Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Skoghag anmäls till förbundsbestraffning
<<   1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 86, 87, 88   >>
60 besök senaste veckan (413463 totalt)
PiPPi
Nacka
Här sen Dec 2002
Inlägg: 108



Från SBF.se i fredags förra veckan, http://www.sbf.se/2011/06/17/sbf-dementerar-samarbete-med-tta

"- Det har även förekommit uppgifter om klara TV- och medieavtal från TTA:s sida vilket också är direkt felaktigt. Alla former av avtal som dessa tillhör SBF vilket vi också upplyst TTA om."

Intressant tycker iallafall jag. Har nån koll på om TTA vet att dom inte behöver tävla under SBFs sanktion?

_________________
PiPPi Willén
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19425



PiPPi skrev:
Intressant tycker iallafall jag. Har nån koll på om TTA vet att dom inte behöver tävla under SBFs sanktion?
Jag skulle gissa att TTA inte riktigt vill fixa till allt det som behövs för att hålla i ALLT som tävlingsorganisation (SMA ger försäkring, punkt). Om de lyckas förmedla de "beställda" 20 bilarna så är det nog tillräckligt sensationellt.
Att ersätta alla andra bitar under FIA med eget (eller inköpt) koncept är mer jobb än man kan tro. Men visst har det potential att bli precis som man vill ha det.
Men det finns ju viss risk att det idag kan ses som ett företagsevent och inte prestigefull racing av internationellt snitt (vad är värdet av en titel i en lokal serie utanför FIA? Som Hyrkart?).

Men TTA kanske skulle skapa en lokalavdelning av SCCA istället, "World Challange" skulle ju då kunna bli lite mer världsomspännande. Att då ta SMA som försäkringslösning är ju inte långsökt.
Det är ju långt mer än en SMAförsäkring som behövs för att rodda en tävlingsserie, inte minst om delägarna är tävlande team.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



PiPPi skrev:
Från SBF.se i fredags förra veckan, http://www.sbf.se/2011/06/17/sbf-dementerar-samarbete-med-tta

"- Det har även förekommit uppgifter om klara TV- och medieavtal från TTA:s sida vilket också är direkt felaktigt. Alla former av avtal som dessa tillhör SBF vilket vi också upplyst TTA om."

Intressant tycker iallafall jag. Har nån koll på om TTA vet att dom inte behöver tävla under SBFs sanktion?



ja, dom har koll.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
PiPPi
Nacka
Här sen Dec 2002
Inlägg: 108



Niklas Falk skrev:
PiPPi skrev:
Intressant tycker iallafall jag. Har nån koll på om TTA vet att dom inte behöver tävla under SBFs sanktion?
Jag skulle gissa att TTA inte riktigt vill fixa till allt det som behövs för att hålla i ALLT som tävlingsorganisation (SMA ger försäkring, punkt).
Som med TTA så sviktar mina kunskaper runt svenska banracingarrangemang men mig veterligt är det som med nationell dragracing. Alltså att SBF och/eller SVEMo inte tillför någonting när det gäller det arrangörsmässiga arbetet för att få till en bra och professionellt genomförd tävling och serie.

Niklas Falk skrev:
Att ersätta alla andra bitar under FIA med eget (eller inköpt) koncept är mer jobb än man kan tro. Men visst har det potential att bli precis som man vill ha det.
Men det finns ju viss risk att det idag kan ses som ett företagsevent och inte prestigefull racing av internationellt snitt (vad är värdet av en titel i en lokal serie utanför FIA? Som Hyrkart?).
Nja, jag har jobbat på många EM-tävlingar runtom i Europa under FIAs och UEMs sanktioner och samma sak där när det gäller det rent arrangörsmässiga. Och det där med prestigen hänger inte på en FIA-logga på affischerna, det är kvalitén på tävlingarna och serien som är avgörande.

Niklas Falk skrev:
Det är ju långt mer än en SMAförsäkring som behövs för att rodda en tävlingsserie, inte minst om delägarna är tävlande team.
Precis, och som sagt var så roddar varken SBF eller SVEMo några tävlingar eller serier. I övrigt var det inte den lagstadgade försäkringen jag tänkte på, snarare att jag efter mer än 10 år bakom kulisserna dyker på individer som är duktigt insatta i motorsport men som fortfarande verkar tro att RFs specialförbund är myndigheter.

_________________
PiPPi Willén
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19425



PiPPi skrev:
Niklas Falk skrev:
PiPPi skrev:
Intressant tycker iallafall jag. Har nån koll på om TTA vet att dom inte behöver tävla under SBFs sanktion?
Jag skulle gissa att TTA inte riktigt vill fixa till allt det som behövs för att hålla i ALLT som tävlingsorganisation (SMA ger försäkring, punkt).
Som med TTA så sviktar mina kunskaper runt svenska banracingarrangemang men mig veterligt är det som med nationell dragracing. Alltså att SBF och/eller SVEMo inte tillför någonting när det gäller det arrangörsmässiga arbetet för att få till en bra och professionellt genomförd tävling och serie.
Visst kan man skapa saker som står på egna ben, men 20 isolerade bilar i en lokal nystartad serie får det ganska kämpigt att låta meriterande (och det är ju inte direkt inåtvänd hyrkart de verkar vilja skapa).

SBF arragerar inget, visst (allt utgår ju från personer som offrar sig), men normalt nyttjar du ju delar av ramverken. De team det handlar om vill ju gärna har protestsystem etc som fungerar (de använder ju det ganska flitigt).
Visst går det att skapa allt runtomkring, men det är ju inte snutet ur näsan direkt.
DR-verksamheten hade ju inte varit så enkel att starta upp på nytt från ett vitt papper, även om man drar med sig massor av erfarenhet in (möjligen om en diktatorisk promotor kan styra det åt ett håll, så du inte får 5 års långbänk).
Det kräver åtminstone en hel drös fler människor än de team det handlar om (deras regeladvokater kan ju försöka komma överens och skriva ett regleverk ).

Men det skulle ju gå att skriva en drivers conduct som stämmer överens med den bilboxningsmediabild man verkar vilja ha...

om Fredrik kan sälja en totallösning så vore det imponerande, men det vore väldigt rask marscherat i så fall.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
zovix
Grisslehamn
Här sen Maj 2010
Inlägg: 104



Jag tror inte på något sätt att fredriks lösning är "totallösningen" för banracing, men jag tror att med fler aktörer ökar utbudet och kvalliten, vilket i så fall är till gagn för all motorsport.

Jag hoppas att fredrik lyckas i den här tvisten och visar att det faktikt går att vara fler aktörer som konkurerar om samma tävlingar.

Mvh Magnus

_________________
Magnus Zotterman
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19425




_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Ärende Nr 01-11 skrev:
Juridiska kommitténs beslut:
Anmälan avslås.

Förnuftigt! thumbs up

Vad var det där? För det är väl inde det ärendet som "tråden" handlar om?

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
David Lundin
Värnamo
Här sen Mar 2009
Inlägg: 262



Mats Th skrev:

I Sverige är det ju inte tillåtet att jobba pro-bono för en advokat på samma sätt som i USA

Finns inget som hindrar detta vad jag vet? Det har ju till och med varit uppe till diskussion inom advokatsamfundet att man skall göra det obligatoriskt.
BOFH skrev:
Ärende Nr 01-11 skrev:
Juridiska kommitténs beslut:
Anmälan avslås.

Förnuftigt! thumbs up

Vad var det där? För det är väl inde det ärendet som "tråden" handlar om?

De hade ju tänkt straffa någon enligt en av de paragraferna som KKV nu krävt att de skall ändra, men trots att "överträdelsen" skedde innan KKVs beslut har de bestämt sig för att det är fel att straffa som läget är nu och därför lagt ner ärendet. Det är ju ett positivt tecken åtminstone, någon som kunnat dra nytta av KKVs beslut.

_________________
David Lundin
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19425



Intressant regeländring av SBF...

Du får delta i andras (bilsporttävlings-) arr men först efter att du ansökt om lov, i god tid...
http://www.sbf.se/2011/07/15/information-till-sbfs-medlemmar/

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Det var ju ett smidigt system Men det är väl bara att dränka dem i ansökningar och se hur väl det funkar.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Men vad är skälig tid. En hel del som lämnas till förbundet kommer det aldrig något svar på.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007
Inlägg: 707



Eftersom dom inte får neka någon att delta i arrangemang som inte är välsignat av SBF, varför ska man då skicka in en ansökan till dem?

Det är ju bara för att det ska bli krångligt för deras KUNDER att delta i andra arrangemang. Hoppas de får på nöten för det här.

_________________
Karl Vestgöte
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



1 Augusti ska dom komma ut med blanketten.... så jag får väl skicka in en ansöka för varje evenemang som sker inom SMA löpande , eftersom jag ju har både förarlicens och funktionärslicens och jag är ju i synnerligen grad involverad i alla SMA evenemang eftersom jag ju tillståndsger dom


Undrar om juridiska kommiten kommer bli trött på mig?

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Du tror inte att de redan är det?

om man inte skickar in, kan de, som domen skrevs, göra något då?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



P.P. skrev:
Du tror inte att de redan är det?

om man inte skickar in, kan de, som domen skrevs, göra något då?


knappast med tanke på domen som den är.....

men jag tänkte börja med att skicka en ansökan inblanco för ALLA SMA förare/funktionärer på alla SMA evenemang, om dom nekar det så kommer jag begära fullmakt från ALLA SMA licenserierade att ansöka i deras namn om dispens till ALLA SMA evenemang..... så dom får häcken full....

+ att jag kommer dra det här vidare i KKV såklart med

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005
Inlägg: 3300



Fredrik - SLC skrev:
... så dom får häcken full....


You are a bad ass!

_________________
Anders Eriksson
Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon.
Citera
David Lundin
Värnamo
Här sen Mar 2009
Inlägg: 262



De kommer älska dig ännu mer

Enda rätta förstås, förstår inte vad de tänker med...

_________________
David Lundin
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Jag klara mig nog... Eftersom det står: "Innehavare av gällande licens får medverka som tävlande i tävling, som inte sanktionerats av SBF, endast om SBF godkänt detta efter ansökan." Men jag har ju inte löst ut min på ett par år, så då har ju inte jag någon gällande, bara vilande. Eller?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



P.P. skrev:
Jag klara mig nog... Eftersom det står: "Innehavare av gällande licens får medverka som tävlande i tävling, som inte sanktionerats av SBF, endast om SBF godkänt detta efter ansökan." Men jag har ju inte löst ut min på ett par år, så då har ju inte jag någon gällande, bara vilande. Eller?


ja, du klarar dig helt klart... men kan jag inte få din fullmakt att lägga in ansökningar iaf ?

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Lägg du upp ett formulär på hemsidan. Det kan ju vara en lämplig grej att fylla i, även för alla nytecknare.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Allmänt banåkaforum
Skoghag anmäls till förbundsbestraffning
<<   1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 86, 87, 88   >>
60 besök senaste veckan (413463 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande