Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bilsport Superstage
<<   1, 2, 3   >>
6 besök senaste veckan (4938 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

När kommer den där attans tidningen i kiosken???? Är ju nyfiken ju....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Eller tipsa Bilsport om ? Här går det ju att få ihop en salig hoper intressanta bilar och individer!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Nisse skrev:
Eller tipsa Bilsport om ? Här går det ju att få ihop en salig hoper intressanta bilar och individer!

Ah! Du är lite sugen på att prova!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Magnus Thomé skrev:
Hmmm... låter som ett perfekt reportage nästa år eller hur Bara skrapa ihop folk som har bilar till det så...



Men allvarligt talat, det är väl inte alls omöjligt att Bilsport kan tänka sig det reportaget. Hmmmm... ännu roligare om man kunde få dit en fjärde bil, en riktig M3 E30 racer osså. Då blir nog Gullabo gla! Hehe!

Jo det vore kul... Tre standardbilar på gatdäck med orginal däckdimensioner och orörda chassin. Och en riktigt DTM-bil av den sista årgången.

Tror inte heller att Gullabo skulle säga nej till ett sådant test.

_________________
Anders Dauner
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Alltså, jag har varit kontakt med Bilsport för att göra en liknande grej med BMW CS som en hel bunt andra bilklubbar har varit och gjort. Men om jag förstår det hela rätt så är det inte Gullabo som testar bilarna då utan ägarna själva (det du puppan )

Jag är dock tveksam på om det finns något stort intresse av att ha en sådan aktivitet, vad säger ni?

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Johan f.k.a M3E30 skrev:
Alltså, jag har varit kontakt med Bilsport för att göra en liknande grej med BMW CS som en hel bunt andra bilklubbar har varit och gjort. Men om jag förstår det hela rätt så är det inte Gullabo som testar bilarna då utan ägarna själva (det du puppan )

Jag är dock tveksam på om det finns något stort intresse av att ha en sådan aktivitet, vad säger ni?

Jag tror nog att det finns intresse. Hur många behövs? 15-20 bilar? Det "tråkiga" är iofs att inte Gullabo kör. Och då får man ju inte den rättvisa jämförelsen.

Annars kan vi ju låta Magnus köra hela dagen så att han kan piska Gullabos tid.

_________________
Anders Dauner
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



AndersD skrev:
Annars kan vi ju låta Magnus köra hela dagen så att han kan piska Gullabos tid.


Tror att det blir svårt att lösa ekonomiskt, han vill nog ha mycket betalt för besväret

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719



Ursäkta mig ang. denna superstage.
Har det varit så att klubbar och andra gasglada ordnat egna superstegar
så man kan testa eller är det för mycket jobb?? Vill gärna prova och bli
besviken.

/jan nagy

_________________


Jan Nagy
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



janne N skrev:
Ursäkta mig ang. denna superstage.
Har det varit så att klubbar och andra gasglada ordnat egna superstegar
så man kan testa eller är det för mycket jobb?? Vill gärna prova och bli
besviken.


Förr så kunde man det, men enligt vad jag har hört ryktesvägen så går det inte att hyra banan längre och köra egna arrangemang. Tydligen så skall en bil ha craschat rejält och detta skall vara anledningen till att det är slut med uthyrningen...

Däremot så har Bilsport bjudit in bilklubbar för körning och reportage.. (du kör din egen bil)

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Johan f.k.a M3E30 skrev:
AndersD skrev:
Annars kan vi ju låta Magnus köra hela dagen så att han kan piska Gullabos tid.


Tror att det blir svårt att lösa ekonomiskt, han vill nog ha mycket betalt för besväret

Hur mycket skulle jag betala sa du för att få köra allas bilar hela dagen ? För det var väl så du menade ?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Kroegarn
Linköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 510



Kul läsning i Bilsport. Imponerande körning av Mr Thomé.

Fast jag tyckte att det var lite synd bara att man inte nämner "All-time-high" tiden. Iofs inte Gullabo som körde då, så han ville väl inte strö salt i såren .

Snabbaste tiden då... jo Anders Carlsson (ACE competition) i en Audi Urquattro -81 i rallytappning med slicks från tidigt åttiotal... klarade av 1.23.2. Måste säga att det gick med rallycross takter genom banan... brett och snabbt. T.o.m kanske hade gått fortare om han kört lite mer städat ????

Själv lyckades man med 1.39.3 på fem repor.... ett resultat av framförallt inkompetent förare (jag själv ) men slitna dämpare och gatdäck gjorde nog lite på tiden iaf. Men det var mycket roligt... skulle gärna åka igen.. fast då med nya dämpare och r-däck.

_________________
/Michael Gustafsson
Datsun 240Z -72 busbil
Alfa Romeo 75 -?? glassbil
BMW I4 M50 -23, bruksbil
Aprilia RSV 1000R Touno -06
Aprilia V4 1100 Touno -18
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354


Trådstartare
Jag roade mig med att studera Bilsports lista över alla bilar som Gullabo kört i Superstage och det är inte utan att man blir fundersam över vissa saker. Hur kan det komma sig att det inte finns några snabbare BMW:er med i listan än WB-Mickes M Coupé?
Nån bil borde ju kunna peta ner nån raggarbil eller nåt rallyjärn en bit, tycker man.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902



Varför var det inga 911or med i tidningen förutom 996 GT3? Det var ju ett gäng 911or där och kördes av Gullabo om jag inte minns fel. "Dåliga" tider var det oxå, strax över 1.30 för en 964 RS vilken piskar det mesta runt en vanlig racerbana. Hur kan det bli så?

