| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
CSLCUP är på G!
|
1426 besök totalt |
|
CSLCUP är på G!
www.cslcup.com Själv skulle jag tänka mig köra i både standard samt trim klassen med en orginal CSL faktiskt.
Har varit med i disk i mindre utstäckning. Min synpunkter är att man ska kunna åka helt standard CSL, för att på ett enkelt sätt kunna tävla. Klart säkerheten måste uppfyllas, men standard utöver det. Sedan om folk har stora bromsar samt annat chassi på sina CSL i orginal serien gör inte mig nåt. Det brukar inte vara det som avgör ändå, utan som alltid gör nog föraren det mesta jobbet. Jag skulle gärna köra ett par race, gärna på SPA eller ringen. Samtal förs med SPA oxå, ringen tror jag blir svårt att få till race. TV kommer följa med, intresset verkar stort. Jag tycker personligen det är hel rätt. Men att ha med gammla skruttinga M3 or, ja där går min gräns. De kommer säker bara knuffa av finare CSLer
Det bör vara endast CSL , men det lär bli svårt att säkerställa cupen då.
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
|
Re:
Ja det skulle va det då
Jag har haft lite åsiker om just det, med att preppa bilar. Visst det är bussines, och jag kan förstå. Men jag känner inte att jag har tid, lust eller råd att slänga på KW chassi samt större bromsar om nu det slutligen kommer bli nåt slags minimum krav i standard klassen? Jag menar då faller lite av standard klassen tycker jag om man inte får åka en standard(bur etc,etc visst) Nåväl dispens kan man väl alltid få, t o m av SBF
||||
|
Re:
Finns redan i klass Special i BMW Cup. En hög med M3:or och tre CSL:er. Gaute för väl ta och preppa sin CSL, och minska sin driftvinkel om han vill försöka hänga med där ?
_________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Re:
Dock inte det som liknade csl-cupens standard-reglemente. Har man en m3'a är det ju bara special som gäller och där går det rätt sanslösa bilar också. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
|
Snurra runt Gelleråsen i min CSL i BMW CUP är faktiskt inget jag är intresserad av. Inget ont om CUPen eller Klubben
Men mer intressant om man kan komma som ett wildcard till SPA/Ringen Jag skulle ju inte heller kunna ha möjlighet att åka hela säsongen, men ett eller två race på spa skulle ju vara kul
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
CSLCUP är på G!
|
1426 besök totalt |