Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1296 besök totalt |
Gas problem! [Problemet löst!]
Formaterade burken men nu får jag ingen gas på min Logitech Momo (den röda)! Svänger jag vänster gasas det för fullt men använder jag gaspedalen händer ingenting, laddade ner 4.60 drivrutinerna som ska vara de rätta men vad är problemet? Allt funkade klockrent tills formateringen. |
||||||
Re: Gas problem!
Har du testat att kalibrera den ?? _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
5.02 är väl den senaste drivisen. Du hittar den här: http://www.wingmanteam.com/index.htm
Clear Calibration-verktyget kanske funkar oxå om inte den senaste drivisen funkar. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
Var kalibrerar jag och vart hittar jag Clear calibration? Senaste drivisen är installerad
![]() |
||||||
Testade att ta bort drivrutinerna och installerade dom på nytt, samma problem. I spelenheter hittar jag ingen hjälp. Allt funkar förutom gasen, gasen står på 50% med ratten rak och styr jag vänster går den ner till 0% medans den går upp till 100% när jag svänger höger!? He he, man blir snurrig
![]() |
||||||
Hittade inget, avinstallerade drivisarna och hittade då kalibreringen. Gaspedalen verkar helt borta men ratten både styr och gasar?
|
||||||
Hmm, ingen som har någon fundering på vad det kan vara? Har skrotet pajat bara så där?
|
||||||
Re:
Redan testat och gasen är helt död så den måste ha pajat i och med formateringen...mycket märkligt. Ja då var den racing vintern över, tänker inte köpa någon ny förräns Porscheratten kommer. F*N också ![]() |
||||||
Re:
Jag tror jag har någon sådan mickapär som har pajat för dej _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
Ringde gamla chefen som hade en exakt likadan men han hade sålt den men skulle kolla om killen som köpte den ville sälja den, bara att hoppas
![]() |
||||||
Problemet är löst!!! En G25:a inhandlades idag
![]() ![]() |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1296 besök totalt |