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Johan f.k.a M3E30 skrev:
Men om jag förstår det hela rätt så är det inte Gullabo som testar bilarna då utan ägarna själva (det du puppan )

?


Hallå där köp blåbär

Jag har faktiskt kört själv oxå tyvärr inte på en likadan rekordtid som Gullabo el Magnus men dock har jag lyckats prestera en tid på 1.34blankt så de så

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Mäkinen skrev:
Hur kan det komma sig att det inte finns några snabbare BMW:er med i listan än WB-Mickes M Coupé?
Nån bil borde ju kunna peta ner nån raggarbil eller nåt rallyjärn en bit, tycker man.


För att dom är långsamma...

Det vet du väl det är bara Porschar med motorn ifram och jänkebilar som är snabba när det svänger det borde väl du veta som är stolt innehavare av båda sorterna

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
xEmil
Sthlm/Haninge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 180



Qvarnis skrev:
Varför var det inga 911or med i tidningen förutom 996 GT3? Det var ju ett gäng 911or där och kördes av Gullabo om jag inte minns fel. "Dåliga" tider var det oxå, strax över 1.30 för en 964 RS vilken piskar det mesta runt en vanlig racerbana. Hur kan det bli så?

Qvarnis


Kräver det inte lite olika saker av bilen för att antingen köra Superstage eller bana??

Det kan ju vara så att när man måste svänga fram o till baka mycket så kommer lastväxlings problemet in eftersom den har motorn bak... eller e jag ute o cycklar?

Sen så tar det väll ett tag och lära sig att köra 911a då den inte riktigt beter sig som de flesta bilar.

_________________
//Emil Wahlund
/Haninge
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Puppan skrev:
Hallå där köp blåbär

Jag har faktiskt kört själv oxå tyvärr inte på en likadan rekordtid som Gullabo el Magnus men dock har jag lyckats prestera en tid på 1.34blankt så de så


Kunde inte motstå frestelsen

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354


Trådstartare
Puppan skrev:
För att dom är långsamma...

Det vet du väl det är bara Porschar med motorn ifram och jänkebilar som är snabba när det svänger det borde väl du veta som är stolt innehavare av båda sorterna
Hrmmm, Det där är de enda av mina bilar som jag aldrig har kört...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Brandt

Här sen Dec 2002
Inlägg: 14



Efter att själv ha kört superstage i Emmaboda (med PCS sent i höstas) är det kul och underhållande att läsa när glada och duktiga "amatörer" kör.
Men - jag vill i all välmening dela med mig några rättelser som det här BMW-reportaget hänvisar till.
Eftersom jag själv deltog i sommarens RS-körning i Mantorp, (Action Meet) tycker jag det är trist att det aldrig har presenterats någon resultatlista, och det lilla som skrivits har varit helt fel, allting faktiskt. Nu har det tydligen blivit en norsk mästare som vann, nej och nej, det var en PCS-medlem som vann med tiden 1.01.xx i en 911:a. Tvåa kom en M3:a på tiden 1.04.xx, var den röd? Det var liksom tävlingen, efteråt kunde vi alla köra utom tävlan bara för det var roligt och de flesta förbättrade tiderna.
Personligen blev mitt bästa tävlingsåk 1.08.xx med en 944 S2 utan fungerande handbroms, vilket medförde tidskrävande besök på gräsmattan vid vändningen, men det är en annan historia.

Med vänliga hälsningar S Brandt

_________________
S Brandt
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Qvarnis skrev:
Varför var det inga 911or med i tidningen förutom 996 GT3? Det var ju ett gäng 911or där och kördes av Gullabo om jag inte minns fel. "Dåliga" tider var det oxå, strax över 1.30 för en 964 RS vilken piskar det mesta runt en vanlig racerbana. Hur kan det bli så?

Qvarnis
Njaaaee, en 964RS i original är ungefär jämnsnabb på bana med M-kuppen med normalhalvduktiga förare i (om du nu inte tar en race RS o trimmar o har kul.... men då är det ju en annan historia liksom )

Sen beror det som alltid på typ av bana.... knixig eller flack osv... (inte för att jag riktigt vet vilken bil som har fördel på vilken bana, hehe!!!)

om du däremot sätter en riktig elva-räv i RS'en så kan det bli svårt att hänga på med med bmwn vem du än är tror jag....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Brandt>

Stämmer bra att jag kom trea. Jag var långt ute på gräset med hela bilen o tänkte stanna o ge upp på det åket... 1:05 nåt...

Efter mina tre tävlingsåk började jag för första gången någonsin träna med handbroms ordentligt i vändningen (fällde upp mittarmstödet som annars sitter ivägen o låste fast det med passagerarbältet så det inte skulle trilla ner hela tiden). Jag kapade drygt tre sekunder på tiderna med det... men jag lyckades inte komma närmare än en halvsekund efter ollie (eller vad heter han egentligen?)


/Magnus T


PS: Att jag tex hellre vill köra på Pirelli "Rosso".... som en av bildtexterna säger.... öh? ? Men det mesta stämmer ju annars.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
Bilsport Superstage
<<   1, 2, 3   >>
6 besök senaste veckan (4938 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande