Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 4657 besök totalt |
Ferrari hotar hoppa av F1 pga nya regler
http://edition.cnn.com/2008/SPORT/10 _________________ William Ekström |
||||||
Re: Ferrari hotar hoppa av F1 pga nya regler
|
||||||
|
||||||
Vart var det jag läste att entypadrivlina bara var ett av flera val.
Ett annat val var att drivlinorna skulle bli mycket billigare (Ferrarimotorerna i Toro Rosso, Toyotamotorerna i Williams etc). Men jag kan yra också. Edit: "Teams must be willing to provide customer engines for 13.2M euros per season" |
||||||
Hoppas att Bernie och Max tar sitt förnuft till fånga och tar tillbaka detta förslaget om entypsmotor och låda.
Lika bra att kolla på GP2 i så fall. Kan för mitt liv inte förstå hur de tänkt. Hur blir det då med konstruktörsmästerskapet? Konkurensen mellan stallen kommer ju försvinna helt. Utvecklingen kommer ju stanna av helt. Bakläxa '08 delux! Fast det är ju roligt att slicks är tillbaka till nästa säsong i alla fall, och det ska bli kul att se hur KERS kommer att fungera. BMW hade ju en rätt obehaglig incident med en av mekanikerna, men Williams kommer tydligen vara enda stallet som kör med det från start. Ska också bli kul att se vilka som väljer elektrisk, hydraulisk och mekanisk KERS ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||||
Inte helt i ämnet, men väl om en ändring till nästa år...
Någon fler än jag som tycker nästa års bilar verkar bli hur fula som helst? http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2008/11/p90044524.jpg Ser ju ut som en karikatyr men den vingen bak och den enorma frontspoilern! ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
Re:
Nu är F1 ingen skönhetstävling, bara ett tävlingsmoment där man ska köra så fort som möjligt runt en bana. ![]() Funktion före design (sen att reglerna är felskrivna är en annan sak, Dude får konsulta för regeltolkningar) Pitbabes är en annan sak ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Re:
Det där är ett bra sätt att slippa intresserad publik. Fjantiga tekniksteg och fula bilar. Skönt att slippa boka in massa söndagar iof. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Re:
Fula eller fina, lite färg och reklam gör väl intrycket bättre, iofs så finns det människor som tycker att E30's, Citroen C1, Megane, K70 ![]() ![]() Baksmak, förkortning för "Smaken är som baken, delad" _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Re:
Är det verkligen så trångt då? Där bakom soffan? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Re:
Jag tycker den ser skitcool ut! Mest kanske för att den påminner om tidiga 70-tals F1:or! ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re:
Äsch, det är juh retro, det är inne nu vettu ![]() _________________ Tobias Elfström |
||||||
|
||||||
Re:
Nej egentligen inte. Sen behöver ju McLeren få lite konkurrens så man inte somnar helt. Det är så hårt bakom soffan då. ![]() F ö så kommer det väl att bli tävling som vanligt trots det udda utseendet men det lär vi vänja oss vid. Vi får bara hoppas det visas på en öppen kanal och inte Viasat motor (såvida den inte bli öppen). _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
Re:
Det fanns ett förslag, men det här var tydligen bättre. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 4657 besök totalt |