Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 86, 87, 88 >> 1 besök senaste veckan (412470 totalt) |
Grattis Fredrik!
Jag har följt detta noga den senaste tiden, men eftersom jag kom in lite sent i detta så har jag inte riktigt fattat exakt vad detta egentligen handlar om (eller kanske alla turer kring det). Att vi nu kan köra tävlingar i SMAs regi utan att riskera att bli av med SBF-licensen fattar jag. Men vad innebär domen i praktiken, innebär det något mer? Och varför har STCC valt att avvakta med att skriva avtal med SBF? Tänker de starta ett eget bolag som konkurrerar med SBF/SMA? _________________ Fredrik Moberg |
||||||||||||
Tror att detta förklarar en hel del, inlagt av landracing.se på fejjan ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||||||||
![]() ![]() _________________ -- |
||||||||||||
Ok, det var ju intressant, då verkar det ju som att STCC kommer starta eget ![]() (Vad har "landracing.se" för anknytning till STCC? Kan man vara säker på att infon i artikeln stämmer?) _________________ Fredrik Moberg |
||||||||||||
STCC kommer nog använda domen..... men driva förbund är nog inte deras agenda.... men man kan ju förhandla nu med 2 olika förbund och se vem som kan erbjuda bästa produkten till bästa priset... ![]() |
||||||||||||
Det kan kanske stämma ja. Men jag undrar dock fortfarande om det är STCC själva (eller vem) som skrivit artikeln som Steffe infogade. Eftersom den inte är undertecknad blir jag lite fundersam över sanningshalten i den (med det menar jag inte att den inte är sann, utan bara att man bör se kritiskt på såna artiklar med tanke på att det verkar florera mycket rykten runt detta ämnet.) _________________ Fredrik Moberg |
||||||||||||
steffe laddade bara upp sida 1 av 2. Här följer den andra sidan: ![]() |
||||||||||||
Mitt tips till alla, banga inte för att läsa igenom domen för att du tycker det verkar jobbigt. Den är inte så svårläst och du kommer då VETA vad som står i den istället för att tro
![]() http://marknadsdomstolen.se/Filer/Av Så kavla nu upp ärmarna och läs, det är motorsporten värd ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||||||
Och om någon missat det, nu får vi SBF-medlemmar stå för hela kostnaden för advokatfirman Settervalls, det var miljonbelopp om jag minns rätt (står tidigare i tråden). Förbundet har verkligen kastat bort delar av mina inbetalda licenpengar fullständigt i onödan. Mutter mutter...
_________________ ![]() |
||||||||||||
Tack Johan! Nu fick artikeln lite annan trovärdighet ![]() ( Jag lovar att sluta citera nu ![]() _________________ Fredrik Moberg |
||||||||||||
Tror jag nämnt det förut men det tåls att nämnas igen. Den som gamblade med de summorna borde INTE beviljas ansvarsfrihet. Frågan är dock om vi får veta vad slutnotan blir. Den lär förmodligen rabatteras, och hur stor del tar RF? _________________ /Daniel Azzarri |
||||||||||||
Jag vill gratulera Fredrik till sitt genidrag att för många år sen gå till KKV. Det är ju kanske inte det första som dyker upp i skallen om man som medlem hamnar i strul med en förening. Men jösses vad smart det var! Jag tror att du den dagen satte igång en boll som nu bara precis har börjat rulla. Jag tror den bollen kommer ge oss ett bättre SBF.... kanske inte imorrn, för fort lär det nog inte gå. Men jag tror vi på sikt kommer få ett bättre SBF och ett bättre motorsportssverige tack var detta och det ser jag fram emot! Tack Fredrik! (om det å andra sidan visar sig att det är undergången för hela idrottsverige du startat så kommer jag dra till baka mitt tack *fniss*)
_________________ ![]() |
||||||||||||
Härligt!
![]() Intressant också att MD skärper kkv:s beslut till att lojalitetsparagraferna inte får tillämpas, punkt slut. Inget sökande av dispens etc alltså
_________________ Johan Lekås |
||||||||||||
Det mest intressanta är om detta kommer att påverka även andra sporter. Jag vet bl a att cykelförbundet har utövat exakt samma påtryckningar mot sina medlemmar som velat deltaga i icke-sanktionerade tävlingar dvs hotat med uteslutning osv.
Förmodligen är domen prejudicerande inte bara för motorsport utan för all idrott vilket då innebär att även andra förbund måste följa den. Det ska bli kul att se fortsättningen... _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||||||||
Thomas Berggren, kollega på auto motor & sport, tycker till ...
http://www.automotorsport.se/artikla |
||||||||||||
Ja det var intressant. Punkt 175 berör skärpningen av åläggandet. Det känns lovande inför framtiden eftersom SBF verkade ju vilja köra på obstrueringsprincip med ett jobbigt krångligt förfaringsätt att ansöka om dispenser. Hoppas hoppas hoppas att SBF inte obstruerar kring detta nu utan gör en lösning för oss utövare. _________________ ![]() |
||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 86, 87, 88 >> 1 besök senaste veckan (412470 totalt) |