Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BOMpelW E30 16v mit awesome Åpel-powah! SLC klass | 1, 2, 3 ... 102, 103, 104 >> 58 besök idag (243637 totalt) |
Silvergrå med vissa oxiderade inslag och taklucka skall vidareförädlas för 5papp+
Åtgärdsplan: Byta växellåda. Riva ur all inredning. Montera bur. Racestol och bälte. Tanka. Vinna Donationer i form av hårda fjädrar och nyare stötdämpare mottages tacksamt. Team: K Thöran K Schilft S Nejhansson H Hiltetrång P Enisson Mr MPower (vår Stig) Per M Stutz (Stossdampfermeister) Ev en stulen PrODriver från ett konkurrerande (nåja) team. Nån jag glömt? Teamet har numera hyrt ut körningen till ovanstående _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
En ny koppling kan ju vara en investering (ifall det finns nån snuskbilligt att hitta) när ändå lådan är nere.
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Bara som påminnelse om "att göra":
_________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
1 777,50 kr på autoexperten före ev rabatter (tror jag kan få loss den för ca 1500:- nånstans) Annars får vi väl ta ett par "riktiga" CocaCola burkar och hälla på lamellen, vi kan ju förbereda ett hål i sprängkåpan som är precis ovanför lamellen NAC 211 är regnumret om nu nån vill söka delar. Edit: Lägger in mer info på bilen Fordonsinformation NAC211 BMW 3 320 i Sedan 2-4-dörr taklucka (4), Manuell Årsm: 88 Reg.datum: 1988-10-31 Chassinr: AA510703062911 Motortyp: 95 kW, 1991 cc, Bensin Motorkod/er: M20B20L Däck bak: 195/65R14 Helfordonsgodk: Ja Mer fordonsinformation Fordonsinformation NAC211 Information om fordonet: Fordon: BMW 320IK Tillv.månad: Reg.datum: 1988-10-31 Chassinr: AA510703062911 Motorkod/er: M20B20L Gruppkod: 6 Karosseri: Sedan 2-4-dörr taklucka (4) Bränsle: Bensin Växellåda: Manuell Effekt kW: 95 kW Totalvikt: 1600 Tjänstevikt: 1230 Längd: 435 Däck bak: 195/65R14 Helfordonsgodk: Ja Fordonsslag: PB Generell info om biltypen: Typ: BMW 3 320 i År från: 1985.12 - 1991.06 Effekt hk: 129 Volym cm3: 1991 Cylindrar: 6 Drivning: Bakhjulsdrift Karosstyp: Sedan Motorkod: M 20 B 20 (Motronic,Kat.), M 20 B 20 (L-Jetronic) _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
Trimtipps till koplingen
Täta hela kopplingskåpan med silicon eller annat lämpligt tätningsmedel, montera sedan en slang ner in i kopplingskåpan så kan ni fylla upp den med cola och hålla den fyld _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Cola i kopplingen Nåt internt som jag inte fattar eller är det en fungerande huskur??
|
||||
Gammal raggarkur för slirande kopplingar Förmodligen en sk vandringssägen typ råttan i pizzan el liknande, men cocacola är ju kladdigt så det kan nog funka ett par mil och lugn körning. Läskkoncentrat funkar som trackbite på stripen också _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Tog ett par bilder på skönheten idag, lägger ut imorgon. dagens meck var, slita ur innertaket, skruva loss takluckan och konstatera att en vinkelslip behövs för att kapa loss resten av ramen. Möglig inredning bortskänkes
Lamellen slits alltså inte på en sån, undermotoriserad eller ej tillförlitlig Italiensk ingeniörskonst utan kvalitetskänsla, sk "spagettiracer" alt "gipskatt" _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Bilder:
Trimmat med koniskt öppet filter Lättat tak, läckert Skönhetsfläck, skall poleras Racekontor Högtalare till depån Dubbla lådor, en med rejsväxeln permanentad Möglig stol Winter model 6 cylindrig mekanisk skönhet från höger Snyggt lackade med värmeavledande färg, ok och trummor. Detalj för Björn och alfittateamet att följa Innertak och handskfack Lite fynd av "Power bar" och rejsiga grejer, huvudcigarettändaren är ballast. Inredning skänkes _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
om man sätter dem i serie, ja, du ser ju att de ligger parallellt. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Fan har ni varvräknare i instrumentpanelen, känns felprioriterat!
Vi har en lika stor klocka istället. Känns bättre när det är ett 24-h... /H _________________ Henrik Fries Porsche 996 Turbo fd Porsche 928 supercharged "If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti |
||||
I bakluckan på den "röde" så ligger det vinkelkap i en platspåse i vänster "hjulhusbalja" bak. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Det finns nån mångknappig grej vid backspegeln oxå. Förmodligen styrenhet till lustgas och andra tillåtna saker. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Idag har jag fixat en bra husvagn...med värme...så man kan sova lite emellanåt.
och jag ska försöka komma iväg till skroten....för att göra klart med tillgången till reservdelsbilen. Hoppas dom inte ångrat sig. Från våran röda "is"...finns framvagn, bakvagn (med trummor), styrväxel mm. Jag ska kolla skicket på stötdämparna. Kan du mäta längden på kardanstången. Om "is"-kardan passar...får den också följa med som reserdel. Är det något med jag ska tänka på. om golvmattan är hel....och innom gränsen för räddning...kan du lägga undan den till oss. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Jag kom att tänka på ett par saker till.
Är det någon i teamet som har tillgång till en radioutrustning. Det kunde ju vara bra att kunna komunisera med depån. Vidare, så har vi en plasthuv...som skulle gå att låna till denna bil under racet. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Som rookie så undrar jag om jaktradio kan anses klassa in som radioutrustning? Isåfall så har jag tillgång till 2 st på 31 MHz bandet samt 2 st på 155 Mhz bandet. Det finns hörsnäckor samt 2 laddningsbara batterier, 2 laddstationer samt 2 batteripack för lösa stavbatterier. Behöver dock lite förvarning så de kommer med nån lämplig transport från norrland...
Det krävs väl kanske en utvändig antenn men det borde vara lösbart... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BOMpelW E30 16v mit awesome Åpel-powah! SLC klass | 1, 2, 3 ... 102, 103, 104 >> 58 besök idag (243637 totalt) |