Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2008-10-12 Prova på bankörning, Sviestad | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 14 besök senaste veckan (28255 totalt) |
oops! Jag verkar har missat det när jag blev medlem 2006, my bad
nu är den fixat.
_________________ Steve Jenkins LMS Racingsektion Subaru Impreza USDM WRX++ JDM Mini 1975 E36 BMW Coupé- SÅLD Subaru Impreza Spec C - SÅLD Subaru Impreza STi 555 - SÅLD |
||||||
Ibland är moderatorerna inte så snabba på forumet som de är på banorna... |
||||||
_________________ Steve Jenkins LMS Racingsektion Subaru Impreza USDM WRX++ JDM Mini 1975 E36 BMW Coupé- SÅLD Subaru Impreza Spec C - SÅLD Subaru Impreza STi 555 - SÅLD |
||||||
Tur för mig jag har dock inte varit så aktivt, men nu skall jag vara det _________________ Steve Jenkins LMS Racingsektion Subaru Impreza USDM WRX++ JDM Mini 1975 E36 BMW Coupé- SÅLD Subaru Impreza Spec C - SÅLD Subaru Impreza STi 555 - SÅLD |
||||||
Eller tvärt om Men men, min tid skall komma. Det enda jag undrar är vem som skall dränka alla trådar i bilder när jag får ordning på bitarna. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Din clio går rikitigt fint må jag säga. Det var precis att jag kunde sega mig om efter "torpakurvan". Hade du haft diff och ESP avslaget, så hade nog varit jämnt skägg i det partiet av banan. Du hade i vilket fall ett bra spårval genom kurvan, som jag försökte ta efter med min dryga 1.5-tonare _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||||
Tack så mycket M3'an går riktigt bra måste jag säga Den har gått klart bäst av de E46'or jag kört "mot" på Sviestad. Men det hänger ju rätt mycket på föraren också. Att verkligen kunna låta en M3 sträcka ut på bana kräver sin förare skulle jag tro. Hur som helst bra kört Måste antagligen sälja min själ så jag har råd med diff och kamar så kanske jag kan haka på Hur fungerade det att köra samma spårval med tyngre bil? |
||||||
Vilken kanondag det blev! Många tack till LMS för bra arrangemang under säsongen.
Ber om ursäkt för att min bil förde oväsen , flertalet personer påtalade för mig att mina däck tjöt mycket...Får se om det blir bättre till nästa säsong, när jag besökte bilprovningen häromdan så upplyste man mig om att däcken knappast tål en säsong till... I väntan på bättre tider tar jag för övrigt gärna emot tips om: - Bra bromsbelägg till min Alfa Romeo 156 SW 2,5. Mina belägg tog slut i söndags och nu jag lurar på om det är dags för nåt "sportigare" belägg även om allt annat är original. - Lämpligt däckstryck fram och bak när jag kör med vanliga gatdäck. Vet inte vad för ev ändringar som är lämpliga för att få ett optimalt uppträdande. - Vad som är viktigast att förbättra av fjädrar/stötdämpare/krängningshämmare/bussningar etc. Jag är väl medveten om att den största begränsningen sitter bakom ratten, men det går ju underlätta arbetet genom att förbättra bilen... Gläds dock över att jag är snabbare idag än vad jag var i våras, det utan modifieringar. Hoppas det kommer upp fler bilder efterhand, jag är tacksam för alla duktiga fotografer som förgyller eftersnacket! _________________ Rikard Andersson Alfa Romeo 156 2,5 V6 SW |
||||||
jo det lät en del och luktade tyckte jag. hårdare fjädrar och bättre dämpare skulle nog jag börja med för väghållningen och lite andra hjulvinklar och rejsigare belägg och bra bromsvätska... _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||
Hej! Visst får du låna den. PM:a mig så kan vi kanske byta lite adresser?? Har en del fler hyfsade på din Mustang _________________ Pelle Lönnborg Chevrolet Monza 1975 |
||||||
Hej Carman hadde till Sviesta i söndags monterat R & H fjädrar och gula koni med ställbar retur, det funkade inte alls! Med framdämparna på max slutade den i alla fall gunga i inbromsningarna, troligtvis stutsade den på ändlägesstoppen så med stenhård retur så vart den förmodligen kvar i botten. Balansen vart oavsett inställning understyrd, orginal fjädrar är bättre. Körde med Ferodo 2500 klossar som verkar bra men förde lite oväsen vid bromsning i dag till jobbet men verkar avta. Oj vilken kapning!
Men tack alla som var där, mina gamla R-däck tog slut men kul var det ändå. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||
Trevligt och få positiv respons på bil och körning Just i torpa tror jag du hade så nära idealspår man kan komma. Stävar varje varv för att få till apex lite senare. Ofta blir det tyvärr att jag går in för tidigt och driftar ut. Jag brukar försöka att prova lite olika spårval. De kurvorna jag körde efter dig gick utmärkt Risken med att hänga på en lättare bil är att man lätt går med den höga ingångsfarten i kurvorna. Vilket straffar sig vid utgången... M3:an är förövrigt std. förutom coilovers (pss9) samt topplagringar. Hoppas kunna mecka dit en gas på ratten till nästa säsong, då jag är minst sagt less på att styra med en hand... _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||||
Hej Pelle, Kanonbilder . Är själv lite inne på att skaffa en "riktig" kamera, dvs en system kamera för att fota lite på sådana här trevliga tillställningar. Får man fråga vad du använder för kamera och objektiv vid det här tillfället. Du råkar inte några bilder på en röd Miata med Max Biaggi bakom ratten Vill föreviga premiären med R-däcken _________________ Jari olavison |
||||||
Kan det vara denna?
Jag har en Nikon D70 + 18-200mm glugg. D70:an har några år på nacken nu. Jag har lämnat kvar EXIF-information i bilderna, så du kan tom se vilka bländare + slutartider jag använt (EXIF-avläsare finns tex som plug-in till Firefox.) Jag har en hel del bilder kvar, tog MÅNGA, men nackdelen är att det tar tid att gallra! Jag postar upp mer ev. imorgon! _________________ Pelle Lönnborg Chevrolet Monza 1975 |
||||||
Nu nere på 197 bilder (tog visst 770 ) Jobbar vidare för att återkomma med (nåja) pärlorna.
Elisen rörde sig fint, Ragnar. Stod och funderade på om du bytt till r-däck på vardagsbilen, men tydligen inte. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Jag förstod nästan att bilen inte var original gällande fjädringen, den gick lite för fint för det. Låter lite jobbit me en hand... |
||||||
Jag har kört upp en omgång Ferodo DS2500 klossar på min 931:a. De funkar kanonbra tycker jag, vid gatkörning kan de ta lite sämre än gatklossar, men det är bara för att de behöver få upp värmen. Gnisslar någon enstaka gång då de är kalla. |
||||||
Eftersnack 2008-10-12 Prova på bankörning, Sviestad | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 14 besök senaste veckan (28255 totalt) |