Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-10-12 Prova på bankörning, Sviestad
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
14 besök senaste veckan (28255 totalt)
airwalk
Linköping
Här sen Okt 2006
Inlägg: 176



oops! Jag verkar har missat det när jag blev medlem 2006, my bad

nu är den fixat.


P.P. skrev:
Airwalk, kastar du ett öga på punkt 2 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6593 innan någon av mina moderatorkollegor kommer och tar dig i örat

_________________
Steve Jenkins
LMS Racingsektion
Subaru Impreza USDM WRX++ JDM
Mini 1975
E36 BMW Coupé- SÅLD
Subaru Impreza Spec C - SÅLD
Subaru Impreza STi 555 - SÅLD
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



airwalk skrev:
oops! Jag verkar har missat det när jag blev medlem 2006, my bad

nu är den fixat.


P.P. skrev:
Airwalk, kastar du ett öga på punkt 2 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6593 innan någon av mina moderatorkollegor kommer och tar dig i örat


Ibland är moderatorerna inte så snabba på forumet som de är på banorna...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
airwalk
Linköping
Här sen Okt 2006
Inlägg: 176



airwalk skrev:
oops! Jag verkar har missat det när jag blev medlem 2006, my bad, sorry!!

nu är den fixat


P.P. skrev:
Airwalk, kastar du ett öga på punkt 2 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6593 innan någon av mina moderatorkollegor kommer och tar dig i örat

_________________
Steve Jenkins
LMS Racingsektion
Subaru Impreza USDM WRX++ JDM
Mini 1975
E36 BMW Coupé- SÅLD
Subaru Impreza Spec C - SÅLD
Subaru Impreza STi 555 - SÅLD
Citera
airwalk
Linköping
Här sen Okt 2006
Inlägg: 176



patand skrev:
airwalk skrev:
oops! Jag verkar har missat det när jag blev medlem 2006, my bad

nu är den fixat.


P.P. skrev:
Airwalk, kastar du ett öga på punkt 2 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6593 innan någon av mina moderatorkollegor kommer och tar dig i örat


Ibland är moderatorerna inte så snabba på forumet som de är på banorna...


Tur för mig jag har dock inte varit så aktivt, men nu skall jag vara det

_________________
Steve Jenkins
LMS Racingsektion
Subaru Impreza USDM WRX++ JDM
Mini 1975
E36 BMW Coupé- SÅLD
Subaru Impreza Spec C - SÅLD
Subaru Impreza STi 555 - SÅLD
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

patand skrev:
airwalk skrev:
oops! Jag verkar har missat det när jag blev medlem 2006, my bad

nu är den fixat.


P.P. skrev:
Airwalk, kastar du ett öga på punkt 2 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6593 innan någon av mina moderatorkollegor kommer och tar dig i örat


Ibland är moderatorerna inte så snabba på forumet som de är på banorna...


Eller tvärt om

Men men, min tid skall komma. Det enda jag undrar är vem som skall dränka alla trådar i bilder när jag får ordning på bitarna.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Rka
Mjölby
Här sen Apr 2008
Inlägg: 336



Dignell skrev:
mabz skrev:
Aha!
För din Clio känns snabbare vid utgång från kurvor än min Civic.
Men jag kör standard fjärdring och utan diffspärr. Har du diffspärr?


Nej dessvärre ingen spärr men coilovers mm. Har ganska stora problem med fäste ut ur kurvorna faktiskt och körde därför hela eftermiddagen med ESP påslaget för att skona inner däcket en aning. Ändrade till mer camber samt hårdare fjädrar fram tills gårdagens körning. På det stora hela blev allt bättre men innerhjulet vill gärna spinna ut ur kurvorna. Diff står högt på önskelistan men kostar 11.000kr till Clion

Din clio går rikitigt fint må jag säga.
Det var precis att jag kunde sega mig om efter "torpakurvan".
Hade du haft diff och ESP avslaget, så hade nog varit jämnt skägg i det partiet av banan.
Du hade i vilket fall ett bra spårval genom kurvan, som jag försökte ta efter med min dryga 1.5-tonare

_________________
Erik Fornå

BMW M3 E46 2003 (SÅLD)
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Rka skrev:
Din clio går rikitigt fint må jag säga.
Det var precis att jag kunde sega mig om efter "torpakurvan".
Hade du haft diff och ESP avslaget, så hade nog varit jämnt skägg i det partiet av banan.
Du hade i vilket fall ett bra spårval genom kurvan, som jag försökte ta efter med min dryga 1.5-tonare


Tack så mycket M3'an går riktigt bra måste jag säga thumbs up Den har gått klart bäst av de E46'or jag kört "mot" på Sviestad. Men det hänger ju rätt mycket på föraren också. Att verkligen kunna låta en M3 sträcka ut på bana kräver sin förare skulle jag tro. Hur som helst bra kört

Måste antagligen sälja min själ så jag har råd med diff och kamar så kanske jag kan haka på

Hur fungerade det att köra samma spårval med tyngre bil?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
CalleL
Ekerö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Snygga bilder Pelle. Är det ok att "låna" på min Mustang?
Hotta upp Monzan till nästa säsong så kan vi köra köra lite American Iron Cup!

_________________
Carl Lindberg
Citera
CARMAN
Jönköping
Här sen Aug 2008
Inlägg: 6



Vilken kanondag det blev! Många tack till LMS för bra arrangemang under säsongen.

Ber om ursäkt för att min bil förde oväsen , flertalet personer påtalade för mig att mina däck tjöt mycket...Får se om det blir bättre till nästa säsong, när jag besökte bilprovningen häromdan så upplyste man mig om att däcken knappast tål en säsong till...

I väntan på bättre tider tar jag för övrigt gärna emot tips om:
- Bra bromsbelägg till min Alfa Romeo 156 SW 2,5. Mina belägg tog slut i söndags och nu jag lurar på om det är dags för nåt "sportigare" belägg även om allt annat är original.
- Lämpligt däckstryck fram och bak när jag kör med vanliga gatdäck. Vet inte vad för ev ändringar som är lämpliga för att få ett optimalt uppträdande.
- Vad som är viktigast att förbättra av fjädrar/stötdämpare/krängningshämmare/bussningar etc.

Jag är väl medveten om att den största begränsningen sitter bakom ratten, men det går ju underlätta arbetet genom att förbättra bilen... Gläds dock över att jag är snabbare idag än vad jag var i våras, det utan modifieringar.

Hoppas det kommer upp fler bilder efterhand, jag är tacksam för alla duktiga fotografer som förgyller eftersnacket!

_________________
Rikard Andersson
Alfa Romeo 156 2,5 V6 SW
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



CARMAN skrev:
Vilken kanondag det blev! Många tack till LMS för bra arrangemang under säsongen.

Ber om ursäkt för att min bil förde oväsen , flertalet personer påtalade för mig att mina däck tjöt mycket...Får se om det blir bättre till nästa säsong, när jag besökte bilprovningen häromdan så upplyste man mig om att däcken knappast tål en säsong till...

I väntan på bättre tider tar jag för övrigt gärna emot tips om:
- Bra bromsbelägg till min Alfa Romeo 156 SW 2,5. Mina belägg tog slut i söndags och nu jag lurar på om det är dags för nåt "sportigare" belägg även om allt annat är original.
- Lämpligt däckstryck fram och bak när jag kör med vanliga gatdäck. Vet inte vad för ev ändringar som är lämpliga för att få ett optimalt uppträdande.
- Vad som är viktigast att förbättra av fjädrar/stötdämpare/krängningshämmare/bussningar etc.

Jag är väl medveten om att den största begränsningen sitter bakom ratten, men det går ju underlätta arbetet genom att förbättra bilen... Gläds dock över att jag är snabbare idag än vad jag var i våras, det utan modifieringar.

Hoppas det kommer upp fler bilder efterhand, jag är tacksam för alla duktiga fotografer som förgyller eftersnacket!

jo det lät en del och luktade tyckte jag.
hårdare fjädrar och bättre dämpare skulle nog jag börja med för väghållningen och lite andra hjulvinklar och rejsigare belägg och bra bromsvätska...

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Tinsfci
Ekerö
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



CalleL skrev:
Snygga bilder Pelle. Är det ok att "låna" på min Mustang?
Hotta upp Monzan till nästa säsong så kan vi köra köra lite American Iron Cup!

Hej! Visst får du låna den.

PM:a mig så kan vi kanske byta lite adresser??

Har en del fler hyfsade på din Mustang

_________________
Pelle Lönnborg
Chevrolet Monza 1975


Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Hej Carman hadde till Sviesta i söndags monterat R & H fjädrar och gula koni med ställbar retur, det funkade inte alls! Med framdämparna på max slutade den i alla fall gunga i inbromsningarna, troligtvis stutsade den på ändlägesstoppen så med stenhård retur så vart den förmodligen kvar i botten. Balansen vart oavsett inställning understyrd, orginal fjädrar är bättre. Körde med Ferodo 2500 klossar som verkar bra men förde lite oväsen vid bromsning i dag till jobbet men verkar avta. Oj vilken kapning!

Men tack alla som var där, mina gamla R-däck tog slut men kul var det ändå.
Citera
Tinsfci
Ekerö
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



Pust, sortering, sortering, här kommer lite mer bilder:

På två hjul?












_________________
Pelle Lönnborg
Chevrolet Monza 1975


Citera
Rka
Mjölby
Här sen Apr 2008
Inlägg: 336



Dignell skrev:
Rka skrev:
Din clio går rikitigt fint må jag säga.
Det var precis att jag kunde sega mig om efter "torpakurvan".
Hade du haft diff och ESP avslaget, så hade nog varit jämnt skägg i det partiet av banan.
Du hade i vilket fall ett bra spårval genom kurvan, som jag försökte ta efter med min dryga 1.5-tonare


Tack så mycket M3'an går riktigt bra måste jag säga thumbs up Den har gått klart bäst av de E46'or jag kört "mot" på Sviestad. Men det hänger ju rätt mycket på föraren också. Att verkligen kunna låta en M3 sträcka ut på bana kräver sin förare skulle jag tro. Hur som helst bra kört

Måste antagligen sälja min själ så jag har råd med diff och kamar så kanske jag kan haka på

Hur fungerade det att köra samma spårval med tyngre bil?


Trevligt och få positiv respons på bil och körning
Just i torpa tror jag du hade så nära idealspår man kan komma.
Stävar varje varv för att få till apex lite senare. Ofta blir det tyvärr att jag går in för tidigt och driftar ut.

Jag brukar försöka att prova lite olika spårval. De kurvorna jag körde efter dig gick utmärkt
Risken med att hänga på en lättare bil är att man lätt går med den höga ingångsfarten i kurvorna.
Vilket straffar sig vid utgången...

M3:an är förövrigt std. förutom coilovers (pss9) samt topplagringar.
Hoppas kunna mecka dit en gas på ratten till nästa säsong, då jag är minst sagt less på att styra med en hand...

_________________
Erik Fornå

BMW M3 E46 2003 (SÅLD)
Citera
Jario
Skövde
Här sen Jan 2007
Inlägg: 18



Tinsfci skrev:
CalleL skrev:
Snygga bilder Pelle. Är det ok att "låna" på min Mustang?
Hotta upp Monzan till nästa säsong så kan vi köra köra lite American Iron Cup!

Hej! Visst får du låna den.

PM:a mig så kan vi kanske byta lite adresser??

Har en del fler hyfsade på din Mustang


Hej Pelle,

Kanonbilder . Är själv lite inne på att skaffa en "riktig" kamera, dvs en system kamera för att fota lite på sådana här trevliga tillställningar. Får man fråga vad du använder för kamera och objektiv vid det här tillfället.

Du råkar inte några bilder på en röd Miata med Max Biaggi bakom ratten Vill föreviga premiären med R-däcken

_________________
Jari olavison
Citera
Tinsfci
Ekerö
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



Kan det vara denna?


Jag har en Nikon D70 + 18-200mm glugg. D70:an har några år på nacken nu.

Jag har lämnat kvar EXIF-information i bilderna, så du kan tom se vilka bländare + slutartider jag använt
(EXIF-avläsare finns tex som plug-in till Firefox.)

Jag har en hel del bilder kvar, tog MÅNGA, men nackdelen är att det tar tid att gallra! Jag postar upp mer ev. imorgon!


_________________
Pelle Lönnborg
Chevrolet Monza 1975


Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3981



Mkt kul att det fotats! Bra dessutom! thumbs up Härlig lyx för oss som kör. Skulle någon ha några bilder på min Elise under kraftig kurvtagning hade det varit mycket välkommet, oberoende av bildkvalité i övrigt...

_________________
Ragnar Burenius
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Nu nere på 197 bilder (tog visst 770 ) Jobbar vidare för att återkomma med (nåja) pärlorna.

Elisen rörde sig fint, Ragnar. Stod och funderade på om du bytt till r-däck på vardagsbilen, men tydligen inte.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Tinsfci skrev:
Pust, sortering, sortering, här kommer lite mer bilder:

På två hjul?







kommer jag med i "åka på 2-hjulstråden" nu?

Härliga bilder thumbs up

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Rka skrev:
M3:an är förövrigt std. förutom coilovers (pss9) samt topplagringar.
Hoppas kunna mecka dit en gas på ratten till nästa säsong, då jag är minst sagt less på att styra med en hand...



Jag förstod nästan att bilen inte var original gällande fjädringen, den gick lite för fint för det.

Låter lite jobbit me en hand...

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Björn skrev:
Körde med Ferodo 2500 klossar som verkar bra men förde lite oväsen vid bromsning i dag till jobbet men verkar avta.


Jag har kört upp en omgång Ferodo DS2500 klossar på min 931:a. De funkar kanonbra tycker jag, vid gatkörning kan de ta lite sämre än gatklossar, men det är bara för att de behöver få upp värmen. Gnisslar någon enstaka gång då de är kalla.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Eftersnack
2008-10-12 Prova på bankörning, Sviestad
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
14 besök senaste veckan (28255 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande