Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Ny liga WTCC Extrem del 2
782 besök totalt
peppe_swe
skärhamn
Här sen Okt 2006

Trådstartare

Hej igen:-)! nu har jag jagat han som har fiber 80/80 så nu tar vi full grid utan problem!
Hemsidan är nog snart klar. Ni som vill ha lite info kolla ett par trådar ner "Ny liga WTCC Extrem"
Servern heter : Swedish Wikings Wtcc Den ligger utan lösen ord.
Bana: Limerock_v1_0_by_rickylix_for_Race_07 Den ligger på =http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=7309
En mycket skoj bana som har det mesta.Ni som vill kom gärna o testa. Vi ska ta ett test race nästa onsdag 17/12 kval kl 20.30
Servern ligger uppe för träning dyngnet runt
Denna liga börjar söndag vecka 3! Tveka inte om ni är intresserde. Vi har start avgift 200 kr som oavkortat går till pris pengar vind ligans slut i mitten av maj!
om ni vill vara med så maila mej : turbo_peter@hotmail.com

Västerås
Här sen Okt 2007

Egentligen borde jag nog hålla käften, men jag kan inte låta bli att måla fan på väggen angående startavgifter och prispengar i Race07!

Inte vill jag anklaga någon, men fuskare finns, och så fort det dyker upp prispengar är det mer troligt att fuskare finns, i Race07 handlar fusk om att fuskarna modifierar grepp på banan och grepp med bilen eller något sånnt och det sker redan idag på onlineställen där man loggar på för att köra på skoj bara (naturligtvis behöver servern tillåta fuskbanan och fuskbilen men en sånn sak är bara en formalitet)...
Det åker dit fuskare varje dag i schack, online helt utan prispengar, men dessutom så dyker det upp fler fuskare då det är prispengar...

Nog om det, det kanske är det mindre som nämnts och fortsättningen här är kanske mer aktuell - Det kommer sannorlikt bli ett helvete med knuffar och geningar och prispengarna kommer det att käftas om ordentligt - se hur mycket det käftas i rejsa.nu serien helt utan prispengar! Jag tror det blir ett helvete att se en person som kör till sig prispengar med helt prickfri körning!

Mitt tips är, att om ni har pengar att spela med kom då till Svenska Spel Poker och låt korten och tekniken avgöra vem som ska ha pengarna.

Men lycka till! Jag kommer följa utvecklingen på distans!

peppe_swe
skärhamn
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Jag har haft gtr2 liga förut o jag har gett gula kort pga av geningar. brukar ha ett antal dommare.-)
REGLER:
Under Practice och warm-up är Chat tillåtet. EJ under kval och pågående Race!
Minst två hjul måste alltid hållas på banan. Till banan räknas all asfalt innanför vita linjerna på banan. Kerbs tillhör inte banan. Om någon genar för ofta så det kommer in protest kommer det ges bestraffning typ gult/gula kort. Inget Chat under kval (tills alla har kvalat färdigt) inget Chat under race. Chat under race=1 gult kort. Farthållaren på i depån under race dagen. Och tänk på att hålla undan under kvalet om ni har utvarv för dom som kör tids varv
repris på racet kollas efter det att en protest lämnats in!!
om man trycker av någon så måste man stanna om det är ditt fel så han kommer förbi dej igen ( alltså inte race incedent)........ Om man inte stannar så blir det bestraffat med gult kort och inget kval i nästa race!( om den andres bil är total kvaddad och inte kan fortsätta så får du givetvis fortsätta racet)
kval = 2 Ut varv och 2 tids varv

Gula kort/rött kort= 1 gult kort=ingen åtgärd. 2 gula kort= inget kval i nästkommande race. rött kort= avstängd ett race! Man kan få allt från ett gult kort till ett rött kort vid ett tillfälle. har du fått t.ex. 2 gula så blir det automatiskt ett rött kort om man kör vårdslöst i kommande racen. Korten hänger med dej i fyra race från och med det sista gula kort som du fått. Efter det så försvinner dom och då börjar det om från noll igen. Rött kort försvinner automatiskt efter det du blivit diskad från ett race.

782 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande