Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 132, 133, 134 >> 44 besök senaste veckan (671019 totalt) |
Nja. någon Cobra blir det inte. Då hamnar jag ju i samma gäng som Wiborg och gänget.
Och 260 kg upp mot Gustav, tycker jag inte är så illa. Med samma materialval skulle jag nog vara ganska nära i vikt. Motorn är tyngre, turbo grejor, fälgar, glasrutor, aero, plåtlucka bak..... och annat som är tyngre Och som Knotan säger. Allt blir tungt första vändan. Så jag är ganska nöjd, när jag fått smälta det lite. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Väger inte de andra bilarna med mycket effekt också rätt mycket? De nyare snabbare påssarna väger väl också 1300-1400 kg, även när de är rejsiga?
Men att väga alla stora grejer som du sa låter som rätt väg, så man lägger energin på det med mest bang/buck. Viktigaste att den rullar igen _________________ Markus Ålind |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Jag har varit förkyld i en vecka..... och helt utslagen.
Men idag började jag forska i olika TimeAttack-reglementen...... och tillslut löste jag gåtan hur dom ska tolkas. Så nu är jag lugn, oavsett om det blir som det varit............. eller om det blir ändringar..... Chassit börjar ta form i huvudet....... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Ja.... något i den stilen. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Trots lunginflammation så har jag fått in bilen i verkstan.
Det var inte meningen att den skulle in på ett tag. Men det har varit -6° ett par gånger på nätterna, så jag vågar inte ha den i lastbilen. Trevilgt med en hel bil så här på höstkanten. Det var många år sedan sist. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Vi har bestämt att vi kör 7-Speed DCT-låda nästa år.
Så vi behöver alltså köpa en. Helst med 1:1 på högsta växeln. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Den är väl rätt tung?
Men rätt centrerad vikt och en låda som tål momentet skadar ju inte (och lösningen kostar ju inte apmycket och kan nog fungera tillräckligt smidigt). |
||
Ja den är tung. Men en vanlig BMW 6-växlad är inte fjäderlätt den heller..... för att inte tala om dom största GM-lådorna. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Kan nog stämma. DCT 75kg 6.vxl 57 kg har jag fått höra. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
T56 påstås väl ligga under 60kg , men det är ju "internetvarianten". Det var just 15kg tyngre än en T56 ("ett tungt as") som jag reagerade på första gången jag såg vikten.
Men ska det tåla 1000Nm så kan det ju inte vara en M40 |
||
T56 är ju ett jävla skit..... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
T56 väger 55 kilo enligt badrumsvågen.
Skit vet jag inte. Den tål mycket vrid, men utväxlingarna som sitter i produktionsbilar lämpar sig kanske inte riktigt för racing (0.5:1 på 6an). Det finns dock massor av eftermarknadsutväxlingar till dem |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 132, 133, 134 >> 44 besök senaste veckan (671019 totalt) |