Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing
<<   1, 2, 3 ... 131, 132, 133, 134   >>
45 besök senaste veckan (671051 totalt)
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



ripper skrev:
ButterflyRacing skrev:
Axly skrev:
ripper skrev:
En hålsåg i trösklen, eller kapa up, sveta dit mutter och svetsa tebax.


Jag tänkte likadant, med den stöddiga insvetsningen är det ju dekorskruvar..


Ja. Jag vet hur folk brukar göra...
Du bara vill gnälla lite Ja gillar dig ändå


Nä. Jag vet vilka löften som gavs från början.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5115



ButterflyRacing skrev:
ripper skrev:
är det prompt omöjligt att fixa dit skiten även om de känns lönlöst, byggt hela bilar så borde de lilla jobbet va e fis i rymden


Nej. det går inte.
Jag har mycket större plattor som går upp på insidan av tröskeln och buren är svetsad säkert en dm upp på dom plattorna.
Det är dubbla plattor, som det ska vara ...... och även arean upp på sidorna räknas.

Dessutom är det dubbla golv i bilen. Så det går inte att komma åt någonstanns att sätta muttrar.

OBS: bilderna är ca 10 år gamla.





Måste skruvarna sitta i den del av plattorna som ligger på golvet, eller kan skruvarna lika bra sitta ut mot sparklådan?

_________________
Roland Johansson
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545





Såhär har bilen stått sedan länge.
Förutom att jag fixat ett nytt elsystem till lådan .... och byggt om instrumentbrädan, har det inte hänt mycket.

När jag startade motorn för några veckor sedan, i jakten på en oljeläcka vid torrsumpspumpen ... tyckte jag att det skramlade oroväckande i bakkant på motorn, eller i framkant på lådan.

Så ...... efter mycket tand-gnissel, bestämde jag mej för att lyfta ur motorn och fixa oljeläcka ordentligt och kolla ram- och vevlager , samt svänghjul med överföringen till lådan.

Det är så vansinnigt trångt runt oljepumpen, så i verkligheten betyder det att ALLT ska plockas bort.
Jag har gjort en del väldigt listiga lösningar, blandannat ett stödlager för oljepumpsdrivningen. Problemet är bara att jag har dåligt minne, så det tog nog två timmar att räkna ut hur jag gjort ..... innan jag fick isär konstruktionen ...







Arbetet kräver en hel hög specialslipade verktyg.





En positiv sak, som sparar mycket jobb, är att down-pipen faktiskt kan sitta kvar på plats.





Skurken i oljeläckan är ganska säkert den delen som har en svetsad nippel. Den har krympt närmast svetsen.


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637



jösses, vad trångt..!

men borde du inte kunna proovtrycka oljepumpen och se vad det läcker? det läcker inte i konan då på JIC/AN nippeln, såg lite sliten ut?

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Björn Davidsson skrev:
jösses, vad trångt..!

men borde du inte kunna proovtrycka oljepumpen och se vad det läcker? det läcker inte i konan då på JIC/AN nippeln, såg lite sliten ut?


Det är sugdelen som läcker, så när motorn går... läcker det inte.

Jag koll-drog allt innan jag bestämde mej för att riva isär. Efterdrog till och med dom långa bultarna som går rakt igenom pumpen.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Björn Davidsson skrev:
jösses, vad trångt..!
........... JIC/AN nippeln, såg lite sliten ut.............


Det är gängan som är "renoverad" med gängfil, så man kan dra dit nippeln med fingranna. Ser lite konstigt ut på bild...

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637



ButterflyRacing skrev:
Björn Davidsson skrev:
jösses, vad trångt..!

men borde du inte kunna proovtrycka oljepumpen och se vad det läcker? det läcker inte i konan då på JIC/AN nippeln, såg lite sliten ut?


Det är sugdelen som läcker, så när motorn går... läcker det inte.


aha, så när motorn går suger det luft då istället.?
men klart du kan läckkolla det , plugga sugänden och mata i luft i andra änden och på med såpvatten?

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Björn Davidsson skrev:
ButterflyRacing skrev:
Björn Davidsson skrev:
jösses, vad trångt..!

men borde du inte kunna proovtrycka oljepumpen och se vad det läcker? det läcker inte i konan då på JIC/AN nippeln, såg lite sliten ut?


Det är sugdelen som läcker, så när motorn går... läcker det inte.


aha, så när motorn går suger det luft då istället.?
men klart du kan läckkolla det , plugga sugänden och mata i luft i andra änden och på med såpvatten?


Ja, det är därför jag klarat mej med "blöja" runt pumpen ett bra tag.
Det läcker inte mycket och inte länge.
Men nog så irriterande..

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Motorn är ur och lådan sitter kvar i bilen. Det är första gången jag gör så..... och det gick ganska smidigt.

Inga synliga skador på någonting....




_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Jag var och hämtade lite grejor igår.

Det finns en höglyftande pallkärra och en hel del stapelbara plastbackar av industrikvalitet... över.

HÖGLYFT: 5000:-

PLASTBACKAR 40x60x27 cm : 40:-/st.




_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2170



ButterflyRacing skrev:
Jag var och hämtade lite grejor igår.

Det finns en höglyftande pallkärra och en hel del stapelbara plastbackar av industrikvalitet... över.

HÖGLYFT: 5000:-

PLASTBACKAR 40x60x27 cm : 40:-/st.




Kan du leverera en höglyft till blekinge

_________________
Michael Thulesius
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Michael Th skrev:
ButterflyRacing skrev:
Jag var och hämtade lite grejor igår.

Det finns en höglyftande pallkärra och en hel del stapelbara plastbackar av industrikvalitet... över.

HÖGLYFT: 5000:-

PLASTBACKAR 40x60x27 cm : 40:-/st.




Kan du leverera en höglyft till blekinge


Du får gärna kolla med frakt.
Dom är tunga som fan....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Plastlådorna är slutsålda...

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 422



Vet du möjligtvis några specar på pallyftarna, såsom höjder och laster?

_________________
Patrik Lissjos
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Lissjos skrev:
Vet du möjligtvis några specar på pallyftarna, såsom höjder och laster?






_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Bättre bild .... och på rätt lyft..


_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Frågar åt en kompis....

Är det någon som säkert vet vad som skiljer på e46 spindlar ?
Standard vs M3 ( och om det finns enu fler varianter )

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



ButterflyRacing skrev:
Frågar åt en kompis....

Är det någon som säkert vet vad som skiljer på e46 spindlar ?
Standard vs M3 ( och om det finns enu fler varianter )


M3 har grövre kona på spindelleden och så skiljer det lite på rollcenter samt längd på styrarm.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Niklas Sandström skrev:
ButterflyRacing skrev:
Frågar åt en kompis....

Är det någon som säkert vet vad som skiljer på e46 spindlar ?
Standard vs M3 ( och om det finns enu fler varianter )


M3 har grövre kona på spindelleden och så skiljer det lite på rollcenter samt längd på styrarm.


Hur är det med infästning för bromsok ?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Frågan gäller i första hand skillnaden vid tillverkningen av bromsdetaljer och ytterst för bellsens utförande, fast man vill ju ha koll på alla andra skillnader också....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1928



Behöver du bra SJ pallar så har jag på jobbet ! Pris= Hämta o var glad !

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing
<<   1, 2, 3 ... 131, 132, 133, 134   >>
45 besök senaste veckan (671051 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande