Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata -92 (Såld till ny ägare!) | << 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (13187 totalt) |
Nej, jag hade planer på det men kom inte på nån bra lösning för rullbältet på det sättet jag byggt bågen Hoppas den sitter där den ska ändå. Sitter med Svetsade förstärkningsplattor och 3st 10.9 M10 bult på varja platta. Monterade bågen nyss, Kom dock på att jag glömt att skruva på stödplattorna för caben så den måste bort igen. Var inne på att köpa Lenso VPD först men hittade dessa fälgar istället. De är inte jättetunga (knappt 7kg har jag för mig). Hoppas det inte försämrar "handlingen" för mycket. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Mina gula Borbet väger ju över 8 kg och en miata vann ju i Roadsport med dem - så det är nog inga problem _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Några såna ambitioner har jag ju inte riktigt så det kommer nog duga till mig _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Igår var det premiär!
Första gången jag tog några tider på bilen. Hade räknat med ca 1:20 på Knutstorp, körde 1:18.3 i tidsträningen och 1:17.78 på racet. Är jättenöjd med de tiderna, körde inte alls lika fina spår eller lika jämnt som jag gjorde på licenskörningen. Med lite övning ska det gå att kapa minst en sekund eller så Nästa modifiering blir nog lite värre belägg (nu är det orginalbelägg). Mot slutet blev det lite fade men de klarade sig bra ändå, kanske tack vare slitsade skivor och AP-vätska. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Snyggt kört Tur att vi fick lite kompensation (i form av rätt fria varv) i racet för alla gulflaggsvarv i första kvalet När det gäller bromsbelägg så funkade mina GreenStuff bra; slitaget har jag inte kollat - men jag bromsar ju inte så mycket _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Dennis låg så tätt inpå min kofångare att jag fick bromsa för oss båda. Du kan väl köpa nya belägg till mig, som tack för hjälpen? _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
*Gapflabb* Du får använda högerpedalen mer och mittenpedalen mindre så slipper du att ha han där _________________ Pär Hylander |
||||
Så rätt, så rätt. När jag äntligen fick flyt i racet hamnade jag bakom en läcker Lotus Elite som körde "brett" och bromsade. En missad växling och så var Dennis förbi på sista varvet!! Typiskt dåååå. Jag får se denna helg som avrostning. Den nya huven har mer att ge. _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
du försökte ju å andra sidan elda upp min bil genom att spruta bensin på den så fort jag kom nära _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Patrik och Dennis
Kommer ni ihåg varifrån det läckte bensin? Kan det ha varit tanklocket, om det kom från mitten på bilen, eller kan det vara avluftningsslangen, om det kom nere bakom höger bakhjul? Vil gärna fixa det till nästa gång. mvh Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
Det kom nere till höger; ganska mycket - typ en halv till en deciliter per gång om man får göra en grov uppskattning. Goran, jag hittar ingen tråd om din bil; har du inte startat någon? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Tack för tipset. Nej, har inte orkat skriva något än. Vill ha lite bra bilder först. Jag ska lägga upp en snart. Nu har vi kapat Patriks tråd tillräckligt mycket. Förlåt Patrik och ut med mig - Hej _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
Vi missade den Jet-mack där vi skulle mötas , såg TetraPak-skylten och tänkte att "dit hittar nog alla i Lund" - och det gjorde mycket riktigt Anders (Jeppson) _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Kul o kolla på ett par gocarts! Jag blev inte mindre sugen på och köra när man pratade med er |
||||
Hej igen! Snygg bild Har du fler bilder så får du gärna maila dem till mig. (patrik.rydh@meca.se) Vi ses på Knutstorp i Juli om inte förr. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Hej Anders! Kul att träffa fler Rejsa-folk IRL Se till att få Pontiacen färdig nu så du kan vara med och köra på Knutstorp den 25:e juli så vi får vi se hur den står sig mot Gocartarna _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Nu har bilen kommit in i mekgaraget igen
Först på turordningen står nya bussningar i länkarmarna runt om. Sedan får vi se vad nästa åtgärd blir. Kanske ska försöka lätta bilen lite på en del ställen Bilen i garaget: Skitigt hjulhus: Nu är dom snart loss: Undre länkarm: Brist på en 21mm blocknyckel i garaget satte stopp för övrigt mekande idag. Några tips om vad man ska tänka på när man sedan designar bussningarna? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Nu är alla länkarmarna loss
Av någon anledning sitter det en bussning i de bakre spindlarna/hubbarna också så den behöver också bytas. De ska skickas på blästring och pulverlack så fort de gamla bussningarna har tagits bort. 22st ( ) bussningar ska sedan tillverkas i Delrin med svarvade rostfria hylsor i. Funderar på att byta krängningshämmarna också. Ska tänka över det lite. Har iofs inte upplevt det som att bilen kränger för mycket nu, men om man byter kanske man kan ställa stötdämparna lite mjukare istället Edit: La till en bild. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata -92 (Såld till ny ägare!) | << 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (13187 totalt) |