Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-07-28 Knutstorp med TetraPak
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (6590 totalt)
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4025


Trådstartare
En het förmiddag med massor med bantid.
Jag brukar inte tömma ut luft ur däcken till första stintet och det borde jag nog gjort idag för det kändes halt. Känner att det går bättre och bättre men jag är en "slow learner", 20 dagar på Knutan till hade behövts...
Stort tack till TetraPak som lät oss nyttja deras förmiddag!
Får se om Google-video vill som jag vill, annars för ni nöja er med bilderna.
Mina 20 bilder
Smakprov:






_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4025


Trådstartare

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Vad är det för bilar på bilderna?

EDIT: Den blåa o den röda menar jag ju såklart

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2457



Roger Gustafsson skrev:
Vad är det för bilar på bilderna?

EDIT: Den blåa o den röda menar jag ju såklart


Spectre + Ford GT40

http://images.google.se/images?hl=sv&rlz=1G1GGLQ_ENUS264&q=spe . . . .

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006
Inlägg: 716



Vill även jag tacka för en mycket trevlig dag med MYCKET bantid ...

Dock så kliade jag mig lite i huvudet då jag var tvungen att FYLLA PÅ luft till 2,5 varmtryck (brukar ligga på 2,1-2,2 varmt) för att inte halka runt Lite till hade nog inte skadat så här i efterhand

Detta är jag btw som hamnade på bild


_________________
Henrik Hellman
BMW 1M -12
BMW M3 E36 Limo-98
BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Den blåa är en Volkswagen Typ 1...

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Ja det var en vaaarm dag.... både för mig och bilen

En hel del strul med för hög ojle samt vatten temp.... men blev lite kört ändå...

fastnade på en bild oxå

[/quote]

Houke... trevligt att träffas

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399



Ja det var varmt på Knutstorp, men mycket körning för egen del....tyvärr så var det en hel del som bara fick köra några varv på grund av en nitisk man som mätte decibell på oss >

Bidrar med en liten filmsnutt från dagen

http://www.youtube.com/watch?v=rFMAiDd4Eog

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876



Så kul med lite bilder och videos.
Jag tyckte det blev väldigt mycket smolk i bägaren med decibelpolisen.
Tyckte nog han tog i lite för mycket denna gången.
Tackar för fin bild från sidan på min bubbla. Jag letar efter alla bilder och tyvärr hade jag in car kamera av billig modell men den glömdes i garderoben hemma.

Kan någon bedömma hur mycket min bil lät?
Jag lyckades undvika decibelmätaren men skulle vilja ha någons intryck.

Det ser svårt ut inför nästa år. Kostnaden och hur tuffa de blivit med ljudet samt massa annat gör att 2009 kanske inte blir av.
Jag återkommer runt Januari.

Houke, kör du Knudan på 1:10?
Någon annan som har pejling på sina Knudan tider?

Trots 30 i startlistan så blev det ju aldrig trångt. Eller har någon en annan åsikt?
Kolla Nillets video. 15 minuters körning och hur många bilar på banan? Tunnt skulle jag vilja säga.
Det är bara de första 30 minuterna på morgonen som kan vara lite tuffa.

_________________
Fredrik Reichel
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399



Frallan2 skrev:
Så kul med lite bilder och videos.
Jag tyckte det blev väldigt mycket smolk i bägaren med decibelpolisen.
Tyckte nog han tog i lite för mycket denna gången.
Tackar för fin bild från sidan på min bubbla. Jag letar efter alla bilder och tyvärr hade jag in car kamera av billig modell men den glömdes i garderoben hemma.

Kan någon bedömma hur mycket min bil lät?
Jag lyckades undvika decibelmätaren men skulle vilja ha någons intryck.

Det ser svårt ut inför nästa år. Kostnaden och hur tuffa de blivit med ljudet samt massa annat gör att 2009 kanske inte blir av.
Jag återkommer runt Januari.

Houke, kör du Knudan på 1:10?
Någon annan som har pejling på sina Knudan tider?

Trots 30 i startlistan så blev det ju aldrig trångt. Eller har någon en annan åsikt?
Kolla Nillets video. 15 minuters körning och hur många bilar på banan? Tunnt skulle jag vilja säga.
Det är bara de första 30 minuterna på morgonen som kan vara lite tuffa.




Hej Fredrik

Jag var och tittade på Bmw sommarkörning på lördagen efter vår körning på Knutstorp....samma decibellpolis stod och mätte då. Jag pratade med honom och han var lika nitisk då, det var många som hade över 100 decibell på sina bilar, men till skilnad från vår körning så verkade han vara på bättre humör för jag såg ingen som fick sluta köra, dock var det många som monterade alla möjliga sorters mojänger på sina avgaspipor, från rörkrökar till små extra ljuddämpare.

Det hade varit synd om vi inte kunde köra mer på Knutstorp, det är ju ngt man ser fram emot hela året

Din bil lät väldigt fint tycker jag, min son och jag satt och fikade på andra sidan krönet när du hade börjat köra och det lät hur bra som helst

Nä nu ska jag iväg på slalomkörning på Ljungbyhed med Porscheklubben

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876



Tjena Hans!

Tack för feedback. Kul att det lät bra men min direkta fråga var nog mera om det lät "högt"?

Sedan vill jag poängtera till er alla att Tetra Pak inte är inblandad på annat vis än att jag är anställd där och att många av oss, (inte alla), som kör på eftermiddagen är det med.

Angående ljudet så funderar jag nu dämpa bilen med insprut och insugningsburk, flytta ljudämparen ovanför växellådan och dämpa på alla vis.
Nu vet jag inte om all av oss enthusiaster kan bygga om sina bilar like mycket. Det ser ut som en förutsättning till nästa år.

Någon med mer bilder eller videos?

_________________
Fredrik Reichel
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399



Frallan2 skrev:
Tjena Hans!

Tack för feedback. Kul att det lät bra men min direkta fråga var nog mera om det lät "högt"?

Sedan vill jag poängtera till er alla att Tetra Pak inte är inblandad på annat vis än att jag är anställd där och att många av oss, (inte alla), som kör på eftermiddagen är det med.

Angående ljudet så funderar jag nu dämpa bilen med insprut och insugningsburk, flytta ljudämparen ovanför växellådan och dämpa på alla vis.
Nu vet jag inte om all av oss enthusiaster kan bygga om sina bilar like mycket. Det ser ut som en förutsättning till nästa år.

Någon med mer bilder eller videos?


Den lät inte för högt, tror nog du klarade decibelkraven thumbs up . Enligt mätgubben så hade jag 97 decibel på min GT3a, och då har jag lite rejsigare ljuddämpare, den andra GT3an hade orginaldämpare och hade 93 decibel.
Pratade med lite porschefolk på slalomen idag om just decibelkraven på banorna, det har blivit tuffare med ljudet på våra banor, sen kan jag tänka mig att det är i ett känsligt läge på Knutstorp just nu när det håller på att klubbas igenom en utbyggnad av banan.

Ett förslag till nästa års körning på Knutstorp kunde va att göra oss väldigt uppmärksamma på ljudkravet, och då få folket att titta över insug och avgasbitarna.....vet att det låter enkelt när det är massor av faktorer som gör att det låter Som ex hade Ferrarin 100 decibel helt orginal.

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



bertil1 skrev:




. Enligt mätgubben så hade jag 97 decibel på min GT3a, och då har jag lite rejsigare ljuddämpare, den andra GT3an hade orginaldämpare och hade 93 decibel.


Samma problem hade vi TPC när vi körde på knutan 13 Juli då fick en original GT3 tror det vart 100db så jag tror inte riktigt på hans mätmetod eller mätaren , ibland så hängde han över depå muren med handen nästan vi asfalten .

_________________

--VVTS--
Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 184



Hejsan!
Jag tror inte heller på mätmetoden att hänga ut db-mätaren snett neråt ut över depåmuren.
Ska man inte mäta ljudet en bit ifrån banan och inte den?

Jepp, jag var en av flera som blev av vinkad, bilen blev uppmätt till 104db.
Bara att sätta på luftfilterboxen, sen blev den tydligen godkänd eller så hade db-mannen kört hem.
Annars var det en mkt trevlig dag och jag kommer gärna på Tetrapak körningen nästa år.

Dataloggern ville inte fungera för mig, så de tider jag fick har jag klockat ifrån videon
En uppskattning är strax under 1.08

_________________
Henric månsson
SPVM Roadsport A
Westfield SEIW 1.9 -98
Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006
Inlägg: 716



Frallan2 skrev:
Så kul med lite bilder och videos.
Jag tyckte det blev väldigt mycket smolk i bägaren med decibelpolisen.
Tyckte nog han tog i lite för mycket denna gången.
Tackar för fin bild från sidan på min bubbla. Jag letar efter alla bilder och tyvärr hade jag in car kamera av billig modell men den glömdes i garderoben hemma.

Kan någon bedömma hur mycket min bil lät?
Jag lyckades undvika decibelmätaren men skulle vilja ha någons intryck.

Det ser svårt ut inför nästa år. Kostnaden och hur tuffa de blivit med ljudet samt massa annat gör att 2009 kanske inte blir av.
Jag återkommer runt Januari.

Houke, kör du Knudan på 1:10?
Någon annan som har pejling på sina Knudan tider?

Trots 30 i startlistan så blev det ju aldrig trångt. Eller har någon en annan åsikt?
Kolla Nillets video. 15 minuters körning och hur många bilar på banan? Tunnt skulle jag vilja säga.
Det är bara de första 30 minuterna på morgonen som kan vara lite tuffa.


Låg på 1,12-1,13 första 2 passen med mycket dåligt grepp i däcken. Efter massor med labbande med trycket så åkte jag ett 1,10,86..

Men har 1,08,4 som mål till nästa år

_________________
Henrik Hellman
BMW 1M -12
BMW M3 E36 Limo-98
BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
Henrik Sirath
Kävlinge
Här sen Feb 2007
Inlägg: 218



Frallan2 skrev:
Så kul med lite bilder och videos.
Jag tyckte det blev väldigt mycket smolk i bägaren med decibelpolisen.
Tyckte nog han tog i lite för mycket denna gången.
Tackar för fin bild från sidan på min bubbla. Jag letar efter alla bilder och tyvärr hade jag in car kamera av billig modell men den glömdes i garderoben hemma.

Kan någon bedömma hur mycket min bil lät?
Jag lyckades undvika decibelmätaren men skulle vilja ha någons intryck.

Det ser svårt ut inför nästa år. Kostnaden och hur tuffa de blivit med ljudet samt massa annat gör att 2009 kanske inte blir av.
Jag återkommer runt Januari.

Houke, kör du Knudan på 1:10?
Någon annan som har pejling på sina Knudan tider?

Trots 30 i startlistan så blev det ju aldrig trångt. Eller har någon en annan åsikt?
Kolla Nillets video. 15 minuters körning och hur många bilar på banan? Tunnt skulle jag vilja säga.
Det är bara de första 30 minuterna på morgonen som kan vara lite tuffa.


Jag körde 1.09.2 med blankslitna R888:or och plugg i avgasröret p.g.a "decibelmannen"!
Verkar ju som om man ska köra mer på Knutstorp får man snällt ta och byta avgassystem om inte mätmetoderna ändras!
Det konstiga är att jag även körde med TPC två veckor innan och då var det inga problem, nu fick han fram 104 decibel!
Jag tycker att det är lite tvivelaktiga metoder det här, det är ju i princip omöjligt att försäkra sig om att man inte väsnas för mycket! Sin sak om man mäter på bilen som SBF gör!
Samtidigt förstår jag varför de är så hårda med det, med utbyggnad och grannar och allt va det innebär.

_________________
Henrik Sirath / Porsche 997 GT3 RS /Golf GTI / Porsche 993 C2
NS 7.28.4 BTG (Golf GTI)
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876



Jättekul med feedback, bilder och dessa filmer.
Blir bara avundsjuk och inser att man kanske har väldigt mycket mer att trimma in i bilen och föraren innan det går riktigt fort.
Nåja, det kommer även om det får ta tid.

Ingen mer som har fler bilder eller filmsnuttar?

_________________
Fredrik Reichel
Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 184



Nu har jag en liten filmsnutt på YouTube ifrån våran körning.

http://www.youtube.com/watch?v=3ALWSJY-rJE

Mvh
Henric

_________________
Henric månsson
SPVM Roadsport A
Westfield SEIW 1.9 -98
Citera
RATTRacing
Jönköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 412



henric mansson skrev:
Nu har jag en liten filmsnutt på YouTube ifrån våran körning.

http://www.youtube.com/watch?v=3ALWSJY-rJE

Mvh
Henric


Vilken underbar film! Man fick en ordentlig fartkänsla och ljudet var också bra. Kändes nästan som man satt bredvid! Verkar röra på sig riktigt bra det där gula badkaret!

_________________
Johan Rosenquist
SDF ansvarig Audi ClubSport
www.audiclubsport.se

RosenquistAudiTTRACING
www.rattracing.com

www.guldgossarnaracing.se
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876



Ja tack från mig med Henric!

Jättekul! Nu har jag inte kunnat glutta med fullt ljud på eller hörlurar men ikväll så.

_________________
Fredrik Reichel
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876



Jag är förtjust i din G-mätare.
Passar utmärkt in i denna film för den är så synlig. :-)

_________________
Fredrik Reichel
Citera
Eftersnack
2008-07-28 Knutstorp med TetraPak
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (6590 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande