Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Racing Bar Cup 2003 - 2004
1, 2, 3 ... 11, 12, 13   >>
4 besök senaste veckan (22843 totalt)
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674


Trådstartare
Nu drar Racing Bar Cup igång igen, på Racetown i centrala Stockholm.
Så det är bara att hänga på för alla som tycker det är kul med gokart och vill ha lite tufft motstånd. Träning brukar ske på söndagkvällar vid 20-tiden, då man förutom körträning även kan få sig den dagliga dosen av racingsnack. Klart höjdarevenemang. thumbs up

Mer info och resultat: www.sportinformation.com/racingbar.htm

Citat:

Nu är det bara två veckor kvar till premiären för årets upplaga av Racing Bar Cup eller RBC som det gemenligen kallas. Tjugofem man är redan klara men än finns det plats för några fler. Saknar fortfarande några trogna som brukar vara långsamma med anmälningar men desto snabbare på banan. Anmälan kan ske genom att skicka ett mail till lars.wiezell@eu-byran.se
Tisdagen den 21 oktober kör vi igång. I år börjar vi en halvtimme senare för att ha större spelrum tidsmässigt. Racetown lägger inte in någon annan grupp efter oss, varför den tidspress som ibland förekommit nu är eliminerad. På detta sätt kan också finalheaten bli längre och mer utslagsgivande. Detta betyder att kassan kommer att öppna klockan sju, förarmöte ca halvåtta och start snarast därefter. Den exakta formen är ännu inte riktigt klar. Förslagen duggar tätt om hur RBC kan bli ännu bättre och som vanligt beslutas den slutgiltiga modellen enväldigt av RBC-generalen.
Har Ni inte redan anmält Er, gör det nu!

Hälsningar
Lars
RBC-general

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Rekommenderas helt klart...... thumbs up

och det vore kul om några fler härifrån vågade vara med....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Pris?
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Andrew Petrykowski skrev:
Pris?


500:-

Då brukar det ingå tidsträning , 2 heat och final (A-final för mig och C-final för anders ) Hur det blir exakt i år vet jag inte men säkert något liknande, priset är iaf det samma.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674


Trådstartare
Ifjol kostade det 450:- per deltävling har jag för mig. Då tror jag det ingick nån tidsträning, ett par kvalheat och en final(antingen A, B eller C). Om man går till C-final och vinner den eller blir tvåa och sedan även gör samma sak i B-finalen så blir det tre finaler. Därefter är man trött...
Söndagsträningarna har jag för mig kostade 80:-/pass om man är medlem(vilket man tjänar in på 6 pass per år).

om ni vill lära er att köra gokart snabbt för att kunna briljera på jobbet eller bland kompisar så är det en klart bra ide att vara med i RBC. Eller
helt enkelt att själv njuta av att bli bättre. Men lär sig av de som är snabbare och inte av de som är långsammare... Om ni tror att ni slår Mangs, Lestrup och de andra i toppen så är det ju också ide att komma och bekräfta det.

Dessutom är det som sagt ett himla skojigt socialt evenemang. Jag kan även intyga att vikten inte har sådär jättestor betydelse på Racetown. Den tidsskillnad som finns mellan mig och de allra snabbaste beror inte i särskilt hög grad på min vikt, max nån tiondel per 10 kg möjligen, men inte mer. I starten har det förstås betydelse, men det börjar med en hårnål så har man kvalat bra så klarar man sig ändå. Men det är ju förstås fortfarande tillåtet att skylla på.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674


Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Pris?


500:-

Då brukar det ingå tidsträning , 2 heat och final (A-final för mig och C-final för anders )

Hallå där! I år blir det ändring (eller också inte...). Fredrik brukar bli så sur så att han t.o.m. lämnar karten på banan och går därifrån om de andra kör ifrån honom - så vi är några som ställer upp och släpper fram honom till A-final. Det hjälper inte att låta honom vinna B-finalen heller, för då orkar han inte köra A-finalen. Så är det att vara gammal gubbe...

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545




_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



AndersY skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Pris?


500:-

Då brukar det ingå tidsträning , 2 heat och final (A-final för mig och C-final för anders )

Hallå där! I år blir det ändring (eller också inte...). Fredrik brukar bli så sur så att han t.o.m. lämnar karten på banan och går därifrån om de andra kör ifrån honom - så vi är några som ställer upp och släpper fram honom till A-final. Det hjälper inte att låta honom vinna B-finalen heller, för då orkar han inte köra A-finalen. Så är det att vara gammal gubbe...


Inte ifrån utan på.... då blir jag lite sur
Näe åka A-final direkt efter B-final är ingen hit, inomhuskart är JOBBIGT när man kör finaler på 25 varv.
Jo kanske skulle man prova med att jogga till bilen för att få lite motion (huvva fult ord ) och Gammal ?? Tja alternativet är ju inte direkt roligare.....

Men så allvarligt är det faktiskt inte för dom flesta av oss.... utan tvärtom en kul vintersyssla där man träffar en massa andra racingintresserade personer och som faktiskt är rätt bra åkträning för säsongen.... Och dom som inte tävlat innan lär sig snabbt att komma upp på ungefär samma nivå som dom aktiva som är med...... nästan iaf

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674


Trådstartare
Jag såg att ännu en rejsa-skribent tänker ha kul och har anmält sig till RBC, nämligen Daniel Bengtsson. thumbs up Jag var förbi och kollade på tjuvträningarna i söndags kväll och såg att Peter Gutniak var snabbast med 27:18 och SLC-Fredrik tredje snabbast för dagen. Även Åke W. var där, men det verkade lite tidigt på säsongen ännu för att hota Peter G. i alla fall.
Ingen fler som är sugen? Dude t.ex.? Du måste ju visa att du är snabbast i teamet, Stefan var nog näst snabbast i söndags, har jag för mig.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

AndersY skrev:
Jag såg att ännu en rejsa-skribent tänker ha kul och har anmält sig till RBC, nämligen Daniel Bengtsson. thumbs up Jag var förbi och kollade på tjuvträningarna i söndags kväll och såg att Peter Gutniak var snabbast med 27:18 och SLC-Fredrik tredje snabbast för dagen. Även Åke W. var där, men det verkade lite tidigt på säsongen ännu för att hota Peter G. i alla fall.
Ingen fler som är sugen? Dude t.ex.? Du måste ju visa att du är snabbast i teamet, Stefan var nog näst snabbast i söndags, har jag för mig.


eftersom stefan tjuvtränat under ett par år, så får han vara snabbast.

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

var inne på rbc:s sida och såg att fröken ytterström inte var anmäld
fröken kanske behöver 1 alvedon eller 2, för att ta sig an dom stora pojkarna

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Eftersom jag inte direkt fick någon jätteklarhet i vad det kostade (alltså vad som ingick i 500kr) så har jag mailat Lars nu, men det verkar vara prisvärt om det ingår 2heat och en final (måste man kvala in? isf är det kört för mig ).
Så man kanske dyker upp och agerar rundningsmärke, någon gång måste man juh lära sig köra ordentligt
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674


Trådstartare
om det är samma som i fjol så tror jag att det alltså först var ett tidskval som bestämde startordningen i kvalheaten och resultatet i kvalheaten bestämde sedan vilken final man hamnade i. Så det är ingen undre kvalgräns, men man bör nog åka dit och öva lite på t.ex. söndagskvällarna. Lite tips ifrån de snabbare och ett par kvällars övande så har du säkert häng på i alla fall de långsammaste i C-finalen (typ mig). Det ger massor mer än att köra mot jämndåliga eller sämre kompisar, även om det i början kan kännas lite frustrerande att en del är så pass mycket snabbare.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



AndersY skrev:
om det är samma som i fjol så tror jag att det alltså först var ett tidskval som bestämde startordningen i kvalheaten och resultatet i kvalheaten bestämde sedan vilken final man hamnade i. Så det är ingen undre kvalgräns, men man bör nog åka dit och öva lite på t.ex. söndagskvällarna. Lite tips ifrån de snabbare och ett par kvällars övande så har du säkert häng på i alla fall de långsammaste i C-finalen (typ mig). Det ger massor mer än att köra mot jämndåliga eller sämre kompisar, även om det i början kan kännas lite frustrerande att en del är så pass mycket snabbare.


Söndagskvällar, är dom innoficiella så att säga?
Alltså, drar bara gänget dit då, eller måste man boka in sig för det med?
Är Racetown banan stor?
Jag är nog mest ute efter att lära mig det här med konsekventa spårval, och jämna tider... Alltså lära mig att köra jämnt med andra ord
Ja, och sen att man antagligen har en hel del kul är väll bara en bibrodukt
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Andrew Petrykowski skrev:
AndersY skrev:
om det är samma som i fjol så tror jag att det alltså först var ett tidskval som bestämde startordningen i kvalheaten och resultatet i kvalheaten bestämde sedan vilken final man hamnade i. Så det är ingen undre kvalgräns, men man bör nog åka dit och öva lite på t.ex. söndagskvällarna. Lite tips ifrån de snabbare och ett par kvällars övande så har du säkert häng på i alla fall de långsammaste i C-finalen (typ mig). Det ger massor mer än att köra mot jämndåliga eller sämre kompisar, även om det i början kan kännas lite frustrerande att en del är så pass mycket snabbare.


Söndagskvällar, är dom innoficiella så att säga?
Alltså, drar bara gänget dit då, eller måste man boka in sig för det med?
Är Racetown banan stor?
Jag är nog mest ute efter att lära mig det här med konsekventa spårval, och jämna tider... Alltså lära mig att köra jämnt med andra ord
Ja, och sen att man antagligen har en hel del kul är väll bara en bibrodukt


Söndagskvällarna är helt oorganiserade, så det är helt enkelt bara drop-in och så kör dom som kommer och har lust (Anders t.ex gav någon dålig bortförklaring sist och fegade ut , fast han höll på bortförklaring duktigt iaf för när jag petade han i sidan så sa han att det gjorde ont )

Vi brukar säga till bara om att vi vill åka i samma heat men alla är välkomna att åka.

Ja banan är relativt stor för att vara inomhusbana.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674


Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:

Söndagskvällarna är helt oorganiserade, så det är helt enkelt bara drop-in och så kör dom som kommer och har lust (Anders t.ex gav någon dålig bortförklaring sist och fegade ut , fast han höll på bortförklaring duktigt iaf för när jag petade han i sidan så sa han att det gjorde ont )

Med vänner som petar en i revbenen när man har tväront så behöver man inga fiender...

Andrew:
Åk dit du på söndagkvällar efter 20 och få lite råd av de andra samt kör lite träning så skall du se att du förbättrar dig.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



AndersY skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Söndagskvällarna är helt oorganiserade, så det är helt enkelt bara drop-in och så kör dom som kommer och har lust (Anders t.ex gav någon dålig bortförklaring sist och fegade ut , fast han höll på bortförklaring duktigt iaf för när jag petade han i sidan så sa han att det gjorde ont )

Med vänner som petar en i revbenen när man har tväront så behöver man inga fiender...

Andrew:
Åk dit du på söndagkvällar efter 20 och få lite råd av de andra samt kör lite träning så skall du se att du förbättrar dig.


Jo, jag funderar starkt på att åka dit nu på söndag.
Men det är lite väl smakligt med 100kr för 7min, iaf om man vill åka tills man tröttnar
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Andrew Petrykowski skrev:
AndersY skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Söndagskvällarna är helt oorganiserade, så det är helt enkelt bara drop-in och så kör dom som kommer och har lust (Anders t.ex gav någon dålig bortförklaring sist och fegade ut , fast han höll på bortförklaring duktigt iaf för när jag petade han i sidan så sa han att det gjorde ont )

Med vänner som petar en i revbenen när man har tväront så behöver man inga fiender...

Andrew:
Åk dit du på söndagkvällar efter 20 och få lite råd av de andra samt kör lite träning så skall du se att du förbättrar dig.


Jo, jag funderar starkt på att åka dit nu på söndag.
Men det är lite väl smakligt med 100kr för 7min, iaf om man vill åka tills man tröttnar


Åker du i vårat tempo (och med våran kondition ) så är 7 min mer än tillräckligt

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Fredrik - SLC skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
AndersY skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Söndagskvällarna är helt oorganiserade, så det är helt enkelt bara drop-in och så kör dom som kommer och har lust (Anders t.ex gav någon dålig bortförklaring sist och fegade ut , fast han höll på bortförklaring duktigt iaf för när jag petade han i sidan så sa han att det gjorde ont )

Med vänner som petar en i revbenen när man har tväront så behöver man inga fiender...

Andrew:
Åk dit du på söndagkvällar efter 20 och få lite råd av de andra samt kör lite träning så skall du se att du förbättrar dig.


Jo, jag funderar starkt på att åka dit nu på söndag.
Men det är lite väl smakligt med 100kr för 7min, iaf om man vill åka tills man tröttnar


Åker du i vårat tempo (och med våran kondition ) så är 7 min mer än tillräckligt


Jo, men förmodligen så åker jag nog inte i erat tempo...
Fast 7min lär juh räcka för mig att tröttna på att bli omkörd gång på gång
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674


Trådstartare
Köp medlemskort på en gång. Det kostar 200:- för ett år och då ingår ett pass. Sedan kostar varje pass 80:-, så det tjänas in efter 6 pass.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292



Till min glädje finnerjag att debatten är i full gång om RBC även här. tack för positiva omdömen. Kul att några också anmält sig, men det finns plats för fler.

Kort bakgrund och några fakta:

Från början var RBC, som då hette RBo (Racing Bar open), ett projekt för att låta alla snackande läktarchaufförer få en chans att mäta sina krafter mot etablerade racerförare. Eftersom detta engångsrace blev en succé, skapades RBC med samma grundidé. Det betyder att alla som vill och vågar utmana är välkomna. Som det har utvecklat sig bör man dock inte komma direkt från gatan eftersom lägstanivån är höjts rejält bland samtliga deltagare. Har Du kört under 29, 5 på Racetown tror jag nog att Du kan få en del kul i RBC. Långsammare förare skapar kanske lite för många blåflaggssituationer. Du behöver förstås inte ha kört just på Racetown om Du vet med Dig att Du är hyfsat snabb.

Förra årets race var upplagda enligt följande. Indelade i tre grupper kör man först ett kort tidskval, som ger gridden i första kvalheatet. Andra kvalheatet ställer upp efter resultat i det första. I dessa delas placeringspoäng ut och den tredjedel som har högst poäng går till C-final, de två bästa därifrån ansluter i B-final och de två bästa därifrån går vidare till A-final. Finalerna har gått i 15, 20 respektive 25 varv. Om det blir exakt samma utformning i år är inte klart, det bestäms slutgiltigt på racedagen. Kartarna slumpas ut, eftersom det annars lätt blir gnäll.

Priset blir sannolikt 450:-.

Just nu är 32 man anmälda. Vilka det är finner man på www.svartamasken.com



_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
Inför träffar
Racing Bar Cup 2003 - 2004
1, 2, 3 ... 11, 12, 13   >>
4 besök senaste veckan (22843 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande