Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 132, 133, 134 >> 96 besök idag (671247 totalt) |
Näst sista formen är bortbruten. och pluggen är sönderslagen och hoppad på.
Jag vill aldrig se pluggarna igen. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Ja..fy fan. Det blir en stund med mask. Sedan är det bara att gå ut några timmar. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Nja.... så mycket tid är det inte, om man slår ut det på längre tid. Och det blir inga dubbelskift längre. Men man får passa på när man är i hyfsat bra skick _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Hjälp..... Vad fan är det som händer.....!
Jag har aldrig sett något liknande på mina 40 år, som plastare. Jag hade problem när jag gjöt tröskeln, men den blev fantastiskt bra tillslut. Men det här är ju löjligt. Samma matta..... (som jag misstänker var problemet med tröskeln) .... men en annan polyester. Polyestern rinner inuti glasfibern...och det härdar inte . Det här har stått sedan i går kväll, i 20°. Och det går fortfarande att trycka gropar i plasten, med fingret. På dom horisontella ytorna ligger det massor av polyester.... och stora pölar på golvet. Dom vertikala ytorna är tömda på stora ytor. Nu är frågan om jag ska värma så det härdar till slut. Och försöka renovera formen när jag fått loss den. Eller om jag ska ge mej på den nu.... och få bort den skadade plasten...? Pluggen är uppbyggd med skum och spackel. Blir den skadad när jag lossar formen..... så får jag nog börja från början. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Jag skulle försöka få det att härda. Sen lägga på nåt extra lager med nya grejjer. Nått är uppenbarligen fel. Är plast eller härdare gammal?
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Surt!
Jag tror inte på att lägga på mer, och hoppas att det får igång härdningen. Det är något i detta som fått kemin att gå i baklås. Detkan vara ålder, kyla, smuts eller whatever? Det som möjligen kan rädda dig är värme. På med kupevärmare och någon presenning över som håller värmen på plats. Låt stå något dygn eller två och gosa till sig i värmen. _________________ Magnus Falk |
||
Man kan ju även haft otur och fått en dålig batch. Som inte har rätt egenskaper eller har skiktat sig.
Oflyt men sånt händer, tyvärr . Antagligen väldigt ovanligt. Men hade problem nån/några gånger när jag jobbade med industrifärg att nån viss batch härdare eller polyurethnbas inte var bra. Som svetsare har jag fått dålig blandning gas vid ett par tillfällen. Ena gången var det först på röntgen det syntes att det var massor små små gasineslutningar _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Ok.... nu är skiten borttvättat.
Lagret som låg under det som inte härdade, såg hur bra ut som helst. I morrse var jag säker på att det näst sista lagret var lagt med exakt samma material..... men nu är jag osäker. Jag försökte rädda det sista, genom att pensla härdare över. Först såg det ut som det var lösningen..... men det funkade bara på några fläckar. Sedan värmde jag med värmepistol, så det bubblade i plasten. Inte heller det blev bra. Då bestämde jag mej för att riva bort skiten.... och tvätta med aciton. Där står jag nu och pluggen klarade sig. Ska åka ut och hämta riktig polyester i eftermiddag.... och börja om. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
||
Jag var ut nu.... och kollade om jag skulle ta tag i att plasta färdigt bakskärmen.
Men.... inte en chans. Kroppen och hjärnan slog bakut direkt. Jag har förmodligen dragit i mej tillräckligt med ångor, för ett tag. Jag måsta även ha lite krafter kvar, så inte andra projekt slår tvärstopp, nu när det faktiskt sker framsteg, där också. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Ja. Nu kör jag med nya grejor rakt igenom.
Nu härdar det på 40 minuter. Formen är färdig. Knappt att man fattar att det är sant. Troligtvis kan jag börja lossa den framemot midnatt och börja den stora städningen..... och sedan börja på slutmonteringe. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 132, 133, 134 >> 96 besök idag (671247 totalt) |