Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
S: BMW M3 -95 - Ditt livs kap! Såld!
1, 2   >>
11 besök senaste veckan (16604 totalt)
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597


Trådstartare
BMW:n är till salu, och det till ett vrakpris. Jag sätter ett fast lågt pris, så ingen prutmån.
Vintern är i antågande och jag har ingenstans att göra av bilen och är i behov av bruxis.

Det är alltså en BMW M3 -95, USA-modellen. Den har just gått strax under 13000 mil. Motorn är en treliters sexa på 240 hk. Det sitter gula Koni och HR-fjädrar runt om och fjäderbensstag.
Denna bilen har inte rullat en meter i USA utan hela tiden varit i Sverige. Första ägaren (svensk som arbetade i USA) beställde bilen ny i USA för avhämtning på fabriken i Tyskland. Det finns papper på allt.
Full servicebok och massor med dokumentation,. Senast servad i somras, oljeservice. Nästa är insp. 1 . Endast fyra ägare "all inclusive"!
Skicket är fint, men det finns skavanker, därav priset. Inredningen är näst intill felfri och mycket fin (svart skinn). Motor och låda går fantastiskt fint.
och nej, det är inga problem med reservdelar .

Här har du det perfekta banverktyget, billigt, snabbt och rätt färg .

Pris 60.000:- , det är fanimej billigt .

Detta är ett fast pris, var snäll och acceptera det. För verenda prutning du gör höjer jag med tusen kronor > .
Det är inga konstigheter med bilen men där är en del småskavanker, därför sätter jag ett fast lågt pris.

Är du intresserad så ring 0736-239211
//Pierre



_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11885



Nu tycker ju inte jag att du ska sälja pärlan, men till det vrakpriset lär den väl försvinna fort. Hoppas nästa ägare uppskattar bilen på rätt sätt bara thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Torbjorn968
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 225



Vad skiljer USA sexan från den Europeiska som väl ger 286 hk?

//TL

_________________
Torbjörn Linderson
Citera
Tyskies

Här sen Aug 2006
Inlägg: 111



Kan säga att man vart riktigt sugen på en M bil så fin som din är och väldokumenterad med på samma gång men till den stora befarade frågan, Det sitter väll en strokad M50B30/25 med M52 insug i denna Usa variant eller sitter det den riktiga S50B30/32 maskinen i bilen?

Bara en viktig fråga som jag tänkte kan vara värd att svara på som kan hjälpas för att få den såld snabbt!

Mvh

_________________
Klaus Schöps.
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3374



mmmm, de suger lite i "ha" tån måste jag säga

Iaf:
Engine S52B32US
The US counterpart, the BMW S52B32, shared some of the European versions' internal dimensions but was festooned with the restrictive M52B28 intake manifold and used a cylinder head design more akin to the M52 than to its fire-breathing European cousin. Power for the S52B32 was only 240 hp (180 kW) and maximum permissible engine speed was in the 6500 rpm range since it used hydraulic lifters instead of solid ones.

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Turbo²

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1803



Kan du slänga upp några inredningsbilder?
Är hast.mätaren i mph och kmh?
Hur är det med chassit i övrigt, är det exakt lika som euro m3? (bromsar, krängfj., osv)
Dvs är det bara motorn och varvräknaren som skiljer?

_________________
Mathias Lövdblad
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597


Trådstartare
SkylineMannen skrev:
Kan säga att man vart riktigt sugen på en M bil så fin som din är och väldokumenterad med på samma gång men till den stora befarade frågan, Det sitter väll en strokad M50B30/25 med M52 insug i denna Usa variant eller sitter det den riktiga S50B30/32 maskinen i bilen?

Bara en viktig fråga som jag tänkte kan vara värd att svara på som kan hjälpas för att få den såld snabbt!

Mvh



Jovani skrev:
mmmm, de suger lite i "ha" tån måste jag säga

Iaf:
Engine S52B32US
The US counterpart, the BMW S52B32, shared some of the European versions' internal dimensions but was festooned with the restrictive M52B28 intake manifold and used a cylinder head design more akin to the M52 than to its fire-breathing European cousin. Power for the S52B32 was only 240 hp (180 kW) and maximum permissible engine speed was in the 6500 rpm range since it used hydraulic lifters instead of solid ones.


Motorn heter S50B30US.

Turbo² skrev:
Kan du slänga upp några inredningsbilder?
Är hast.mätaren i mph och kmh?
Hur är det med chassit i övrigt, är det exakt lika som euro m3? (bromsar, krängfj., osv)
Dvs är det bara motorn och varvräknaren som skiljer?


Hastighetsmätaren är graderad till både mph och km/h.
I övrigt skall det vara samma utrustning som euromodellen, men det kan vara något som skiljer, vet inte riktigt. Det tekniska är inte min starka sida .


_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



vi kunde ju bytt jämnt med miatan i somras...

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597


Trådstartare
miatalös ninja skrev:
vi kunde ju bytt jämnt med miatan i somras...


Tror du ja .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900



har du några prestandauppgifter på din jänkare ?

_________________
Johan Dahl
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Sorry om jag bryter mig in Pierre

Här kan ni läsa en grundlig test av en M3 E36 US visst den har kompressor men bortse från det så får ni reda på en hel del om bilen!

http://www.autopower.se/Provkorningar/ovanliga-BMW/M3-Dinan/

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597


Trådstartare
Johan Dahl skrev:
har du några prestandauppgifter på din jänkare ?


0-100 strax över 6. Toppfart 220-240 .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900



Vad är det för skavanker på bilen ?

_________________
Johan Dahl
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597


Trådstartare
Som det står i annonsen, intresserad, ring så ska vi snacka prestanda, skavanker och annat kul .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
salis
Sverige
Här sen Okt 2005
Inlägg: 312



Johan Dahl skrev:
Vad är det för skavanker på bilen ?


Undrar detsamma, sedan hur klassas den här hos ett FB bolag? Är den snäppet billigare än en euro m3?

ÅÅ om man ändå bara kunde bli av med 325an på ett snabbt sätt.. byte inte intressant?

_________________
J0 han Sahlgr 3n
Citera
EA
Halmstad, bara Halmstad
Här sen Sep 2007
Inlägg: 117



Så himla sugen man blir!

_________________
Emil Andersson
BMW
Citera
Henrik F
Malmö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 235



Vet iof inte vad där är att göra på denna bil, men hade jag sett detta igår morse hade jag nog köpt den. Men nu blev det en annan m3 e36 ist.
ok, motorn är klenare än en vanlig s50, men om bilen är lika fräsch som den verkar baserat på bilder så är detta snorbilligt.
Rätt färg, rätt historik, rätt skick (enl bilder) RÄTT pris. Men lite halvfel motor.
Är fler plus än minus tycker jag iaf..

_________________
Henrik Frberg



M535i
Citera
thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005
Inlägg: 521



Båda två går bättre än en 325 resten låter vi vara osagt thumbs up

_________________
Fredrik Thörn, Lidköping

Projektet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43179
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597


Trådstartare
thoern skrev:
Min högst personliga åsikt är att man hellre köper en "riktig" m3 då man får en fin -94 -95 för mellan 65-85000:- men det beror helt på vad man ska ha bilen till och vad man är ute efter.


och din personliga åsikt skulle jag uppskatta om du inte yttrade i "min" bilsäljartråd, den kan du dra på Autopower eller någon annan site. Men om du nu måste låta mig veta vad du känner så kan du ju snacka av dig i min biltråd istället. Där är du välkommen att vilt berätta om dina upplevelser och erfarenheter av USA-M3:an.

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
ILiveToRide
Skogen, utanför Grängesberg.
Här sen Dec 2003
Inlägg: 2232



thoern skrev:

Har ingen steglös dubbel vanos


Det har inte M3 3.0 heller.


Skillnaden är att S50B30US också är en jävligt mycket billigare motor i drift än S50B30/32.
och går mycket bättre än en 325:a eller 328:a.

_________________
Thorbjörn Nilsson
Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95)
Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30
Citera
PeR4

Här sen Sep 2004
Inlägg: 113



Meget fristende bil! thumbs up

Hadde vært mycket aktuell for meg, men det er så dyrt å kjore den vestover over grensen

_________________
Erland Volden
Banbilen: BMW E30 330i
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
S: BMW M3 -95 - Ditt livs kap! Såld!
1, 2   >>
11 besök senaste veckan (16604 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande