Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racingsimulatorer GPL-varvtider på Nordschleife ??? | << 1, 2, 3 >> 11304 besök totalt |
oootroligt snyggt!!!!
_________________ Magnus Thomé |
||||
Tack !! _________________ //Hazze owenius S.C.S |
||||
Tjena Hazze Jag fick GPL i julklapp, hurra för mig! Jag har lyckats prestera 10:34 men jag har allvarliga problem med tidtagningen! Jag får titta på reprisen och räkna ut min tid genom att titta när jag går över mållinjen.. Suck det är ju jättejobbigt! Har tankat ner "ringtrainer" men det enda som händer när jag försöker starta ringtrainer är att spelet startar men det blir ingen skillnad jag får fortfarande ingen tid Så hjälp _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||
Puppan>
1. Om du genar för mycket på vissa ställen så får du ingen varvtid. 2. Man startar från depån EFTER startlinjen så det första varvet ger ingen tid PLUS att din gubbe som håller upp skylten med varvtiden gör det ett varv ytterligare senare... dvs första gången du kan se en varvtidskylt är när du kört tre hela varv. Däremot ska du kunna hoppa ur bilen efter att ha kört två varv och då se EN st varvtid i listan. Om inte, så har du genat nånstans..... Får du ringtrainer att funka så du kan starta i Galgenkopf (precis innan lååånga rakan)? _________________ Magnus Thomé |
||||
Efter att ha kikat lite i den här tråden de seanste dagarna inser jag att jag inte kan stå emot längre. Det blir till att installera GPL och börja nöta ringen igen.
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
okej lite svar på mina frågor, tack!! Hur hoppar jag ur bilen efter två varv så jag ser min tid?? oftast har jag inte tid att nöta mer än två varv. För mig tar det ju ca 22min Gott nytt år förresten _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||
_________________ Magnus Thomé |
||||
Hallå Puppan och grattis !!! Jag använder mig inte av "Ringtrainer" av någon anledning.. Antagligen för att jag s.a.s. gör ett sk. uppvärmingsvarv innan (jaja jag vet.. En uppvärmning på dryga kvarten och över 2 mil är väl kanske att ta i) men jag går igenom banan och memorerar den så gott det går.. Då tycker man kanske att man borde kunna komma ner på lite lägre varvtider än de jag har just nu där mitt bästa är 08.50.35 !!?? Saken är den att innan jag började mingla med dessa herrar på Efter en del hejarop och lite set-up förslag så började det så småningom lossna och jag är övertygad om att det även kommer att lossna senare så jag kommer i samma division som Har som du ser en ganska gedigen varvsättning (som jag personligen är ganska stolt över) högre upp i linan då jag nötte i mer än 15 varv på raken innan dessa infann sig i slutet av sessionen. Så det är inte så underligt att varvtiderna blev bättre ju längre jag körde och det är definitivt inte så konstigt att jag fick soppatorsk... Man var som uppslukad av sitt engagerande !! :woot: Efter sessionen var jag ganska så ledbruten och det kändes att man suttit och nött ett tag (över 2½ timmar) så jag accepterade det lilla missödet och gick ur.. *hehe* Det jag är mest förbryllad över är att jag håller mig på vägen s.a.s. utan att piruetta speciellt mycket längre men fr.f.a. att V12:an håller så länge !!?? Jag hade stora problem med skott tidigare som faktiskt Nisse ska stor favör för med sitt väldigt enkla men ändå (tydligen) livsviktiga tips... "Släpp av på gas" just i växlingsskedet !! Jag hade bara haft det som en tanke men aldrig praktiskt genomfört det !!
Jepp, det stämmer !!! Tjaa, det är bara att resa ner med owe Tech Scuderia till Nürburgring igen då... Det blir ett jäkla åkande när man trimmar in kärran !! _________________ //Hazze owenius S.C.S |
||||
Äsch då... _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Halloj och god fortsättning på er alla!!
Nu har jag provat speleländet igen, tror jag har kört iallafall 20-25varv totalt och jag fattar inte hur jag skall kunna åka 2min fortare... Min bästa tid nu är 10:15:38 Men jag jobbar på och hoppas att jag skall bli bättre men 2min bättre hur i helsike skall det gå till, suck! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||
Min andra varv nånsin på GPL med MS FF ratt och Ferrari är på cirka 11:35 och nu har jag på det 3:e varvet 10.46 någonting, har GPL på en annan burk men kan inte du MagnusT lägga upp Nordschleife banan på din server så man kan tanka ner det, jag vill inte köra 1967 års sträckning utan så ny som möjligt 1984 såg jag att det fanns men gick inte att ladda ner, säkert nåt vajsing med hemsidan eller min satellitlänk..
Vad tycks om tiden?. _________________ Project 911: http://project911.luminasweden.com Pågående renoveringar: http://project911.luminasweden.com/resto/project_1/index.html |
||||
Tja addons är ju alltid välkommet, har läst din guide ett antal ggr och tack skall du ha som to dig tid att skriva allting. _________________ Project 911: http://project911.luminasweden.com Pågående renoveringar: http://project911.luminasweden.com/resto/project_1/index.html |
||||
Jaa, den gör ju verkligen skäl för namnet kan man ju säga, det gäller att ha spakarna i ordning innan man dråsar i backen !! En ruskigt skoj bana så jag förstår att det är en av anledningarna till att den är så omtalad... _________________ //Hazze owenius S.C.S |
||||
Bara så alla har koll Krönet där man lyfter heter Quidellbacher Höhe (hoppas jag fick till stavningen nu). Det snabba partiet man ska ta sig igenom när man väl bromsat efter landningen heter Flugplatz. I GPL står Flugplatzskylten fel...
_________________ Magnus Thomé |
||||
Racingsimulatorer GPL-varvtider på Nordschleife ??? | << 1, 2, 3 >> 11304 besök totalt |