Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2, 3 >> 3905 besök totalt |
Race6 @ Mantorp, 26/1, kl 19 och 21
Dags för nästa rejs i ligan, denna gång på Mantorp i monsunregn. Härligt halt kommer det bli! ![]() Namn: rejsa.nu Lösen: sprint Bilar: STCC Bana: Mantorp Väder: Monsun (100% regn) Rejslängd: 2 x 20 min med omvänd startordning i race 2. INGET obligatoriskt depåstopp! Så här ser tiderna ut för de två Poolerna: Pool 1: 19.00 - 19.45 Practice 19.45 - 19.55 Kval, Superpole (stängt) 19.55 - 20.00 Warmup (stängt) 20.00 - 20.45 Race Pool 2: 21.00 - 21.45 Practice 21.45 - 21.55 Kval, Superpole (stängt) 21.55 - 22.00 Warmup (stängt) 22.00 - 22.45 Race Träningserver ligger uppe hela helgen om ni vill in och öva! ![]() _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Kört några varv på heavy rain, svårt å få till det, halt som f-n!
Några tips på setup på fwd bil beträffande camber, dämpare m.m. hårt eller löst? vilka tider kör ni på, har svårt å komma ner under 1.30.5? Känner mig hel kass på blött!! Synes på måndag. Mike _________________ mikael englund |
||
Re:
Då är jag ännu kassare ![]() |
||
|
||
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
hehe, det beror ju på vad du har innan och hur entusiastisk du är....
![]() Sen hur man uppfattar körkänslan är ju olika från person till person, men det är svårt att hitta någon som är missnöjd med sin G25:a och är man inte nöjd med något så finns det ofta väldigt mycket inställningar man kan göra för att fixa till det Jag använder ofta hela paketet, d.v.s. H-låda och alla 3 pedaler, men sen finns ju de "arkadlirare" ![]() 2 pedaler och växlar med paddlarna hela tiden ![]() Jag har en profil för formelbil och dylikt när jag kör växlar med paddlar och en profil för sekvenslåda och den vanliga för H-låda, så kan man variera för vilken bil man kör... ![]() _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
Re:
Hej Anders. Köp den här ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Niklas Andersson ![]() BMW M3 e92 |
||
Gå gärna in och öva lite för det är verkligen speciellt med sån blöta som det kommer att vara. Halt är bara förnamnet. Regnstänk bakom bilarna gör det väldigt svårt att se nåt överhuvudtaget så ta det försiktigt annars är jag rädd för att ni kommer att åka av (eller putta av någon annan).
Vill påminna om varningslistan.... Moosemats, 1 gult kort William Johansson, 2 gula kort Erik Brodin, 2 gula kort Ackemini, 1 gult kort Tomviking, 2 gula kort Jesper Bourner, 1 gult kort Manslarsson71, 1 gult kort Robin Johansson, 2 gula kort --> varning + startar sist i nästföljande lopp utan att få kvala Kenneth Ageby, 2 gula kort o Anderssen, 1 gult kort oscar J, 1 gult kort Mattias Stahre, 1 gult kort Nisse Andersson, 1 gult kort Niclas Jarelow, 1 gult kort _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2, 3 >> 3905 besök totalt |