Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Subaru Forester XT Turbo -06
3925 besök totalt
B5254T4
Varberg
Här sen Feb 2008
Inlägg: 461


Trådstartare
Ja, ni läste rätt, skogsmulles favoritbil ska ut på banan! Lite skev idé men inte ovanligt i USA och Japan då bilen är baserad på Impreza och kan prestera bra efter lite ändringar.

Så här såg hon ut när jag hämtade henne, helt original.





Har precis inhandlat OZ Racing Ultraleggera 18", Federal RS-R däck (ska prova om de är nåt att ha), STI chassi med Prodrive fjädrar, 3" avgas, STI-front. STI stolar och IC på G. Kommer bilder allt eftersom prylarna monteras. Blir mappning när allt är klart, runt 300hk första vändan.

Nästa vända blir det bromsar, bussningar och ev turbo, koppling. Inte bestämt mig än.

Fler bilder -> http://www.garaget.org/?car=324603

_________________
--Michael Karlsson--
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 856



Haha... grymt, jag har väntat på något sådant här ska dyka upp i sverige.
Men ändå, varför köper man en sådan här bil om man ska ha den till bana?

Planerad någon chassie uppdatering?

Jag kommer följa detta projeckt med spänning.

Mvh, Per

_________________
Per Axblom
Citera
B5254T4
Varberg
Här sen Feb 2008
Inlägg: 461


Trådstartare
Haha, kräver nog nån form av hjärnskada då jag tände på idén att bygga om en hög skogsbil till banbil. Vet inte varför det blev så här men bör bli ganska rolig med konstant fyrkraffs och vridstark motor, dessutom praktisk.

Har precis kommit hem från första mekpasset, 3" från turbo monterad samt drag och reservhjul borta. Sparade nog 100kg då avgaset med två kattar och draget vägde bly! Blev Mongoose rostfritt med en ljuddämpare och katersättare, får montera en burk extra framöver.

Nästa pass blir just chassi, STI korta stötdämpare och Prodrive fjädrar, blir runt 1 dm sänkning. Har lurat på coilovers men detta blir första test, bör funka fint.

_________________
--Michael Karlsson--
Citera
pastaracing
Eskilstuna
Här sen Aug 2009
Inlägg: 620



Fränt,

Det finns en tråd om en likadan bil här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58093&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Där kan du kanske få lite idéer också.

_________________
Fredrik Stråhle

Alfa Romeo GT 1600 Junior -74
Mazda 3 MPS -10 (Såld)
Citera
B5254T4
Varberg
Här sen Feb 2008
Inlägg: 461


Trådstartare
Gott mos! Rullar nån vässad norrut oxå men tyvärr dålig koll på landets FXT.

Vad tror ni om sulorna? Federals vanliga däck suger väl men de här ska vara bra. Läst mycket gott om dem och en bekant är helt galen i dem, får prova, rapport kommer.


_________________
--Michael Karlsson--
Citera
B5254T4
Varberg
Här sen Feb 2008
Inlägg: 461


Trådstartare
Då var nya chassit och hjulen monterat, vilken skillnad! Från gungande skogsmaskin till tight prestandabil på några timmar. Hård och stötig men helt ok då väghållningen blev så jäkla fin! Sänkte totalt 10 cm.

Ska montera fetare krängare inom kort, sen får det nog vara ett tag, ska ju jaga effekt och bromsar oxå!


_________________
--Michael Karlsson--
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Tjusig!

Ser ut som du skulle kunna ha ännu bredare däck? Eller är det en synvilla?

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
B5254T4
Varberg
Här sen Feb 2008
Inlägg: 461


Trådstartare
Tackar! De ligger faktiskt perfekt på fälgen, 8" och 235, samma som S60R har org. Ser iofs skumt ut här.

_________________
--Michael Karlsson--
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Subaru Forester XT Turbo -06
3925 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande