Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Film!
1169 besök totalt
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Fredrik C skrev:
Grym film från ringen! thumbs up

http://www.smudo.com/smudo/bigdata/elise_vs_corvette.mpg

MVH


otroligt kul att se! Tackar! thumbs up thumbs up

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41536

Forumägare
Forumägare

Det är en kul film men... tiden varvet runt är ju inte mycket o hänga i julgran?

Han är uppe vid T13 när han lämnar GP-slingan vid 2.04 på klockan och tillbaka vid T13 (när han susar förbi ut på GP-slingan igen) när klockan står på 11.20. Okej, det är ca 100m som är mellan de två punkterna som vi måste lägga på men å andra sidan håller han full fart förbi den tighta 90gradaren in i partiet så säg att vi bara lägger på 2-3 sekunder....

Det blir 11.20 - 2.04 + 0.03 = cirka 9.18 för fulla varvet... Duh! ? ? Vad har jag missat?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Magnus Thomé skrev:
Det är en kul film men... tiden varvet runt är ju inte mycket o hänga i julgran?

Han är uppe vid T13 när han lämnar GP-slingan vid 2.04 på klockan och tillbaka vid T13 (när han susar förbi ut på GP-slingan igen) när klockan står på 11.20. Okej, det är ca 100m som är mellan de två punkterna som vi måste lägga på men å andra sidan håller han full fart förbi den tighta 90gradaren in i partiet så säg att vi bara lägger på 2-3 sekunder....

Det blir 11.20 - 2.04 + 0.03 = cirka 9.18 för fulla varvet... Duh! ? ? Vad har jag missat?


Jag funderarde på vad tiden blev, intressant... Ungefär som Peeter kör med Polon!

Det ser fläckvis lite blött ut på banan och filmen är tagen den 20 februari, men lite snabbare skulle det väl ändå kunna gå???

Men jag tycier ändå filmen är cool och vetten har det svettigt.

Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



[quote="DanielB"]
Magnus Thomé skrev:

Jag funderarde på vad tiden blev, intressant... Ungefär som Peeter kör med Polon!

Det ser fläckvis lite blött ut på banan och filmen är tagen den 20 februari, men lite snabbare skulle det väl ändå kunna gå???
Daniel

Jag har kört på 9:24 BTG(Bridge To Gantry) med Polon. Till den tiden måste man lägga c:a 32-33 sekunder för ett fullt varv. Så nog är dom snabbare än Polon! Konstigt vore annars!
Nu har jag inte tittat på den där filmen på länge, så jag kommer inte ihåg hur förhållandena var. Men generellt kan man säga att det är en otrolig skillnad om banan är helt torr eller om den är fuktigt. Det blir otroligt halt på sina ställen om det är blött!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Detdär är en av de första filmer jag laddade ner från Ringen, och även den jag kollat mest på. Mkt beroende på ljudet de lyckas få i dehär K-seriesmotorerna. Helt sjukt gott!!! Sen viner lådan fint oxå... RACE!!!

Kan man använda sig av den filmen som lite spårvalsträning eller åker de väldigt fel på nga ställen?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Kul o se att en motorsvagare bil har en suck mot en starkar när det väl börjar kröka!
Satt oxå o studerade spårvalen lite, har ni några kommentarer ni som varit där?


MVH

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Mmmmums !!! Jag har aldrig satt min fot på detta heliga ställe och har heller aldrig sett banan ur det här perspektivet, förutom i GPL-världen och i nuvarande GP sammanhang så som när jag följer F1 på TV en gång om året. Men då kör de ju inte på Nordschleife !!

DanielB skrev:

Men jag tycier ändå filmen är cool och vetten har det svettigt.


Joo samma här.... Jag satt bara och rös av välbehag !! Noterade att vederbörande Elise-förare kanske inte låg på så förgrämmat hårt ändå ??
Tyckte mig se en tendens till att vara lite halvsömnig och klia sig på hakan lite när han accade ur (tror det är) "Adenauer Forst" !!??

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Allmänt banåkaforum
Film!
1169 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande