Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Miata -92 (Såld till ny ägare!)
<<   1, 2, 3   >>
5 besök senaste veckan (13187 totalt)
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Dennis Kullman skrev:
Tjusigt! Har du fäst bågen i bältesrullens fäste också?
Fälgarna tillhör mina absoluta favoriter utseendemässigt thumbs up (klart snyggare än mina Superleggera, tycker jag), men de är väl rätt tunga?


Nej, jag hade planer på det men kom inte på nån bra lösning för rullbältet på det sättet jag byggt bågen
Hoppas den sitter där den ska ändå. Sitter med Svetsade förstärkningsplattor och 3st 10.9 M10 bult på varja platta.

Monterade bågen nyss, Kom dock på att jag glömt att skruva på stödplattorna för caben så den måste bort igen.

Var inne på att köpa Lenso VPD först men hittade dessa fälgar istället. De är inte jättetunga (knappt 7kg har jag för mig). Hoppas det inte försämrar "handlingen" för mycket.

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Patrik Rydh skrev:
Var inne på att köpa Lenso VPD först men hittade dessa fälgar istället. De är inte jättetunga (knappt 7kg har jag för mig). Hoppas det inte försämrar "handlingen" för mycket.

Mina gula Borbet väger ju över 8 kg och en miata vann ju i Roadsport med dem - så det är nog inga problem

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Dennis Kullman skrev:
Patrik Rydh skrev:
Var inne på att köpa Lenso VPD först men hittade dessa fälgar istället. De är inte jättetunga (knappt 7kg har jag för mig). Hoppas det inte försämrar "handlingen" för mycket.

Mina gula Borbet väger ju över 8 kg och en miata vann ju i Roadsport med dem - så det är nog inga problem




Några såna ambitioner har jag ju inte riktigt så det kommer nog duga till mig

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Igår var det premiär!

Första gången jag tog några tider på bilen.
Hade räknat med ca 1:20 på Knutstorp, körde 1:18.3 i tidsträningen och 1:17.78 på racet.

Är jättenöjd med de tiderna, körde inte alls lika fina spår eller lika jämnt som jag gjorde på licenskörningen.
Med lite övning ska det gå att kapa minst en sekund eller så

Nästa modifiering blir nog lite värre belägg (nu är det orginalbelägg). Mot slutet blev det lite fade men de klarade sig bra ändå, kanske tack vare slitsade skivor och AP-vätska.

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Patrik Rydh skrev:
Igår var det premiär!

Första gången jag tog några tider på bilen.
Hade räknat med ca 1:20 på Knutstorp, körde 1:18.3 i tidsträningen och 1:17.78 på racet.

Är jättenöjd med de tiderna, körde inte alls lika fina spår eller lika jämnt som jag gjorde på licenskörningen.
Med lite övning ska det gå att kapa minst en sekund eller så

Nästa modifiering blir nog lite värre belägg (nu är det orginalbelägg). Mot slutet blev det lite fade men de klarade sig bra ändå, kanske tack vare slitsade skivor och AP-vätska.


Snyggt kört
Tur att vi fick lite kompensation (i form av rätt fria varv) i racet för alla gulflaggsvarv i första kvalet
När det gäller bromsbelägg så funkade mina GreenStuff bra; slitaget har jag inte kollat - men jag bromsar ju inte så mycket

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Dennis Kullman skrev:
Patrik Rydh skrev:
Igår var det premiär!

Första gången jag tog några tider på bilen.
Hade räknat med ca 1:20 på Knutstorp, körde 1:18.3 i tidsträningen och 1:17.78 på racet.

Är jättenöjd med de tiderna, körde inte alls lika fina spår eller lika jämnt som jag gjorde på licenskörningen.
Med lite övning ska det gå att kapa minst en sekund eller så

Nästa modifiering blir nog lite värre belägg (nu är det orginalbelägg). Mot slutet blev det lite fade men de klarade sig bra ändå, kanske tack vare slitsade skivor och AP-vätska.


Snyggt kört
Tur att vi fick lite kompensation (i form av rätt fria varv) i racet för alla gulflaggsvarv i första kvalet
När det gäller bromsbelägg så funkade mina GreenStuff bra; slitaget har jag inte kollat - men jag bromsar ju inte så mycket


Dennis låg så tätt inpå min kofångare att jag fick bromsa för oss båda.
Du kan väl köpa nya belägg till mig, som tack för hjälpen?

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



goc931 skrev:

Dennis låg så tätt inpå min kofångare att jag fick bromsa för oss båda.
Du kan väl köpa nya belägg till mig, som tack för hjälpen?


*Gapflabb*

Du får använda högerpedalen mer och mittenpedalen mindre så slipper du att ha han där

_________________
Pär Hylander
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Pär Hylander skrev:


*Gapflabb*

Du får använda högerpedalen mer och mittenpedalen mindre så slipper du att ha han där


Så rätt, så rätt.
När jag äntligen fick flyt i racet hamnade jag bakom en läcker Lotus Elite som körde "brett" och bromsade.
En missad växling och så var Dennis förbi på sista varvet!! Typiskt dåååå.
Jag får se denna helg som avrostning.
Den nya huven har mer att ge.

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



goc931 skrev:
Dennis Kullman skrev:
När det gäller bromsbelägg så funkade mina GreenStuff bra; slitaget har jag inte kollat - men jag bromsar ju inte så mycket

Dennis låg så tätt inpå min kofångare att jag fick bromsa för oss båda.
Du kan väl köpa nya belägg till mig, som tack för hjälpen?

du försökte ju å andra sidan elda upp min bil genom att spruta bensin på den så fort jag kom nära

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Ja, det var ju lite pinsamt.
Måste ha varit den förra ägarens Herr J. Bond's påfund.

Ska köra med nästan tom tank nästa gång.

Heeeeey, det var kanske därför du sladdade omkring


_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Patrik och Dennis

Kommer ni ihåg varifrån det läckte bensin?
Kan det ha varit tanklocket, om det kom från mitten på bilen, eller kan det vara avluftningsslangen, om det kom nere bakom höger bakhjul?

Vil gärna fixa det till nästa gång.

mvh
Goran

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



goc931 skrev:
Patrik och Dennis

Kommer ni ihåg varifrån det läckte bensin?
Kan det ha varit tanklocket, om det kom från mitten på bilen, eller kan det vara avluftningsslangen, om det kom nere bakom höger bakhjul?

Vil gärna fixa det till nästa gång.

mvh
Goran


Det kom nere till höger; ganska mycket - typ en halv till en deciliter per gång om man får göra en grov uppskattning.
Goran, jag hittar ingen tråd om din bil; har du inte startat någon?

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Dennis Kullman skrev:
goc931 skrev:
Patrik och Dennis

Kommer ni ihåg varifrån det läckte bensin?
Kan det ha varit tanklocket, om det kom från mitten på bilen, eller kan det vara avluftningsslangen, om det kom nere bakom höger bakhjul?

Vil gärna fixa det till nästa gång.

mvh
Goran


Det kom nere till höger; ganska mycket - typ en halv till en deciliter per gång om man får göra en grov uppskattning.
Goran, jag hittar ingen tråd om din bil; har du inte startat någon?


Tack för tipset.
Nej, har inte orkat skriva något än. Vill ha lite bra bilder först. Jag ska lägga upp en snart.
Nu har vi kapat Patriks tråd tillräckligt mycket.
Förlåt Patrik och ut med mig - Hej

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Hej Patrik, tack för senast!
Här kommer en bild från mötesplatsen i Lund - där vi fick våra rejsa-tröjor av Anders

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Nej, men vad katten...
Jobbar någon av er, eller "hemlige" Anders, på Tetra Pak i Lund eller var det bara en bra mötesplats?

mvh
Goran

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



goc931 skrev:
Nej, men vad katten...
Jobbar någon av er, eller "hemlige" Anders, på Tetra Pak i Lund eller var det bara en bra mötesplats?

mvh
Goran


Vi missade den Jet-mack där vi skulle mötas , såg TetraPak-skylten och tänkte att "dit hittar nog alla i Lund" - och det gjorde mycket riktigt Anders (Jeppson)

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863



Dennis Kullman skrev:


thumbs up Kul o kolla på ett par gocarts!
Jag blev inte mindre sugen på och köra när man pratade med er
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Dennis Kullman skrev:
Hej Patrik, tack för senast!
Här kommer en bild från mötesplatsen i Lund - där vi fick våra rejsa-tröjor av Anders


Hej igen!

Snygg bild
Har du fler bilder så får du gärna maila dem till mig. (patrik.rydh@meca.se)

Vi ses på Knutstorp i Juli om inte förr.

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Anders Jeppsson skrev:

thumbs up Kul o kolla på ett par gocarts!
Jag blev inte mindre sugen på och köra när man pratade med er


Hej Anders!

Kul att träffa fler Rejsa-folk IRL thumbs up
Se till att få Pontiacen färdig nu så du kan vara med och köra på Knutstorp den 25:e juli så vi får vi se hur den står sig mot Gocartarna

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Nu har bilen kommit in i mekgaraget igen

Först på turordningen står nya bussningar i länkarmarna runt om.
Sedan får vi se vad nästa åtgärd blir. Kanske ska försöka lätta bilen lite på en del ställen

Bilen i garaget:


Skitigt hjulhus:


Nu är dom snart loss:


Undre länkarm:



Brist på en 21mm blocknyckel i garaget satte stopp för övrigt mekande idag.

Några tips om vad man ska tänka på när man sedan designar bussningarna?

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Nu är alla länkarmarna loss

Av någon anledning sitter det en bussning i de bakre spindlarna/hubbarna också så den behöver också bytas.





De ska skickas på blästring och pulverlack så fort de gamla bussningarna har tagits bort.
22st ( ) bussningar ska sedan tillverkas i Delrin med svarvade rostfria hylsor i.

Funderar på att byta krängningshämmarna också. Ska tänka över det lite. Har iofs inte upplevt det som att bilen kränger för mycket nu, men om man byter kanske man kan ställa stötdämparna lite mjukare istället

Edit: La till en bild.

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Miata -92 (Såld till ny ägare!)
<<   1, 2, 3   >>
5 besök senaste veckan (13187 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande