| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Tillvägagångssätt för att bli fullfjädrad BMWSC-medlem?
|
2708 besök totalt |
|
Hej alla glada. Precis som rubriken lyder så är min fråga hur jag gör för att, utan licens av något slag, ingen erfarenhet av bankörning förutom lite go-carttävlingar som liten, men med en stark vilja att köra bil på bana, ta licens och gå med i BMWSC. Körkort och lämplig gatbil har jag, därför intresserar jag mig ju av att köra så kallad avancerad träning, vackert ord det där
Jag har letat runt en del här på forumet och även i övriga delar av Rejsa.nu. Tyvärr kan jag inte hitta något som jag känner mig träffad av. Så om någon skulle vilja svara på detta så kan jag kanske börja varva ner och sova på nätterna och sluta fundera
Med ytterst vänlig hälsning, Sebastian Nyberg _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
|
Det administrativt praktiska kan du läsa en hels del om på hemsidan samt kan flera från styrelsen, som figurerar här, svara på.
Det jag kan tycka och tipsa om är att åka på så många banträffar som möjligt. Och håll dig inte undan utan utan kom fram o prata. Med instruktörer, funktionärer och den du parkerat bilen brevid. Med körningen kommer erfarenheten och med tiden får du en bekantskapskrets. Välkommen i gänget
_________________ Stefan Larsson |
||||
|
Kan bara hålla med föregående talare till fullo, kan även rek. ett medlemskap i BMW Club Schweden som ger dig en rad förmåner. En väldigt positiv förmån är avtalet med originalförsäkringar som ger dig gällande vagnskada på BMW CS/SC banträffar (med få men vissa förbehåll)
Hoppas du dyker upp på Mantorp spring break och njuter av våra ypperliga träffar.
Gör en medlemsansökan, och betala medlemsavgiften via hemsidan www.bmwsc.com.
Medlemsansökan öppnar i slutet av januari. Anmäl dig till vår licensutbildning på Mantorp 4/5. Hur du anmäler dig, och vilken kostnad som är involverad kommer det att informeras om så fort allt är spikat med licensutbildningen. Var med på våra banträffar, ta hjälp av våra instruktörer, bla är Stefan/Höfläkt och Micke/BTG här på Rejsa två av våra instruktörer, och passa på att bekanta dig med våra ca 300st medlemmar. Du kan också hjälpa till som funktionär under våra banträffar. Ett utmärkt sätt att lära sig känna andra medlemmar. Att även bli medlem i vår moderklubbb BMW Club Schweden (www.bmwcs.com) ger en hel del förmåner som Johan redan har påpekat, bla rabatt på din bilförsäkring (BMW originalförsäkring), och Sveriges bästa (?) medlemstidning. Vill du veta mer, eller har fler frågor så tveka inte att kontakta någon i styrelsen (www.bmwsc.com). Du får gärna ringa mig - jag kan skånska
Välkommen!
_________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Jag tackar ödmjukt och vackert på mina bara knän för dessa snabba svar!
Jag ställde dessa frågorna även för två av mina vapendragare (kompisar) som också är sugna på det där med bankörning. Självklart BMW-ägare. Jag ska visa nämda människor dessa svar och vi ämnar tillsammans söka fakta om ämnet. Usch så jobbigt det är att skriva med fina ord
Jag kanske ringer skånsk-talande Hobbe om funderingarna blir alltför intensiva och brännande och vi inte lyckas hitta det vi söker på nätet. Återigen tack för alla svar! kommer kanske fler frågor i denna tråden. Med vänlig hälsning, Sebastian Nyberg, med färdigheter i norrländska (Norrland = allt norr om Markaryd för en skåning) _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
|
Hej igen!
Har nu gått med i BMWSC. Den där licensutbildningen som äger rum på Mantorp den 4 maj, det är ingen sån prova-på-licens va? Ska försöka slänga på coilovers på bilen nu innan så kanske jag sätter ett rekordvarv
Knappast, mer
Med vänlig hälsning _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
|
Re:
Hej Skåning, bra med fler sådana i klubben!
Licensen du får om du klarar utbildningen är ingen prova på utan en riktig. Det är bara att anmäla sig så fort anmälan öppnar
Coilovers är inget måste för att ta sig runt banan, bättre att fokusera på en bil med bra däck och bromsar som pallar en heldag! _________________ Patrik Skoog |
||||
|
Re:
Jag har oxå precis blivit medlem i BMWSC och BMWCS. Vad är det för kurs 4/5? Den hittar jag inte på http://www.ostergotlandsbf.se/kurser Däremot finns det en BMWSC-kurs 15/5 på mantorp, var anmäler man sig till den? BMWSC eller SBF Östergötland? _________________ Stefan Löfström BMW 320is -90 BMWSC #719 |
||||
|
Re:
Anmälan kommer att öppnas så småningom på www.bmwsc.com. Högst troligen under februarimånad då allt är inte spikat ännu (priset bla). _________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Re:
Hehe, till att städa rent efter att alla andra kört färdigt då eller?
Så rysligt bra, då anmäler jag mig till detta så fort det går. Så det är alltså dagen innan träffen? Får man lov att köra på den då också?
Ne, det är sant att jag inte måste ha såna, men däck och bromsar står också på listan. Så jag tänkte att jag köper coilovers först, för det känns skojigast av de tre.. typ. Med Vänligaste hälsning, _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
|
Re:
Det går att anmäla sig till båda dagarna, så var det iaf förra året.
_________________ Viktor Ekström BMW Z3 M-coupé BMW E36 325 Tesla 3 SR+ |
||||
|
_________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2708 besök totalt |