Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing
<<   1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 132, 133, 134   >>
27 besök senaste veckan (670891 totalt)
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12841



Grattis!


Vid vilket varvtal uppnår du max oljetryck?
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



And ersJepp sson skrev:
Grattis!


Vid vilket varvtal uppnår du max oljetryck?


Just nu är det kört med borrmaskinen..... motsvarande 2500 motorvarv.

Men stillastående motor.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



ButterflyRacing skrev:
Vi har oljetryck....



Heja heja!

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2738



ButterflyRacing skrev:
And ersJepp sson skrev:
Grattis!


Vid vilket varvtal uppnår du max oljetryck?


Just nu är det kört med borrmaskinen..... motsvarande 2500 motorvarv.

Men stillastående motor.


Varvräknaren ljuger med andra ord?

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Cassius skrev:
ButterflyRacing skrev:
And ersJepp sson skrev:
Grattis!


Vid vilket varvtal uppnår du max oljetryck?


Just nu är det kört med borrmaskinen..... motsvarande 2500 motorvarv.

Men stillastående motor.


Varvräknaren ljuger med andra ord?


Ja. Den visar maxvarv från sist den var igång.... 2016

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
bop
Valla
Här sen Maj 2018
Inlägg: 333



Heja heja

_________________
Fredrik van Lienden
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Vad fan häller man i en oljebehållare till servot.... som har en svetspor, så den håller tätt ?

Jag hittar inte hålet.....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
bop
Valla
Här sen Maj 2018
Inlägg: 333



krossa tavelkrita och blanda med lite vatten till en smet, pensla på och låt torka. fyll sen behållaren med lite t-doja och skaka om. kritan bör bli mörk tämligen fort där poren finns.

tricket skamlöst lånat av blotsvens-janne.

_________________
Fredrik van Lienden
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Krita som sagt är ett sätt. Så brukar man göra när man bygger tankar som är svåra att provtrycka eller vattenfylla om man tex satt enstaka anslutning på ett väldigt stort kar.

Annars är det ju provtrycka med kompressorn och bubbelvatten.

Tror inte det finns något bra man kan hälla i som man kan vara säker på att det inte löses upp och följer med in i pump /servot och riskerar orsaka ännu tråkigare fel.

Hittar du ett "område" med porer eller att du försöker svetsa men det bara blir nya porer, eller att det inte går att komma åt.
Så kan man spola ordentligt rent från olja. Spruta området med bräkelen och blås torrt med tryckluft.

Sen häll på snabb /sekund/superlim över området. Sedan föröka skapa ett litet undertryck i behållaren med dammsugare. Sen låta det suga in sen torka tillräckligt länge. Detta har fungerat för mig några ggr då det inte har känns aktuellt att bygga nytt

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1431



Jag har med gott resultat tätat mitt omsvetsade, poriga oljetråg med loctite 290 som är en kapillärverkande gänglåsning. Verkar stå pall för motorolja, men oklart om det är samma sak med servovätska.

Kan ju vara värt att testa att pensla på svetsfogar och andra misstänkta läckageställen


Mvh Jonathan

_________________
Jonathan Nilsson
SAAB 90 T16
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
Citera
seb280z
klippan
Här sen Mar 2009
Inlägg: 159



Ett gammal beprövat sätt är att när man lokaliserat poren, ta en körnare och slå en prick precis bredvid. Att dickta heter det. Det har jag gjort med gott resultat på servots trycksida.

_________________
Sebastian Ekelund

1977 Datsun 280Z (SCCA widebody)
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Jag får testa att hitta läckan.

Men just nu fick jag ett behov av att skita i det här..... och börja spela bridge istället ...

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Vi är på fortfarande.

Till dagens TrackDay han vi inte.

Men i morgon hoppas jag vi är på plats på Mantorp.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5560



ButterflyRacing skrev:
Men i morgon hoppas jag vi är på plats på Mantorp.

thumbs up thumbs up

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



super7 skrev:
ButterflyRacing skrev:
Men i morgon hoppas jag vi är på plats på Mantorp.

thumbs up thumbs up


Det blev inget..

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5560



Såg det på fejjan, hur nära var det du skulle tagit dig dit?
Surt att snubbla på målsnöret.


//Nisse

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



super7 skrev:
Såg det på fejjan, hur nära var det du skulle tagit dig dit?
Surt att snubbla på målsnöret.


//Nisse


10-15 timmar...... och jag förlorade ca 10 i går... på ledlagren i bärarmarna fram, och att axeln till bottenstocken stack ut 3mm mot svänghjulskåpan.

Inget av sakerna var allvarliga..... men tidskrävande.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Då ser vi fram mot Mantorp femte augusti thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Efter besvikelsen att vi inte blev fördiga till Mantorp. Så ser ju bilen ganska färdig ut.




Tyvärr fick vi dekalerna i fel färg.
Så vi får måla om backspeglar och vinge.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Besvikelse och förvirring.....

Jah vetifan hur jag vägde och räknade när bilen vägde 900 kg..... och jag hoppades på en färdigvikt på 1050 kg.

Det är flera hundra kg fel.
Jag kan inte ens få mej att skriva ut siffrorna... just nu....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



Glömde du räkna med motorn?

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing
<<   1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 132, 133, 134   >>
27 besök senaste veckan (670891 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande