| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Nu kommer första kommersiella elbilen från BMW AG
|
2221 besök totalt |
|
BMW AG brukar använda MINI för sina experiment. Nu kommer elvarianten av MINI: http://www.motoringfile.com/2008/10/18/the-mini-e-official-release/#more-7429 Vi kan väl räkna med att även en elversion av lämplig BMW-modell är på gång ? _________________ BMW MC-klubben |
||
|
Läste visserligen inte hela artikeln men en bil som man bara kommer 24 mil med innan det är dags att ladda igen... Nja.
Ett steg i rätt riktning men det är en bit kvar känns det som. Hur lång tid tar det att ladda så man kan åka 24 mil till? Varför ha kvar "tanklocket" på en elbil? Jag kan väl inte vara den enda som vill ha en "clean" bil, jag hade placerat det någon annan stans om jag hade designat.
_________________ Olof Blücher BMW 325 -88 |
||
|
24 mil, det är ca 200 varv, det är ju nästan ett långlopp!
Perfekt för sprintracing och tre-timmars, eller hur! 6-timmars blir spännande.... ska batteriet räcka sista varvet
|
||
|
Re:
15minuters sprintracing är ju inga problem. Med batteribegränsning så blir ju fokus nåt annat i Endurance
Hur skulle ni kört med endast 30literstank och inga tankningar? |
||
|
Re:
Är det förresten nån som hittat energiförbrukning för elbil som kan liknans vid liter/100km? Det skulle väl i så fall vara KWh/100km (med samma EUkörcykel) om man då mäter KWh från elnätet (för att få med överföringsförluster). Undrar hur många KWh per liter diesel/bensin kan behöver för bil av samma storlek användsingsområde etc. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2221 besök totalt |