Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 132, 133, 134 >> 27 besök senaste veckan (670891 totalt) |
|
||||||
Just nu är det kört med borrmaskinen..... motsvarande 2500 motorvarv. Men stillastående motor. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Varvräknaren ljuger med andra ord? _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Ja. Den visar maxvarv från sist den var igång.... 2016 _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Vad fan häller man i en oljebehållare till servot.... som har en svetspor, så den håller tätt ?
Jag hittar inte hålet..... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
krossa tavelkrita och blanda med lite vatten till en smet, pensla på och låt torka. fyll sen behållaren med lite t-doja och skaka om. kritan bör bli mörk tämligen fort där poren finns.
tricket skamlöst lånat av blotsvens-janne. _________________ Fredrik van Lienden |
||||||
Krita som sagt är ett sätt. Så brukar man göra när man bygger tankar som är svåra att provtrycka eller vattenfylla om man tex satt enstaka anslutning på ett väldigt stort kar.
Annars är det ju provtrycka med kompressorn och bubbelvatten. Tror inte det finns något bra man kan hälla i som man kan vara säker på att det inte löses upp och följer med in i pump /servot och riskerar orsaka ännu tråkigare fel. Hittar du ett "område" med porer eller att du försöker svetsa men det bara blir nya porer, eller att det inte går att komma åt. Så kan man spola ordentligt rent från olja. Spruta området med bräkelen och blås torrt med tryckluft. Sen häll på snabb /sekund/superlim över området. Sedan föröka skapa ett litet undertryck i behållaren med dammsugare. Sen låta det suga in sen torka tillräckligt länge. Detta har fungerat för mig några ggr då det inte har känns aktuellt att bygga nytt _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Jag har med gott resultat tätat mitt omsvetsade, poriga oljetråg med loctite 290 som är en kapillärverkande gänglåsning. Verkar stå pall för motorolja, men oklart om det är samma sak med servovätska.
Kan ju vara värt att testa att pensla på svetsfogar och andra misstänkta läckageställen Mvh Jonathan |
||||||
Ett gammal beprövat sätt är att när man lokaliserat poren, ta en körnare och slå en prick precis bredvid. Att dickta heter det. Det har jag gjort med gott resultat på servots trycksida.
_________________ Sebastian Ekelund 1977 Datsun 280Z (SCCA widebody) |
||||||
Jag får testa att hitta läckan.
Men just nu fick jag ett behov av att skita i det här..... och börja spela bridge istället ... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Vi är på fortfarande.
Till dagens TrackDay han vi inte. Men i morgon hoppas jag vi är på plats på Mantorp. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Det blev inget.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
10-15 timmar...... och jag förlorade ca 10 i går... på ledlagren i bärarmarna fram, och att axeln till bottenstocken stack ut 3mm mot svänghjulskåpan. Inget av sakerna var allvarliga..... men tidskrävande. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Efter besvikelsen att vi inte blev fördiga till Mantorp. Så ser ju bilen ganska färdig ut.
Tyvärr fick vi dekalerna i fel färg. Så vi får måla om backspeglar och vinge. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Besvikelse och förvirring.....
Jah vetifan hur jag vägde och räknade när bilen vägde 900 kg..... och jag hoppades på en färdigvikt på 1050 kg. Det är flera hundra kg fel. Jag kan inte ens få mej att skriva ut siffrorna... just nu.... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 132, 133, 134 >> 27 besök senaste veckan (670891 totalt) |