Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 132, 133, 134 >> 39 besök senaste veckan (671084 totalt) |
e36 är mer välvd. Men det var inte att det det är svårt att få det in plan ruta. Det blir skitfult...... och karossen tappar sitt flyt i linjerna. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
I mitt fall fick den en välvd form när den var på plats. Plasten får väl inte vara för tunn bara så den kollapsar liksom. Men e36 kanske är något mer välvd som sagt. _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Tycker Roberts ser helt ok ut Annars har jag bakruta från dessa på min Golf 5:a men kostar ju lite https://www.plastics4performance.com _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||||
Det är ju en Sedan. Jag har fått för mej att dom rutorna är planare. 1500-2000:- för en bakruta är så farligt. Men den ska ju hit också. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Jag ville göra en dubbelkrökt bakruta till min RX-7 en gång för länge sedan. Fick tips av en amerikan att det var jättelätt. Man bara la en bit lexan mellan två glas-bakrutor tillsammans med ett svart papper och så ställde man ut dem i solen i några dagar. Då formades lexanet till en perfekt bakruta. Så hade han gjort.
Med tanke på att lexan behöver vara minst en 140 grader eller så för att varmformas så kände jag mig lite skeptisk till hans tips. Det visade sig att han bodde i Phoenix, Arizona. Där kan man nog uppnå lämpliga temperaturer med bara sol och ett svart papper men här i Sverige lär det inte gå. Känner du ingen pizzabagare? Du köper en capricciosa och ber om att få lägga in glasrutor och lexan (polykarbonat) i ugnen samtidigt. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||||
ir rören ä för värmen, ett par billiga för altan typ funkar jättebra, filtwn ä en sån alufilt, för att hålla mesta värmestrålningen i lexan/makrolon plasten, skulle vilja ha plast till min med men dragit mej för att byta pga av skälen du sagt,skåformen _________________ janne pettersson |
||||||||
Bad as parts säljer rutorna från plastic performance har jag fått för mig, kostar precis över 2k och de står "formpressad" ta en kik där
|
||||||||
Jag gissade att han bodde varmt, innan jag kom till det i texten.... Jag undrar om en Pizzaugn är stor nog..?
Vi kanske skulle hjälpas åt och prova... någon dag
Det får jag kolla. Dock har jag en stor skiva med reptålig Lexan... som var skitdyr... men är ju betald. Jag har kommit på ett sätt att underlätta. Då taket blir plast och jag ska ha "takspoiler"... den som går mer en bit på bakrutan, så kan jag gjuta fast spoilern i taket. Då blir öppningen för rutan mycket mindre och jag slipper kröken högst upp på rutan. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Kan två ganska tunna alustag från ovankant ner till underkant underlätta som stöd för den färdiga rutan? För att hålla rätt form och lite stadga? _________________ Roland Johansson |
||||||||
Nja.... tanken har funnits. Det får bli en liten form till. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Kanske lite utanför lådan-tänk men..
Står det någonstans att du måste ha bakruta som man kan se igenom? Går väl att gjuta i gf om du vill behålla originalrutans form och möjligtvis ha en liten glugg eller använda backkamera för bakåtsikten? |
||||||||
Nu får du bläddra tillbaka lite i tråden.... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Haha I TA så behöver man ju inte oroa sig för bilar dykande bakifrån så kamera borde räcka gott. Gjut rutområdet med minimalt med gf så får du något som kan misstas för bakruta och kanske också sikt bakåt som en person med grav starr, men se då till att ingen välvillig vill skrapa eller försöka putsa upp den skitiga "rutan".. |
||||||||
Det är ännu viktigare i TA. Då det inte ingår i tävlingsformen att man ska stänga andra. Och när tex Wiborg kommer ångandes i krokiga partier..... då gäller det att hålla sig undan. Om det blir glasfiber i bakrutan.. så lär det inte bli tunnare än karossen. Det är ett helvete att gjuta i halva lager..... För er som missat det.... så finns det gjutform med möjlighet för täckta rutor....redan. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Det skulle nog se väldigt konstigt ut. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Om sikten är till för att underlätta passering av typen varvning så skulle jag säga att stora speglar och felfri stor ruta är det som krävs.
För en gångs skull ett område jag har viss erfarenhet av Ju bättre du ser bakåt desto mindre funderingar på passeringar, och därmed mer fokus framåt (så vill jag se det iaf). |
||||||||
Ja..... du har inte fel. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Någonstanns har jag vikten på rutorna antecknade. Bakrutan väger inte speciellt mycket.
Så det är inte helt uteslutet att använda glasrutan. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 132, 133, 134 >> 39 besök senaste veckan (671084 totalt) |