Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 10832 besök totalt |
Jag ska sätta rejsfälgar på rejsbilen
![]() Tyvärr är ju inte Sierra-naven ampassade för detta, om man säger så ![]() I morgon ska jag titta på ett gäng fälgar som är gjorda för centrumbult. Om de verkar ok så slår jag till. Nästa problem blir då att få fast hela härligheten på bilen, som har nav från Ford Sierra ![]() _________________ //Mattias Gripenland |
||||||
Toora har fälgar med centrumbult.
Adapter ingår vid köpet. Svensk återförsäljare är http://www.interwheel.se Vet inte om dom har sådana hemma. Kanske lika bra att låta nån mekanisk verkstad tillverka nådra adaptrar. _________________ Stefan thull Leksand |
||||||
hmmm... har alltid undrat hur den typen av hjul sitter fast på navet. Splines på anläggningsytan?
ingen som har en fin bild på fälg och nav? ![]() ![]() |
||||||
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
|
||||||
Hmmm coool jag har faktiskt funderat lite på det där. Iom att detser ut sådär så känns det ju som att den enda fördelen med centrum mutter är att det är snabbare eller?
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
![]() Tufft! Det kommer att bli Sveriges coolaste Seven! Rent spontant känns det som om det blir lättare att göra ett nav när peggarna sitter i fälgen! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||
Jag tror att hålbilden i fälgen är något standard-racing.......det ser lika ut som i på mina fälgar....som suttit på Jaguars grup-C bilar.
Men jag har aldrig sett att piggarna sitter i fälgen. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
De har hemma, men bara till vissa bilar, kitet måste specialbeställas egentligen. Det är plattor som bultas på ordinarie nav och sen har en centrummutter. Kiten är rätt dyra skall tilläggas. ![]() Kan tänka mig att det blir gnäll på bilprovningen om man dyker upp med centrumbult och hemmasvarvade nav... Piggarna i fälgen var nåt nytt... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Jag får helt enkelt ta och slå dom en signal för att se vad vi kan hitta på. Tack för tipset ![]()
Williams F1.... ![]() _________________ //Mattias Gripenland |
||||||
mailade säljaren om dessa, men dom var för breda för mig > ![]() vilken bredd är det på dom, 10" eller?. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Det börjar lukta som ytterligare ett urspårat seven bygge här tycker jag !!! ![]() ![]() ![]() ![]() Fortsätt så !!!! Var hittar man så breda 13" däck ? Samma ursprung som fälgarna eller ???? |
||||||
Ja, nog har det spårat ur alltid
![]() Däck blir inte helt enkelt. Gatdäck är ju bara att glömma men jag vet att Avon säljer slicks som passar. Kostar mellan 150-250£ st och uppgiven livslängd är 50 mil. Jag ska kolla om det går att hitta lätt begagnade däck någonstans. _________________ //Mattias Gripenland |
||||||
Jag har en 19" magnesiun fälg från en Volvo S40 racing bil hemma. Den har piggar i fälgen. Vad jag vet så är den från 2001 säsongen. Har en sådan fälg som är ca 4" bred som klocka =) _________________ // Jani Hast |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 10832 besök totalt |