Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1188 besök totalt |
2008-10-04/05 Drifting i DK
Det helt nystartade Scandinavian Drift Series inbjuder till träning & kval & twinbattle inför 2009 år säsong: & som avslutning på driftingåret -08. 2 dagars event med de bästa förarna går vidare till dag 2. banan är en högfartsbana i ett industriområde... mest bestående utav 3: & 4:e växel svängar. Kostnad: 1300Sek (1000 Dkr) för två dagar vilket inkluderar mat & sånt för teamet. Karta: http://maps.google.dk/maps?f=q&h ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Re:
Standardsvar från ALLA i Sverige som sladdar verkar det som ![]() Jag är den enda som inte klagar på avstånd & då är jag okså den enda som måste ta mig minst 50 mil enkel resa varje gång det är träning nånstans i detta landet (just nu) Vill man köra så får man visa det med. ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Re: 2008-10-04/05 Drifting i DK
Kul att du pushar fram DRIFTING ! Hoppas att du kommer ut på banorna i visar nu hur man skall köra och ha kul.. Jag såg att du hade funderingar i ett annat inlägg KristianAE86 skrev: ( Men jag finner ingen info ang vilken sorts försäkring ni nyttjar är ju fortfarande lag på att det skall finnas.) Så hur funkar det med sådant på detta event ? Jag tänkte mig då i första hand på nybörjare utan licens.. Mvh Micke _________________ Mikael svensson |
||
Re: 2008-10-04/05 Drifting i DK
Detta är ju i Danmark & enligt danskarna så skall mina Svenska licens från SBF gälla - har ej hunnit kolla, men jag tror det stämmer. Tiil detta "event" tillåts inga "nybörjare" om man skall tolka danskarna rätt ![]() ( så hur skall jag göra.... ![]() Nybörjare utan licens så är det i Sverige antingen SMA ( www.svenskamotorsportalliansen.se ) Eller SBF ( www.sbf.se ) 1-gångslicens / uppkörning för tävlingslicens på plats på träning/tävling som gäller. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1188 besök totalt |