Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (6245 totalt) |
Bilen är byggd för bana och är nog den vassaste Europan i Europa som fortfarande är i "originalskick" med gatregistrering.
Bilen är byggd av Arne Berg för historisk racing och Roadsport. Ett axplock av vad som är gjort: Helrenoverad 1565 cc (borrad till 1596cc) Renaultmotor motor, trimmad och balanserad, bänkad till 188 HK optimerat avgassystem byggt av Arne Berg. 5 växlad växellåda med doggar, specialsvarvade drev i original skal Fast monterad vattenbaserad eldsläckningsanläggning Säkerhetstank med gummiblåsa Full bur Uppgraderade bromsar Kaross helrenoverad med lack och plastning Aluminium kylare (specialbeställd) för att tillfredställa behovet av kylning Alla rutor i plast förutom vindruta Plastdörrar Det mesta mekaniskt bytt eller renoverat med delar från Arne Berg och Banks i England Bilen har gått 10 varv på Gelleråsen efter renovering och startad c:a en gång per år för att få runt olja i systemen, alltid förvarad i varmgarage av mig. 2 set med Revolution fälgar med Yokohama 032 ingår Öhlinsdämpare fram och Koni bak och krängninghammare bak/fram Ett omfattande reservdelskit med mycket delar ingår. Historia Bilen har sent 1980 tal gått i Roadsport rattad av Bo Johansson från Jönköping. Jag köpte den 1999 och har sen dess renoverat den i flera steg, Jag har kört den i Roadsport flera säsonger och byggde slutgiltigt om den för att klassa in i historisk racing, det finns HTP handling och gamla vagnböcker för Roadsport. Varför säljer jag den? Bilen är byggd av professionella specialister som Arne Berg och Henry Andersson på JH Teknik, det tog tid och under tiden kom det en Porsche i min väg. Jag inser att jag inte har tid med två racerbilar samtidigt. Därför är det bättre att Lotusen hitta ett nytt hem där den får andas oftare. Pris Bilen var inte billig att bygga och slumpas inte bort. Med tanke på som är gjort och med tanke på det som följer med är det jag vill ha synnerligen rimligt. Jag kan diskutera priset med en intresserad köpare. Det finns fler bilder vid intresse. Ring Mats Claesson 08- 441 32 30 Mail: mats.claesson@bcsoft.se ![]() ![]() ![]() _________________ Mats Claesson |
||
vanlig s2or har väl alla renåmotor ? det ä väl bara TC och TC special versionerna som har just tc..
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Förlåt men kan klargöra det :
1470 cc Ej crossflow R16 motor i S1 / S2 Twincam i TC / JPS Hur kan den vara godkänd med 5vxl låda och 1600cc spis ? 5växlade lådan satt aldrig i S1/S2 och tidiga TC och 1600cc motorn har aldrig varit nära en europa Står ju 1470cc på FIA.s sida över Europa S1/S2 iallafall _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
Inte för att vara sådan men själv letar jag banbil och för mig går annonser utan pris förbi. Man måste ju veta vad man vill ha för objektet i fråga och då är det väl bara att sätta ut ett pris. Vill inte vara elak men jag tror du får fler intressenter om pris finns med i annonsen. _________________ ![]() Nuvarande: Volvo S60R (370 hk) Tidigare: 327 -89 TURBO (750 hk) M3 -88 TURBO (450 hk) |
||
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (6245 totalt) |