Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1010 besök totalt |
Utvecklas som förare på riktigt (inget om simpla bilspel...
Nä, nu måste jag fråga er andra.... Jag lockades av STCC för att det skulle vara just "bilkänsla", men nu när jag har kört ett tag, nä, bilkänsla är det en bra bit kvar till, enligt mig iaf... ![]() Jag kör BMW E90, har inte gjort det i verkligheten, men jag antar att det är som vilken motorstark bakhjulsdriven bil som helst, i princip... Jag är ingen expert på att köra på bana, långt ifrån, men inte beter sig väll en bil så här på riktigt? Låt mig ta ett exempel; Man går in i en kurva något hårt, bromsar hårt (ja, innan kurvan då), bilen fladdrar lite nervöst, ok så långt, svänger på ratten med "normalt" rattutslag, ingen större reaktion, svänger fullt (som om jag fickparkerade ![]() ![]() om BMW är så här kass på riktigt, då är det en gåta att dom ens finns... Det känns ungefär som att köra en framhjulsdriven med en tung V8 eller så... ![]() Är det bara jag? Är det setupen på min bil, eller är det så att ni andra sitter i bästa TV-spels-anda och vrider fullt rattutslag och gasar er ur problem? _________________ Måns Larsson PCS 8064 |
|
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
Tror att jag hittat orsaken till varför det har varit sp konstigt. Stänga av alla hjälpmedel är ju absolut ett tips, bilen blir "normal" om man gör det. Sen hittade jag inställningar på ratten på hur stora rattutslag man behöver göra - ställde ner det och oj vilken skillnad
![]() _________________ Måns Larsson PCS 8064 |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1010 besök totalt |