Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 132, 133, 134 >> 44 besök senaste veckan (671019 totalt) |
Har inte all info eller hela storyn men i ena fallet handlar det om en missat check in tid och i andra fallet diskussion kring att dela en och samma bil i final på två förare. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Trist! Men guldläge att vara klar till nästa tävling. bara du inte börjar riva eller börjar bygga om något _________________ Magnus Thomé |
||||||
|
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Jag ska sluta med racing nu..... bli Miljöpartist och lämna i en motion att all motorsport ska förbjudas. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
|
||||||
FB är vad du ställer in det att vara. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Ett litet klargörande vad som hände... kanske. Sedan över två månade innan Mantorpsracet hade jag ständig yrsel och värk i hela kroppen... men mest benen. Jag försökte lunka på med bilen... i sakta mak ändå. Ca två veckor innan tävlingen, rasade jag ihop i badrummet och använde mina sista krafter till att skrika efter ambulans. Ambulansen tog kanske 15 min.. och under den tiden kunde jag ta mej till soffan och sitta upp, med larmtjänst i telefonluren. Jag blev uppkopplad till alla apparater dom hade med sig i drygt en timme. Men jag piggnade till och blev kvar hemma. Alla värden var bra. Jag stapplade runt med värk och yrsel några dagar till och byggde bla elhärvan till lådan. Några dagar senare satt jag och lödde kablar..... och helt plötsligt fick jag nära 40 graders feber på 10 minuter. Då blev det ambulansåkning och flera dagar med massor av prover och röntgen av hjärna och lungor. På sjukhuset plockade läkarna bort två av de mediciner jag haft i några månader.... och yrseln började släppa lite. Men jag hade fortfarande feber. Man hittade inga infektioner och kunde konstatera att jag inte hade bakterier i blodet... som jag haft tidigare år, när jag rasat ihop. Summan av det hela började peka på en fruktansvärd förkylning ihop med medicin jag inte tålde. Det är fler av mina vänner som haft samma förkylning.. eller om det är någon sorts inflensa och den är inte att leka med. När jag kom ut från sjukan, mådde jag ganska bra, så jag fortsatte med bilen. En kompis anslöt i verkstan, när han började sin semmester.... och nu var det strax före midsomar och det såg ganska bra ut och humöret var på topp, även om jag fortfarande var fast i elhärvan till lådan Men säg den lycka som varar. Jag smittade ner min mekaniker, så han blev sängliggande...... och jag var själv igen. Humöret var dock bra... så jag fortsatte och Gabriel kom loss från jobber.... så det rullade på... med dygnet-runt-support från Nisse Järnet och Jocke Ottosson via Masenger..... då lådan inte ville sluta krångla. Vi fick ut bilen på fredagdagen, så vi kunde provköra. Men.... snart kunde vi konstatera att det är något allvarligt fel i lådan. Vi bröt vid 19-tiden på fredagen. Då skulle vi inte hunnit till start på lördagen..... även om lådan plötsligt hade hoppat igång. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Nu lämnar vi allt elände bakom oss.... och tar vara på dom 46 dagar det är kvar till Karlskogaracet, i lugn och ro.
Jag är mycket nära att starta upp det viktiga, som ska göras. Och det förbereds för att slutföra racebilen.... så vi ska hinna med minst ett test innan 23-24-25 augusti. Vi kommer att börja om med elhärvan till växellådan... och jag tror jag har fått tag i rätt kontakt till växellådsboxen. Hoppas jag får besked under dagen, att dom kan skicka en med blixtens hastighet. Enligt saldo på hemsidan, finns det på lager. Jag har bestämt att jag monterar Puppans gamla vinge inför Karlskoga (hoppas Stigsson också tycker det är en bra ide) Men jag lär ta med mej den gamla vingen... ifall det blir total obalans i bilen ? Jag sågade till mallar för fästena i plywood i går. Och det blev högre än vad jag tänkt mej. Men det kanske är bra. Man kanske ska bygga ut splittern också.. Jag tänkte hinna väga bilen idag. Ska vi gissa ? 1300, 1400, 1500 kg... ? En sak är säker. Den är inte lätt ! _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Det problem vi hade med lådan, handlar om att vi inte hada någon etta och tvåa ... den växlade lite långsamt på resten av växlarna.... och att kopplingen inte reagerade på justering/mapning.
Detta betydde att man fick starta på trean och att kopplingen var som en strömbrytare. För att komma iväg fick jag varva så mycket att jag var säker på att bakhjulen ryckte loss på asfalten. Följden blev att bakaxelbryggan sprack.. Så det är inget fel på hygget i kopplingspaketen. Det finns dom som misstanker ett mekaniskt fel i lådan...... men jag tror fortfarande att det är den jävla elhärvan som spökar. Planen är att låta lådan sitta kvar i bilen.. och att byta elhärvan på plats. Men den planen kan ju ändra sig fort.... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Eller råkade du få X5ans låda i bilen??? |
||||||
Man skulle ju kunna tro att den smittat min fina låda... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Jag ligger på i stort sett samma vikt som förra året.
1350 kg på vågarna just nu, med det mesta jag kan komma på inräknat. Med plåtlucka bak då jag fegar lite att sätta den stora vingen i en plastlucka. Detta betyder att jag har lättat karossen ca 25-30 kg inkl byte till plastrutor bak och sidor. Nya lådan väger väl 90-95 kg, jämfört med förra lådan som vägde 60 kg med svänghjul och koppling. Målsättningen är alltså uppnådd. Men det är fortfarande över 250 kg (?) plus på tex Gustav _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
|
||||||
Ja. så har jag haft hela tiden. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
|
||||||
|
||||||
Det funkar fint. Det har med att göra hur man fäster den.... och att luckan sitter fast. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 132, 133, 134 >> 44 besök senaste veckan (671019 totalt) |