Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Drift & performancebox?
1171 besök totalt
EmilAndersson

Här sen Nov 2008
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Funderar på att införskaffa nått i stil med performancebox, för att kunna analysera o utvecklas som förare.
Men en fundering jag har är om dessa boxar verkligen är så bra och exakta, mm. Är det bra kvalité på både program och enhet?
Finns någon konkurent?

Mycket frågor det blev....

_________________
Emil Andersson
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Min uppfattning är att boxen är ok, bortsett från att skärmen är liten. Men det går ju absolut att leva med. Mätningarna är förmodligen tillräckligt exakta, det tror jag i alla fall.

Det som jag inte tyckte var bra var programvaran. Det finns inte särskilt bra funktioner, vilket gör ett analysarbete väldigt manuellt. Det är synd, för indatan är förmodligen i närheten av lika bra som hos DL1, förutom att man inte kan lägga till fler kanaler.

Det finns väl andra alternativ som jag inte har koll på, men min uppfattning är att man i princip får vad man betalar för. En DL1 kostar ungefär 8-9000 kr med en DASH3lite till. http://www.race-technology.com/dl1_dash3lite_package_2_15172.html Programmet till DL1 är bättre, men jag har inte provat det tillräckligt för att ha en klar uppfattning.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18599



Driftbox/performancebox är en leksak, DL1 är ett verktyg. 'nuff said.

En DL1 kan man koppla in allt möjligt till inkl CANBUS, expanderbar med dash om man vill ha ut information medans man kör (ja tack) eller behöver ännu fler ingångar (inte så troligt).

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Mattias Stahre
Sthlm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 89



Tänkte kolla om någon har filer från en performence box. Skulle vilja prova programmet lite men behöver då en "sample-fil".

Någon?

Dl1an är ju faktiskt riktigt trevlig att ha å göra med, men programmet är lite soppa. Bästa programmet med hästlängder är så klart Motec, men jag undrar om det finns någon billig logger som är kompatibel med det.

_________________
Mattias Stahre
Citera
Aris
Hammarby/Sthlm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 226




_________________
Aris Stamos
Mercedes-Benz C55 AMG
BMW 120d
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18599



Mattias Stahre skrev:

Dl1an är ju faktiskt riktigt trevlig att ha å göra med, men programmet är lite soppa. Bästa programmet med hästlängder är så klart Motec, men jag undrar om det finns någon billig logger som är kompatibel med det.


om DL1ans mjukvara är lite soppa så kommer du ramla av stolen när du jobbar med DB/PB

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3060



MaZ skrev:
Mattias Stahre skrev:

Dl1an är ju faktiskt riktigt trevlig att ha å göra med, men programmet är lite soppa. Bästa programmet med hästlängder är så klart Motec, men jag undrar om det finns någon billig logger som är kompatibel med det.


om DL1ans mjukvara är lite soppa så kommer du ramla av stolen när du jobbar med DB/PB


Lite som ett rörigt program designat på den tiden windows 3.11 va de modernaste som fanns, synd att det är så sunkigt när boxen är bra. Men jag lyckades exportera rådatan till textfil, då tycker jag det borde kunna modifieras så att andra program kan acceptera datan.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



MaZ skrev:
Mattias Stahre skrev:

Dl1an är ju faktiskt riktigt trevlig att ha å göra med, men programmet är lite soppa. Bästa programmet med hästlängder är så klart Motec, men jag undrar om det finns någon billig logger som är kompatibel med det.


om DL1ans mjukvara är lite soppa så kommer du ramla av stolen när du jobbar med DB/PB

Indeed so...

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Allmänt banåkaforum
Drift & performancebox?
1171 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande