Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing
<<   1, 2, 3 ... 126, 127, 128 ... 132, 133, 134   >>
56 besök senaste veckan (671019 totalt)
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Wankelsport skrev:
Misstänkte det men jag frågade i alla fall.

Rolig liten hembyggd gaffeltruck/traktor för övrigt. Nästan synd att man inte behöver en sån.


Ja.... den är frän. Dock är den mer frän än vad den är användbar.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Jag köpte två st kompressorer, för att fylla lufttuber med...... i somras. Och bad en bekant från Falköping att ta med dom hit vi tillfälle.

Idag kom dom dit..... i en stor släpkärra ..

Vilka jävla monster !
Jag trodde jag köpt något man kunde lasta in i en vanlig combi-bil..




_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047




_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19467



Den där storleken brukar väl dykklubbar koppla till folkamotorer och ha på eget släp.
Inte direkt fick-storlek...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Niklas Falk skrev:
Den där storleken brukar väl dykklubbar koppla till folkamotorer och ha på eget släp.
Inte direkt fick-storlek...


Ja... precis. Så kan ju bli lite jobbigt att släpa runt på racen.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Är det någon som kör från Karlstad + 10 mil --------> till Skåne dom närmaste veckorna ??

Behöver få ner 4 st fälgar.

Dom tar lite plats.... 11x18...

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Dåligt med uppdateringar...... och om det finns någon strategi för i år..... så håller jag den för mej sjäkv.

Dessutom vet ni som följer mej på FB.... att jag är skadad och det kommer ta ett tag innan jag försöker sitta igen....

Lite possitivt är att jag äntligen fått ordning på fälguppsettningarna.

Hitills har jag haft två set riktiga fälgar med slicks och ett set med fel bultmänster för regndäcken..

Nu är de flesta fälg-projekt som jag tänkt att bygga om, sålda.


Jag har köpt två set likadana fälgar som jag har till slicksen......
Så nu kan jag till och med ha ett set med gatdäck, för enklare provkörningar.... och ändå slippa kränga däck när jag ska köra på banan.



_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



För att få lite ordning i verkstan och i tillvaron, så plockade jag ur växellådan ur racebilen idag.

Nu är det gamla elsystemet helt bortrensat..... och det är bara att börja om från början..... så småningom... 😐

Jakten på värsta sorten kablar får påbörjas..




_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Jag fortsätter att plocka isär och rensa bort skadade delar på bilen.

Efter att ha rensat bort det skadade glasfibertaket (orsakat av att huven blåste upp) kan jag svara på en viktig fråga..... Nämligen:

Räcker det att enbart limma ett glasfiber-/kolfiber-tak med Sikaflex .. ?

Svaret är: JA !

Fan va det satt fast !

Jag gjorde samma sak med bakskärmarna förra sommaren. Limmade med Sikaflex och höll dom på plats med poppnit, till limmet var tort. Sedan borrade jag ur nitarna och la igen hålen.
Sitter som berget !



_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41496

Forumägare
Forumägare

Hur mycket kablar är det som du måste byta ut till lådan?

_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Magnus Thomé skrev:
Hur mycket kablar är det som du måste byta ut till lådan?


Jag behöver ca 20 meter.
Allt kommer ju inte gå åt..... men för att vara på den säkra sidan.


EDIT: Tror det är 12 st 0.75 kv och sedan några lite grövra matningar.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41496

Forumägare
Forumägare

Har ju vart diskussion om vad för kabel som pallar miljön, är det löst, har du hittat nåt du vet funkar?

_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Magnus Thomé skrev:
Har ju vart diskussion om vad för kabel som pallar miljön, är det löst, har du hittat nåt du vet funkar?


Det ska vara PTFE hölje (heter dom så ?)

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41496

Forumägare
Forumägare

Citat:
PTFE is resistant to lubricants and fuels, very flexible, plus it has excellent thermal and electrical properties.


thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Jag behöver lite hjälp av elkunnig, för att förstå vad som behövs för att få igång min kompressor att fylla lufttuber med.


1: Hur ska yd starten kopplas ? Och vad behöver jag för grejor..... förutom motorn ?



2: Hur mycket säkringar krävs för att starta/driva en elmotor enligt nedan ?








_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1825



9 kW på trefas 380 V motsvarar 13,67 A per fas. Så 16 A trög bör fungera ihop med Y/D-start.

För Y/D-start behövs ett antal kontaktorer men det är nästan mer lönt att köpa en färdig, det drar dock iväg lite i pris för att klara 9 kW, när jag kollade runt snabbt nu så kostade en manuell (med vred 0-Y-D) nästan lika mycket som denna automatiska:
https://www.elbutik.se/product.html/automatisk-y/d-kopplare?category_i . . . .

Anslutningarna på motorn ser ut att följa denna standard (bild 1) så det är lätt att koppla in:

Stumparna märkta U, V, W bör vara U1, V1, W1 i bilden om inte allt är uppochnervänt (svårt att se med sån närbild).

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Volkswagen Golf 1,6 -06
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Victor. skrev:
..... Bra info .....


Tack..

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Jaha...... Det går bra nu. Man ska inte göra sig till och rätta till saker på en bil som funkar.... även om det inte ser bra ut..


I samband att jag byggde ett nytt elsystem till lådan, passade jag på att rätta till den väldigt fula motorhärvan.
Den härvan har funkat hela tiden, men då mina grejor har en annan lay out än i bilen den satt i förut..... så var den inte snygg.

När jag sorterade i härvan... kom fram några kablar som inte användes..... och naturligtvis råkade jag koppla tändningsströmen på en av dom. och fick in 12 volt i 5 volts matningen.


SÅ... NU HAR JAG INGEN STYRBOX..... på 4-8 veckor.
Om den nu överhuvud taget går att laga.

Är det någon som har en MAXXecu V1 att låna/hyra ut ?

Eller sälja till rimliga pengar ?



_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Ny box.

Tack Natte , MAXXECU .


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
lahi
Utanför Laholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 267



ButterflyRacing skrev:
Jag fortsätter att plocka isär och rensa bort skadade delar på bilen.

Efter att ha rensat bort det skadade glasfibertaket (orsakat av att huven blåste upp) kan jag svara på en viktig fråga..... Nämligen:

Räcker det att enbart limma ett glasfiber-/kolfiber-tak med Sikaflex .. ?

Svaret är: JA !

Fan va det satt fast !

Jag gjorde samma sak med bakskärmarna förra sommaren. Limmade med Sikaflex och höll dom på plats med poppnit, till limmet var tort. Sedan borrade jag ur nitarna och la igen hålen.
Sitter som berget !



Sikaflex är bra grejor thumbs up Ser du en XC90 Ambulans så är hela ambulansskåpet, dvs hela skåpet där patient, vårdare och allt sitter, limmat med Sikaflex. Den tål att rulla med.

_________________
Lars Dahlstedt


Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor
Lotus Elite 503 -75
Lotus Europa S2 -68
Lotus Europa S1 -67
och lite annat
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



lahi skrev:
ButterflyRacing skrev:
Jag fortsätter att plocka isär och rensa bort skadade delar på bilen.

Efter att ha rensat bort det skadade glasfibertaket (orsakat av att huven blåste upp) kan jag svara på en viktig fråga..... Nämligen:

Räcker det att enbart limma ett glasfiber-/kolfiber-tak med Sikaflex .. ?

Svaret är: JA !

Fan va det satt fast !

Jag gjorde samma sak med bakskärmarna förra sommaren. Limmade med Sikaflex och höll dom på plats med poppnit, till limmet var tort. Sedan borrade jag ur nitarna och la igen hålen.
Sitter som berget !



Sikaflex är bra grejor thumbs up Ser du en XC90 Ambulans så är hela ambulansskåpet, dvs hela skåpet där patient, vårdare och allt sitter, limmat med Sikaflex. Den tål att rulla med.


Ja. Men som jag skrev på annan plats, har jag använt Biltemas Multibound Rapid. Det torkar mycket snabbare..... och är nog bra till mycket.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing
<<   1, 2, 3 ... 126, 127, 128 ... 132, 133, 134   >>
56 besök senaste veckan (671019 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande