Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing
<<   1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 132, 133, 134   >>
17 besök idag (671093 totalt)
sx-pojken
Hallstahammar
Här sen Mar 2014
Inlägg: 227



Jag upp lever dig Håkan som en väldigt kompetent person...

Men när du kritiserar så gör du inte det speciellt konstruktivt.

Jag är inte arg på dig men upplever att du tror att alla är lika skickliga som dig. du har lång livserfarenhet till skillnad från många av oss andra här på Rejsa.

Ja "E" int bitter!


MVH

_________________
Tobias Hedlund
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



sx-pojken skrev:
Jag upp lever dig Håkan som en väldigt kompetent person...

Men när du kritiserar så gör du inte det speciellt konstruktivt.

Jag är inte arg på dig men upplever att du tror att alla är lika skickliga som dig. du har lång livserfarenhet till skillnad från många av oss andra här på Rejsa.

Ja "E" int bitter!


MVH



Magnus har gett oss en ny möjlighet att använda en förtryckt text för dessa situationer.

sx-pojken, sorry, jag är verkligen inte ute efter att bråka med dig men jag skulle uppskatta om du undvek att skriva just här i min biltråd. Tack för din förståelse! Alla är olika och alla kan inte alltid vara kompis med alla.


Vart fan är vi på väg.....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
robbansson

Här sen Nov 2015
Inlägg: 315



Helt klart är det så! var en gör efter tycke o den pva jag använt (släppmedel) tvättas ur formen med vatten o lite diskmedel, enkelt tycker ja iaf

_________________
Robert Aronsson
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2742



ButterflyRacing skrev:
Jag använder vax.
Släppmedel tycker jag är leder till en massa efterjobb.... framför allt i formen.

Men det är väl som vanligt. En smaksak.


Det jag ska göra är "insidan" av en ducktail-vinge, delen som ligger mot luckan och aldrig syns. Så finish är inte direkt noga Tänkte att jag gjuter direkt mot luckan, rensågar och sen får jag lista ut hur jag ska smacka ihop de två delarna med inbyggda infästningar.

Men nått sånt här kör du med då gissar jag? https://skogma.se/vardmedel-bi-wax-1-liter-for-kangor/skor-28614000100 . . . .

Sånt går ju få i lite varsom, annat är de med PVA t ex Tack för tipset!

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Cassius skrev:
ButterflyRacing skrev:
Jag använder vax.
Släppmedel tycker jag är leder till en massa efterjobb.... framför allt i formen.

Men det är väl som vanligt. En smaksak.


Det jag ska göra är "insidan" av en ducktail-vinge, delen som ligger mot luckan och aldrig syns. Så finish är inte direkt noga Tänkte att jag gjuter direkt mot luckan, rensågar och sen får jag lista ut hur jag ska smacka ihop de två delarna med inbyggda infästningar.

Men nått sånt här kör du med då gissar jag? https://skogma.se/vardmedel-bi-wax-1-liter-for-kangor/skor-28614000100 . . . .

Sånt går ju få i lite varsom, annat är de med PVA t ex Tack för tipset!


Jag använder denna.





_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Men det funkar med vanligt bilvax.... för små grejor.

Tänk på att ta bort tejpen så fort som möjligt, om du ska använda det du gjutit av.

Tejpen fastnar som FAN..... om man har otur.


EDIT:

Det största hotet att det ska fastna.... är värme under härdningen.
Värme bränner bort vaxet.

Lagom med härdare och ventilera håligheter och gropar, där ångor kan stå still under härdning.

EDIT 2:

Ovanstående EDIT var inte helt begripligt, då jag först pratar om tejp som fastnar..... och sedan vid gjutning.

Så här ska det vara :
Det största hotat att delen man gjuter fastnar i formen... är värme.... osv.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Jaha.... ska man försöka resa på sig en gång till..?

18 dagar med stark antibiotika har fan slagit ut mej totalt..
Dessutom är jag lusfattig.

Men det är väl bara att bita ihop och försöka få upp lite flås i den gamla kroppen igen. Det som inte dödar.. härdar, heter det ju. Även om jag inte känner mej särskilt härdad just nu.

Jag få gå ut och tillverka några bakluckor i glasfiber och packa några packet som ska skickas.

Är det någon som vill ha en e36 coupe-baklucka, så hojta till.




_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Mer bilder från sommaren.


This album is photographed and produced by #888TA Timeattack driver Henrik Lindkvist, all rights reserved.














_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Gelcot lagd i formen till taket.

Det är lite nervöst nu.... innan man får se resultatet.




_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Jag hade jätteproblem när jag plastade inatt.

Men det ser ut att ha blivit bra ändå.
Det blir att knacka alla kanter och leta luftbubblor. Men det ser inte så farligt ut.

Den bakre delen av formen sitter kvar, då jag behöver snygga till avslutningen mot karossen, längst bak.







_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
JS_Racing
Helsingborg
Här sen Okt 2012
Inlägg: 304



ButterflyRacing skrev:
Jag hade jätteproblem när jag plastade inatt.


Vad var det för problem? Problem med härdningen pga temperatur eller?

_________________
Johan Sahlström

Sponsorer av JSR MkI:
http://www.hapab.com http://www.composite-design.se
http://www.cascade.se
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



JS_Racing skrev:
ButterflyRacing skrev:
Jag hade jätteproblem när jag plastade inatt.


Vad var det för problem? Problem med härdningen pga temperatur eller?


Problem med att få ur luft. Och för tidig härdning.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Vilken jättebit (okejdå, man plastar väl upp hela båtar o så men för att vara bil så är det ju en jättestor bit )

_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Magnus Thomé skrev:
Vilken jättebit (okejdå, man plastar väl upp hela båtar o så men för att vara bil så är det ju en jättestor bit )


Ja.... jag gjorde den i ett svep. Och det är inte lätt med den vävda mattan jag använde.
Men tycker den är stel som masonit när man ska ha ner den i veck och hörn..

Jag får gå kurs hos min båtbyggarkompis.... för att kunna göra stora delar i etapper.

Edit:
Taket är gjutet i ett lager i stora delar.... och då är det värre stt forma mattan och få ur all luft.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
JS_Racing
Helsingborg
Här sen Okt 2012
Inlägg: 304



ButterflyRacing skrev:
JS_Racing skrev:
ButterflyRacing skrev:
Jag hade jätteproblem när jag plastade inatt.


Vad var det för problem? Problem med härdningen pga temperatur eller?


Problem med att få ur luft. Och för tidig härdning.


Handlaminerar du bitarna?

_________________
Johan Sahlström

Sponsorer av JSR MkI:
http://www.hapab.com http://www.composite-design.se
http://www.cascade.se
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



JS_Racing skrev:
ButterflyRacing skrev:
JS_Racing skrev:
ButterflyRacing skrev:
Jag hade jätteproblem när jag plastade inatt.


Vad var det för problem? Problem med härdningen pga temperatur eller?


Problem med att få ur luft. Och för tidig härdning.


Handlaminerar du bitarna?


Det är handlaggt. Och många av bitarna är så stora att det är omöjligt att förblöta dom.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
JS_Racing
Helsingborg
Här sen Okt 2012
Inlägg: 304



ButterflyRacing skrev:
JS_Racing skrev:
ButterflyRacing skrev:
JS_Racing skrev:
ButterflyRacing skrev:
Jag hade jätteproblem när jag plastade inatt.


Vad var det för problem? Problem med härdningen pga temperatur eller?


Problem med att få ur luft. Och för tidig härdning.


Handlaminerar du bitarna?


Det är handlaggt. Och många av bitarna är så stora att det är omöjligt att förblöta dom.


Du har inte funderat på att vacuuminjicera när det blir så stora bitar? Då kan man ju lägga dit väven och fixa & trixa INNAN man sätter igång soppan.

_________________
Johan Sahlström

Sponsorer av JSR MkI:
http://www.hapab.com http://www.composite-design.se
http://www.cascade.se
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



JS_Racing skrev:
ButterflyRacing skrev:
JS_Racing skrev:
ButterflyRacing skrev:
JS_Racing skrev:
ButterflyRacing skrev:
Jag hade jätteproblem när jag plastade inatt.


Vad var det för problem? Problem med härdningen pga temperatur eller?


Problem med att få ur luft. Och för tidig härdning.


Handlaminerar du bitarna?


Det är handlaggt. Och många av bitarna är så stora att det är omöjligt att förblöta dom.


Du har inte funderat på att vacuuminjicera när det blir så stora bitar? Då kan man ju lägga dit väven och fixa & trixa INNAN man sätter igång soppan.


Nä. Så mycket ska jag inte tillverka. Förhoppningsvis är detta det enda tak jag ska göra.
Jag håller på att trappa ner.... och inte utveckla vidare.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Så här mycket var det kapat i höstas.



Och så här mycket täcker nya taket.







Nu blir det en hel del funderande hur mycket mer det ska kapas i karossen..... och hur mycket av taket som ska trimmas bort, så man får till vettiga skarvar mellan plast och plåt.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
bop
Valla
Här sen Maj 2018
Inlägg: 333



plasttak är bra malligt!
Att du sen gjuter all plast själv i stället för köpebitar är grymt! thumbs up

_________________
Fredrik van Lienden
Citera
Nisse Järnet
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 243



Stiligt!

_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing
<<   1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 132, 133, 134   >>
17 besök idag (671093 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande