Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar Racing Bar Cup 2003 - 2004 | 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 >> 4 besök senaste veckan (22843 totalt) |
Nu drar Racing Bar Cup igång igen, på Racetown i centrala Stockholm.
Så det är bara att hänga på för alla som tycker det är kul med gokart och vill ha lite tufft motstånd. Träning brukar ske på söndagkvällar vid 20-tiden, då man förutom körträning även kan få sig den dagliga dosen av racingsnack. Klart höjdarevenemang. Mer info och resultat: www.sportinformation.com/racingbar.h
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
Rekommenderas helt klart......
och det vore kul om några fler härifrån vågade vara med.... |
||||||||
500:- Då brukar det ingå tidsträning , 2 heat och final (A-final för mig och C-final för anders ) Hur det blir exakt i år vet jag inte men säkert något liknande, priset är iaf det samma. |
||||||||
Ifjol kostade det 450:- per deltävling har jag för mig. Då tror jag det ingick nån tidsträning, ett par kvalheat och en final(antingen A, B eller C). Om man går till C-final och vinner den eller blir tvåa och sedan även gör samma sak i B-finalen så blir det tre finaler. Därefter är man trött...
Söndagsträningarna har jag för mig kostade 80:-/pass om man är medlem(vilket man tjänar in på 6 pass per år). om ni vill lära er att köra gokart snabbt för att kunna briljera på jobbet eller bland kompisar så är det en klart bra ide att vara med i RBC. Eller helt enkelt att själv njuta av att bli bättre. Men lär sig av de som är snabbare och inte av de som är långsammare... Om ni tror att ni slår Mangs, Lestrup och de andra i toppen så är det ju också ide att komma och bekräfta det. Dessutom är det som sagt ett himla skojigt socialt evenemang. Jag kan även intyga att vikten inte har sådär jättestor betydelse på Racetown. Den tidsskillnad som finns mellan mig och de allra snabbaste beror inte i särskilt hög grad på min vikt, max nån tiondel per 10 kg möjligen, men inte mer. I starten har det förstås betydelse, men det börjar med en hårnål så har man kvalat bra så klarar man sig ändå. Men det är ju förstås fortfarande tillåtet att skylla på. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
Hallå där! I år blir det ändring (eller också inte...). Fredrik brukar bli så sur så att han t.o.m. lämnar karten på banan och går därifrån om de andra kör ifrån honom - så vi är några som ställer upp och släpper fram honom till A-final. Det hjälper inte att låta honom vinna B-finalen heller, för då orkar han inte köra A-finalen. Så är det att vara gammal gubbe... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Inte ifrån utan på.... då blir jag lite sur Näe åka A-final direkt efter B-final är ingen hit, inomhuskart är JOBBIGT när man kör finaler på 25 varv. Jo kanske skulle man prova med att jogga till bilen för att få lite motion (huvva fult ord ) och Gammal ?? Tja alternativet är ju inte direkt roligare..... Men så allvarligt är det faktiskt inte för dom flesta av oss.... utan tvärtom en kul vintersyssla där man träffar en massa andra racingintresserade personer och som faktiskt är rätt bra åkträning för säsongen.... Och dom som inte tävlat innan lär sig snabbt att komma upp på ungefär samma nivå som dom aktiva som är med...... nästan iaf |
||||||||
Jag såg att ännu en rejsa-skribent tänker ha kul och har anmält sig till RBC, nämligen Daniel Bengtsson. Jag var förbi och kollade på tjuvträningarna i söndags kväll och såg att Peter Gutniak var snabbast med 27:18 och SLC-Fredrik tredje snabbast för dagen. Även Åke W. var där, men det verkade lite tidigt på säsongen ännu för att hota Peter G. i alla fall.
Ingen fler som är sugen? Dude t.ex.? Du måste ju visa att du är snabbast i teamet, Stefan var nog näst snabbast i söndags, har jag för mig. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
eftersom stefan tjuvtränat under ett par år, så får han vara snabbast. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
var inne på rbc:s sida och såg att fröken ytterström inte var anmäld
fröken kanske behöver 1 alvedon eller 2, för att ta sig an dom stora pojkarna _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
Eftersom jag inte direkt fick någon jätteklarhet i vad det kostade (alltså vad som ingick i 500kr) så har jag mailat Lars nu, men det verkar vara prisvärt om det ingår 2heat och en final (måste man kvala in? isf är det kört för mig ).
Så man kanske dyker upp och agerar rundningsmärke, någon gång måste man juh lära sig köra ordentligt |
||||||||
om det är samma som i fjol så tror jag att det alltså först var ett tidskval som bestämde startordningen i kvalheaten och resultatet i kvalheaten bestämde sedan vilken final man hamnade i. Så det är ingen undre kvalgräns, men man bör nog åka dit och öva lite på t.ex. söndagskvällarna. Lite tips ifrån de snabbare och ett par kvällars övande så har du säkert häng på i alla fall de långsammaste i C-finalen (typ mig). Det ger massor mer än att köra mot jämndåliga eller sämre kompisar, även om det i början kan kännas lite frustrerande att en del är så pass mycket snabbare.
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
Söndagskvällar, är dom innoficiella så att säga? Alltså, drar bara gänget dit då, eller måste man boka in sig för det med? Är Racetown banan stor? Jag är nog mest ute efter att lära mig det här med konsekventa spårval, och jämna tider... Alltså lära mig att köra jämnt med andra ord Ja, och sen att man antagligen har en hel del kul är väll bara en bibrodukt |
||||||||
Söndagskvällarna är helt oorganiserade, så det är helt enkelt bara drop-in och så kör dom som kommer och har lust (Anders t.ex gav någon dålig bortförklaring sist och fegade ut , fast han höll på bortförklaring duktigt iaf för när jag petade han i sidan så sa han att det gjorde ont ) Vi brukar säga till bara om att vi vill åka i samma heat men alla är välkomna att åka. Ja banan är relativt stor för att vara inomhusbana. |
||||||||
Med vänner som petar en i revbenen när man har tväront så behöver man inga fiender... Andrew: Åk dit du på söndagkvällar efter 20 och få lite råd av de andra samt kör lite träning så skall du se att du förbättrar dig. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
Jo, jag funderar starkt på att åka dit nu på söndag. Men det är lite väl smakligt med 100kr för 7min, iaf om man vill åka tills man tröttnar |
||||||||
Åker du i vårat tempo (och med våran kondition ) så är 7 min mer än tillräckligt |
||||||||
Jo, men förmodligen så åker jag nog inte i erat tempo... Fast 7min lär juh räcka för mig att tröttna på att bli omkörd gång på gång |
||||||||
Till min glädje finnerjag att debatten är i full gång om RBC även här. tack för positiva omdömen. Kul att några också anmält sig, men det finns plats för fler.
Kort bakgrund och några fakta: Från början var RBC, som då hette RBo (Racing Bar open), ett projekt för att låta alla snackande läktarchaufförer få en chans att mäta sina krafter mot etablerade racerförare. Eftersom detta engångsrace blev en succé, skapades RBC med samma grundidé. Det betyder att alla som vill och vågar utmana är välkomna. Som det har utvecklat sig bör man dock inte komma direkt från gatan eftersom lägstanivån är höjts rejält bland samtliga deltagare. Har Du kört under 29, 5 på Racetown tror jag nog att Du kan få en del kul i RBC. Långsammare förare skapar kanske lite för många blåflaggssituationer. Du behöver förstås inte ha kört just på Racetown om Du vet med Dig att Du är hyfsat snabb. Förra årets race var upplagda enligt följande. Indelade i tre grupper kör man först ett kort tidskval, som ger gridden i första kvalheatet. Andra kvalheatet ställer upp efter resultat i det första. I dessa delas placeringspoäng ut och den tredjedel som har högst poäng går till C-final, de två bästa därifrån ansluter i B-final och de två bästa därifrån går vidare till A-final. Finalerna har gått i 15, 20 respektive 25 varv. Om det blir exakt samma utformning i år är inte klart, det bestäms slutgiltigt på racedagen. Kartarna slumpas ut, eftersom det annars lätt blir gnäll. Priset blir sannolikt 450:-. Just nu är 32 man anmälda. Vilka det är finner man på www.svartamasken.com _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||||
Inför träffar Racing Bar Cup 2003 - 2004 | 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 >> 4 besök senaste veckan (22843 totalt) |