Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Rejsas svängjänkprojekt, Pontiac Firebird -74
1 besök senaste veckan (2254 totalt)
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12851


Trådstartare
Jag har starka funderingar på att avyttra rejsas antagligen mest omtalade bilprojekt...
Tyvärr känner jag att min fritid minskar för varje vecka som går och jag har helt enkelt inte ork, motivation, och tid att färdigställa min kära Pontiac till det skicket som jag vill ha den i längre.
I min ägo under de senaste 9 åren och numera är bilen i mycket gott skick med många nya delar.
För den som funderar på utställningar, behövs en omlackering (rost finns, men inga stora fusklagningar såvitt jag har märkt). Rostfria dörrar, framskärmar och baklucka finns ev. att köpa till för den som vill.

Eftersom jag har lessnat och inser att jag aldrig kommer få den här bilen körklar kan jag helt enkelt tänka mig att sälja bilen, som den står, till rätt köpare.

Lätt utflippad byggtråd (och dåligt uppdaterad spec) finns här

Ändringar och modifieringar är lite för många för att lista exakt. Bilen har ett mycket bra chassie och bromsar som räcker gott och väl för lite banåka. Delarna är i gott skick och de flesta har rullat under 1000 mil.
På motorn sitter det några begagnade delar, men i övrigt har monterade delarna generellt varit nya.
Arbete med drivlinan återstår innan bilen är körklar/körbar och därför kan jag mycket väl tänka mig att sälja bilen utan motor och låda - hinka i en T56+LS1 och du har en riktigt rolig och problemfri bil!

Pris har jag inte funderat på än, men om en vettig köpare dyker upp är jag säker på att vi kan komma överens. Prisidé för komplett bil, som den står hamnar på andra sidan 100kkr. Utan motor och låda kommer den betydligt under 100kkr.

Jag ser mig själv som en ärlig säljare, och listar gärna vad som är kvar att göra på bilen innan den är körbar. Köpare med tummen mitt i handen bör nog leta efter något annat.

Seriösa köpare PMar sitt mobilnummer, namn, bostadsort samt berättar om de har pengar på kontot idag eller hur de hade tänkt finansiera bilskrället.
Cash is king - inga byten är aktuella i dagsläget. Ta inte mina priser som ristade i sten däremot - är du seriös och verkligen verkligen vill ha den, så kanske jag kan övertalas.









Citera
SÄLJES
S: Rejsas svängjänkprojekt, Pontiac Firebird -74
1 besök senaste veckan (2254 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande