Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bilsport Superstage
1, 2, 3   >>
7 besök senaste veckan (4939 totalt)
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17355


Trådstartare
Jag fick Bilsport i brevlådan idag och kunde glatt konstatera att Magnus hade gett Gullabo en match i Superstage. Visserligen avslutades testet med att Gullabo var snabbare, men han har ju åkt banan lite fler gånger än Magnus.

Tror du att du skulle kunna pressa tiden ytterligare, Magnus?

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
stoffe
Jakobsberg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 95

Namndispens
Namndispens

Läste också repotaget.
det fick mig att dra på smil musklerna
tror inte att jag har så mycke att säga till om när det gäller gullabo du piskade mig med 3-5sek på rs-en i sommras...

_________________
Christoffer E
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Mäkinen skrev:
Jag fick Bilsport i brevlådan idag och kunde glatt konstatera att Magnus hade gett Gullabo en match i Superstage. Visserligen avslutades testet med att Gullabo var snabbare, men han har ju åkt banan lite fler gånger än Magnus.

Tror du att du skulle kunna pressa tiden ytterligare, Magnus?

Det var en bra repa där jag fick till ett lugnt flyt på alla partier utom en egentligen. Men för att få det partiet rätt OCH alla de andra också samtidigt... ja det kan ju ta några repor ;-)

Däremot så kan man definitivt putsa tiden med bilen en bra bit bara genom att sätta på andra rdäck! Va sugen jag blir bara jag tänker på det

_________________
Magnus Thomé
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Bara för att vara lite dryg: 40 minuter i lugnt tempo och jag står på Skutaryd. Lagom nära, eller vad säger ni?

Fast det hadde ju varit roligare med 40 min till permanent bana. Fast då hade jag väl varit inspärrad vid det här laget. Tokig är man ju redan nu...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Magnus Thomé skrev:

Däremot så kan man definitivt putsa tiden med bilen en bra bit bara genom att sätta på andra rdäck! Va sugen jag blir bara jag tänker på det


Du är väl en bit på väg med det...

Föresten, någon som vet om det kommer bli någon "Herrarnas fria körning" i Superstage någon gång nästa år?

///Martin

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Martin G skrev:
...Föresten, någon som vet om det kommer bli någon "Herrarnas fria körning" i Superstage någon gång nästa år?

///Martin
??? Vad vad vad?

_________________
Magnus Thomé
Citera
xEmil
Sthlm/Haninge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 180



Jag måste säga att de va ruggit stabilt kört Magnus!!!

Hur kunde de bli så stor skilnad mellan din o de andra M3orna?? har du ett annat väghållnings kitt på eller var de för att du hade Rdäck??

_________________
//Emil Wahlund
/Haninge
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



xEmil skrev:
Jag måste säga att de va ruggit stabilt kört Magnus!!!

Hur kunde de bli så stor skilnad mellan din o de andra M3orna?? har du ett annat väghållnings kitt på eller var de för att du hade Rdäck??


Förmågan att hantera ratt och pedaler kan ha mycket större inverkan än vad man kan (och vill) tro!!

Har sett Anders Hammer (STCC i Honda och Audi?) åka slalom med Porscheklubben..... det gick förbluffande mycket fortare...

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Anders Hammer? Körde han fort menar du? Har sett honom köra sin STCC-Audi på Mantorp i väldigt konstigt spår under racet.... varv efter varv. Och sist var han osså. Väldigt sist....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Magnus Thomé skrev:
Anders Hammer? Körde han fort menar du? Har sett honom köra sin STCC-Audi på Mantorp i väldigt konstigt spår under racet.... varv efter varv. Och sist var han osså. Väldigt sist....


Jooo, det gick fort, är väl måhända lite annorlunda konkurrens mellan STCC och slalom i PCS region syd...

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Hmmmm... du skulle sett hans spårval....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Magnus Thomé skrev:
Hmmmm... du skulle sett hans spårval....


ok... ja, spårvalen har jag inte sett (inte tänkt på ivf), men visst har jag sett att han oftast harvar i de nedre regionerna av resultatlistan. Fast jag har trott att har berott på att det saknats det yttersta gällande monetära resurser och det yttersta gällande "talang". Helt utan talang (dvs som jag ungefär ) så hade där väl inte varit några sponsorer alls?

_________________
Pär Hylander
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



xEmil skrev:
Jag måste säga att de va ruggit stabilt kört Magnus!!!

Hur kunde de bli så stor skilnad mellan din o de andra M3orna?? har du ett annat väghållnings kitt på eller var de för att du hade Rdäck??


det var nog r-däcken som gjorde den största skillnaden.

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Calle gsi skrev:
xEmil skrev:
Jag måste säga att de va ruggit stabilt kört Magnus!!!

Hur kunde de bli så stor skilnad mellan din o de andra M3orna?? har du ett annat väghållnings kitt på eller var de för att du hade Rdäck??


det var nog r-däcken som gjorde den största skillnaden.

Magnus chassi är ju inte helt standard heller. Tror nog att MK-chassit gör en hel del också.

_________________
Anders Dauner
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

AndersD skrev:
Calle gsi skrev:
xEmil skrev:
Jag måste säga att de va ruggit stabilt kört Magnus!!!

Hur kunde de bli så stor skilnad mellan din o de andra M3orna?? har du ett annat väghållnings kitt på eller var de för att du hade Rdäck??


det var nog r-däcken som gjorde den största skillnaden.

Magnus chassi är ju inte helt standard heller. Tror nog att MK-chassit gör en hel del också.


En vanlig tight slalom kan ju göra att vad du kör för bil spelar mindre roll jämfört med på bana där hk/kg ger klara resultat. Men superstage är så snabb o lagd så att muskler ger fördel. Och ett bra chassie osså. Dvs det är en bra måttstock på bilen. Men en sak som är extremt viktigt i Superstage är också däcken. Det ger en enormt utslag. Därför är det lite synd att man inte alltid tydligt skriver ut om det är gat- r-däck eller slicks. För det går att köra fortare med en skitbil på slicks än en superbil på skitdäck....

Tyvärr körde jag på PZero Corsa i storlek 235 runt om vilket suger ganska radikalt. Klart bättre än gatdäck men för att vara rdäck så thumbs down >

_________________
Magnus Thomé
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Jag var där och körde när Volvo TPC bjöd in för några år sedan. Tyvärr blev det bara 3 rundor totalt, 2 rundor innan blev varm i kläderna, sen sabbar man sitt enda "hotlap" genom att vara lite väl ivrig på tillbakavägen...

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Johan f.k.a M3E30 skrev:
Jag var där och körde när Volvo TPC bjöd in för några år sedan. Tyvärr blev det bara 3 rundor totalt, 2 rundor innan blev varm i kläderna, sen sabbar man sitt enda "hotlap" genom att vara lite väl ivrig på tillbakavägen...

Körde du M3:an då?

_________________
Anders Dauner
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Håller med om "ivrig" som ett problem Asch vad lätt det var att ta i för mycket...

_________________
Magnus Thomé
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



AndersD skrev:
Körde du M3:an då?


Yepp!

Vill du få tider eller?

om jag inte minns fel så hade jag en bästa tid på strax över 1.40, men jag har är inte helt säker. Det fanns dock massor att göra på den tiden, varvet där jag förivrade mig var minst 1 par sekunder snabbare..

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Johan f.k.a M3E30 skrev:
AndersD skrev:
Körde du M3:an då?


Yepp!

Vill du få tider eller?

om jag inte minns fel så hade jag en bästa tid på strax över 1.40, men jag har är inte helt säker. Det fanns dock massor att göra på den tiden, varvet där jag förivrade mig var minst 1 par sekunder snabbare..


Tider vore kul. Jag kan iofs inte erinra mig att Bilsport skulle ha testat M3 E30 "officiellt" (tex. Orginalbil med Gullabo bakom ratten). Så någon referens finns ju egentligen inte. Tycker att det är på tiden att man gör ett litet test mellan de olika varianterna (tex en '88:a, en '90:a och en Sport Evo).

_________________
Anders Dauner
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Hmmm... låter som ett perfekt reportage nästa år eller hur Bara skrapa ihop folk som har bilar till det så...



Men allvarligt talat, det är väl inte alls omöjligt att Bilsport kan tänka sig det reportaget. Hmmmm... ännu roligare om man kunde få dit en fjärde bil, en riktig M3 E30 racer osså. Då blir nog Gullabo gla! Hehe!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
Bilsport Superstage
1, 2, 3   >>
7 besök senaste veckan (4939 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande