Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
947 besök totalt |
SVKG Bana i framtiden samt lite frågor
Har varit med i SVKG för flera år sedan men börjar känna suget nu igen och vad jag förstått så har det blivit lite förändring kring banor och regler. 1. Blir det någon åka på Ale ring 2009? 2. Varför används inte Team 13 gokartbana längre, den var kul att köra ![]() 3. Vad krävs för att man ska få vara med och köra sprintrace numera? Mvh: Tobias _________________ Tobias Pervik BMW 525i -01 |
||
Ale Ring finns kvar under 2009 men inte längre än så
Team13 har varit lite svårflörtade i ett par år men det kanske kan ljusna För sprint så är kraven rätt låga men det beror lite på enligt vilket reglemente vi kör (racinglicens, slalomlicens PR, "don't ask", etc). Nån form av rullöverskydd är bra. Så det är en 928 som tillgodoser V8behovet numera? ![]() Vill minnas att det var en Camaro förr |
||
licens
Jepp det är 928 som gäller numera. Blev lite nyfiken på Porsche då jag haft det det mesta i USA-bilar innan. Det stämmer att det var en rad med Camaros förr och även Corvette & Trans AM. Det har väckts en viss mersmak för Porsche nu så vi får se om det blir nån mer, jag är obotligt torsk på BMW M5 med så än inte sista ordet sagt. Jag tänkte satsa på racinglicensen i vår. Det skadar nog inte att ha + att det kan nog vara kul att lära sig köra bil ![]() Min 928 är som de flesta 928:or, alltså med bärande takkonstruktion så den borde väl klara sig utan båge, right? /Tobias _________________ Tobias Pervik BMW 525i -01 |
||
Re: licens
![]() Vill du nån gång tävla seriösare med den så störs ju inte vardagsanvändningen nämnvärt av en halvbur. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
947 besök totalt |