Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Depåtält och -golv
3017 besök totalt
svenstig
Lerum
Här sen Apr 2008

Trådstartare
Depåtält och -golv

Är på jakt efter ett depåtält i storleken 3x6 meter.

Har kollat runt på nätet och hittat några olika leverantörer. Är det någon som har erfarenhet av dessa eller har andra tips?

http://Sids.se/ har tält med aluminiumställning från 6500 kr och stålställning från 4700 kr
http://www.powertent.se/ har aluminiumställning kostar från 7500 till 9500 kr

Sen finns ju Rusta och Jula som har mycket billigare varianter. Är det något som duger, eller är det för dålig kvalitet?

Golv är jag också ute efter. Hestra-plattan och Bergo-plattan verkar vara populära. Var köper man dessa till ett bra pris?

Ekerö
Här sen Jul 2006

Rekommenderar klart ett tält från sids. Har själv ett fast 3x3 från hojrace-tiden, de funkar klockrent.
Har stålställning som iofs väger en del, men det håller bra också.

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re: Depåtält och -golv

svenstig skrev:
Sen finns ju Rusta och Jula som har mycket billigare varianter. Är det något som duger, eller är det för dålig kvalitet?
Som sol/regnskydd vid mycket lungt väder, visst. Men räkna med att kasta och köpa nytt efter varje blåsigare tävlingshelg (och sakna skydd efter tredje vindpusten).
Då gäller mina erfarenheter de ihopvikbara med bra förankring/barlastning, plockepinntypen utan barlastning fungerar ju lika bra som ett parasoll...

Jag skaffade mig ett bra kupoltält till mig själv och pressening till bilen (och skruvar inte när det regnar...).

EZ-UP varianterna (finns många olika prisklasser varav Sids är billigast) verkar klara depålivet bra, men de kräver ju sin packvolym och barlastning. Men eftersom du funderar på depågolv så är det inte bagageluckan på racebilen vi snackar om .

Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Depåtält och -golv

Niklas Falk skrev:
svenstig skrev:
Som sol/regnskydd vid mycket lungt väder, visst. Men räkna med att kasta och köpa nytt efter varje blåsigare tävlingshelg (och sakna skydd efter tredje vindpusten).
Då gäller mina erfarenheter de ihopvikbara med bra förankring/barlastning, plockepinntypen utan barlastning fungerar ju lika bra som ett parasoll...

Jag skaffade mig ett bra kupoltält till mig själv och pressening till bilen (och skruvar inte när det regnar...).

EZ-UP varianterna (finns många olika prisklasser varav Sids är billigast) verkar klara depålivet bra, men de kräver ju sin packvolym och barlastning. Men eftersom du funderar på depågolv så är det inte bagageluckan på racebilen vi snackar om .

Har någon jula/rusta variant 9*3meter. Köptes beggad och hade varit med om diverse före oss.

Vi binder fast det mot racebussen och det har stått (nästan) emot Georgestormens härjningar på Englands västkust, var många andra tält som gav upp tidigare. När vi började ta ner det fick det för sig att försöka lyfta och snurra över taket på bussen, vi fick ner det och en pinne böjdes och ett kryss blev en gnutta vinklat. Efter lite service av dessa delar har det fungerat ytterligare ett år.

Så kvalite och hållbarhet får

Depåtält och -golv
3017 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande