldrig gått igenom helt prickfritt förut. Nu gick det däremot över förväntan thumbs up



Därefter var det bara att bege sig ner till Skåne för en veckas semester, vilken avslutades med BMW CS tvådagarsträff på Ring Knutstorp. Hann inte köra särskilt mycket eftersom jag hade lite för mycket att göra med organisationen av träffen, men på de varv jag hann köra så kunde jag konstatera att den känns som en helt ny bil med XYZ-chassiet thumbs up Styr in MYCKET bättre och är MYCKET snällare på gränsen och när det släpper. Nu saknar man verkligen R-däck... En bild från line up till Master Starter, tagen av David Eklund:



I morgon bär det av till Lunda Flygfält för att köra förarträning/konbana med BMW CS, återkommer med en rapport därifrån så småningom

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Vi ses på Lunda

_________________
BMW MC-klubben
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439


Trådstartare
Kul!

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3639



Vill också köra på Lunda! Eller köra på någon form av bana överhuvudtaget! Har knappt kört med B8:an alls i år!

Har 535:an bara gått 7915 mil Mattias?!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Abbe o skrev:
Vill också köra på Lunda! Eller köra på någon form av bana överhuvudtaget! Har knappt kört med B8:an alls i år!


Äsch, du körde knappast något med dina gamla bilar heller. Varför ändra en (o)vana?

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3639



Måns Ulveståhl skrev:
Abbe o skrev:
Vill också köra på Lunda! Eller köra på någon form av bana överhuvudtaget! Har knappt kört med B8:an alls i år!


Äsch, du körde knappast något med dina gamla bilar heller. Varför ändra en (o)vana?


Fast mer än denna sommar brukar det vara! Bara jag hittar jobb i Gävle så kan jag ha barnen varannan vecka istället för nästan varje helg nu, ock då lovar jag dyrt och heligt att min närvaro på träffar ökar, om nu inte B8:an blir såld!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M535i -87 "Warsteiner" - Till salu!
<<   1, 2, 3 ... , 11, 12, 13   >>
5 besök senaste veckan (75065 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande