Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 132, 133, 134 >> 30 besök idag (671106 totalt) |
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
En grej som jag undrat massa gånger, nu när vi ändå pratar breddning. När man breddar själva hjulen så massivt utåt som man ser ibland (och inte så mycket alls inåt samtidigt) så borde ju hjullager få en massivt större brytkraft på sig. Är det inget problem, klarar originalgrejer det utan problem?
_________________ Magnus Thomé |
||||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
YES...!
Första fronten direkt ur formen. Det gick att gjuta den i ett stycke ! Fan va jobb det varit med den.... och i går trodde jag det skulle vara omöjligt att gjuta den. Massor med förberedelser. Och ca 3 timmar konstant plastande... utan uppehåll.... och nu är den ur formen. Utan lågra alarmerande luftfickor. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Jag råkade få jobba med en bil för en massa år sedan där man hade ökat spårvidden bak med 130 mm enbart med fälgarna. Lite diplomatiskt uttryckt var den ganska mjuk i fjädringen med de fälgarna Med vänlig hälsning Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||||||
Så har jag också upplevt det, på något gammalt bygge i ungdomen. Men Fuling har visat matematiskt att det inte blir så. Men jag är fortfarande inte övertygad..... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Jag bytte fälgar med max breddning inåt och hårdare fjädrar så blev det bättre. Bilägaren var nöjd med att få ännu bredare hjul. Det blir nog ganska liten påverkan med E36-E46 bakvagn, helst om fjädern är på stötdämparen. Vissa andra konstruktioner typ multilänk är ganska kinkiga för spårviddsändringar. Med vänlig hälsning Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Hela golvet sitter på plats. Det fattas bara den slutgiltiga infästningen på några ställen som ska modifieras.
Det blev väldigt trångt på vissa ställen....... då hela 3.5" avgassystemet, med två ljuddämpare sitter ovanför golvet och att göra upphängningar till systemet, blir en utmaning. Jag har lagt mycket jobb, förra året, på att få splittern närmare marken och hela markfrigången att harmonera med splittern..... samtidigt som jag försökt få ca 2° rake på golvet. 2° rake är jättemycket... .... när man ser bilen från sidan. Så det kommer inte att gå. Jag får nog vara nöjd om jag får 1.5°. Luftutsläppen har tagit form och blev som jag ville ha dom. Och det finns nu gjutformar för dom. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Jaha...... vad ska man säga om den här helgen ?
Jobbigt har det i alla fall varit. Och nu har jag förlorat den lilla trovärdighet som jag kanske hade kvar. Många konstiga historier har det varit på den tiden som reja funnits. Men att dom med nyckel till forumet kan gå in och ändra i en tråd...... så hela historien blir helt annorlunda.... det var en ny erfarenhet. Så nu framstår jag som en total idiot, även för dom som antog att jag hade någon klok hjärncell kvar. Dom som redan var säkra på att jag var galen, har fått vatten på kvarnen.... och ropar på avstängning. Så bli inte överaskade om hela den här tråden plötsligt försvinner, eller att innehållet ändras. Och framför allt... tänk på vad ni skriver på öppet forum. Då det nu är ok att ändra sina egna inlägg... och radera andras, så kan man hamna i klistret på riktigt. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
När det gäller trovärdighet så är du lugnt i topp 3 utav dem jag skulle fråga av när det gäller bygga bil, så din tråd följer jag med säkerhet. Det att du har kommenterat och påpekat det jag gjort någon gång i min tråd tar jag som en stor komplimang! D.v.s. att du håller ögonen på vad vi andra gör och säger till om det blir fel även om jag/vi inte håller på med miljonbyggen och cadade cnc grejer. +att det är kul att se dina lösningar och att man efter lite funderande kanske till och med tror sig förstå pointen med modifieringarna!
_________________ Mats Blomström <>-<>-<>-<>-<> BMW 320d touring -13 Porsche 944 -86 BMW 320iA Touring -95 Buell xb9r -03 Chimo Cobra ~82 Marin san rafael ~98 Fötter -70 |
||||||||
Tack _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Vilket jobb du lägger. Den bilen kommer att kunna prestera!
Givetvis kommer hälften av de som ser bilen att tro att det bara är en "vanlig" BMW med ett spoilerkit men de lär ju bli varse att det är något helt annat när de ser varvtiderna. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||||
Med klargörande kan jag gå vidare.
Då det visar att det inte är jag som är det stora problemet. Även om jag är jobbig ibland.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 132, 133, 134 >> 30 besök idag (671106 totalt) |