Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Racing Bar Cup 2003 - 2004
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13   >>
4 besök senaste veckan (22843 totalt)
Helena
Stockholm/Sjöstaden
Här sen Dec 2003
Inlägg: 535



Det ska bli intressant att se vad som händer på tisdag. Jag kan ju alltid hoppas att det går lika bra för mig som förra gången, men det är ju mer sannolikt att det inte gör det.

Jag efter dagens körning =
Alla andra =

_________________
Helena Lindin


Citera
beatwise
Stallarholmen
Här sen Jan 2004
Inlägg: 110



Helena nu får du lägga av! Precis när man börjar få lite ordning på körningen kommer du och sätter nytt rekord! Grattis förresten... Mer sannolikt att det INTE går så bra? Hallå fröken Lindin, vi vet nog vad du går för!

Jag är nöjd med att dänga dit Claes Hoffsten i en liten batalj vi hade tidigare under dagen, iofs inte med tider under 26 men vi får väl skylla på att det var kallt eller så. *hrm* Jag vann ju i alla fall mitt första race!


Tyvärr blev det näsan i skolboken istället för lek med er på kvällen. Men vi ses ju på tisdag!

Hälsningar från ytterligare en racetownee.

/Stefan aka Bosse-Lasse eller mr. Black

_________________
Stefan Atterhall

Alfa Romeo Alfasud TI 1,7 8V -78, #16 CAR Challenge (klass II)
www.carchallenge.se
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens

hur långt kommer man på 26:71 ?, hehe, knappt tränat nått på racetown... men jag kommer på tisdag i alla fall!

_________________
A Eklöw
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719



Helena skrev:


Jag efter dagens körning =
Alla andra =


otroligt snyggt kört Helena. Snitta 25.66

_________________


Jan Nagy
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292



Det är bara att instämma i hyllningskören till Helena! Stort! Även Peter är värd en eloge som trots att han underskrider tidigare banrekord får se sig slagen av Helena. En normal människa hade nog bara lagt sig ner och dött.

Imorgon öpnar kassan klockan 19.00, förarmöte 19.30 osv. Ser fram emot riktigt rena race....

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674


Trådstartare
Alex Eklöw skrev:
hur långt kommer man på 26:71 ?, hehe, knappt tränat nått på racetown... men jag kommer på tisdag i alla fall!

Det brukar gå lite fortare på söndagkvällar och vid RBC-tävlingarna eftersom däck och allt annat blir varmare när det nästan enbart är hyfsat snabba personer som kör. Om man kör med kreti och pleti som kanske håller närmare 30-tempo, snurrar och har sig, så hinner man inte få upp nån temp. Så misströsta inte, det går nog bra.

Själv får jag väl vara glad att jag i alla fall håller mig väl inom en sekund ifrån Helena. Lite synd att jag nästan inte förbättrar mig nåt ifrån öppningsvarvet bara - mysko.

För att spara tid och undvika bökandet i kvalheaten så tycker jag att kvalet skall vara över endast ett varv och att det skall bestämma startordningen till finalerna.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Helena
Stockholm/Sjöstaden
Här sen Dec 2003
Inlägg: 535



beatwise skrev:
Mer sannolikt att det INTE går så bra? Hallå fröken Lindin, vi vet nog vad du går för!


Jag menade att eftersom jag kom tvåa förra RBC så är det större chans att jag kommer sämre till denna omgång. Jag hade ett otroligt flyt förra gången, så jag får se om det bara var en engångs förteelse.


_________________
Helena Lindin


Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



[quote="AndersY

Lite synd att jag nästan inte förbättrar mig nåt ifrån öppningsvarvet bara - mysko.

För att spara tid och undvika bökandet i kvalheaten så tycker jag att kvalet skall vara över endast ett varv och att det skall bestämma startordningen till finalerna. [/quote]

Don't worry you are not alone It happened to me on Sunday as well. My best time was achieved uring the 2nd lap

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens

jaha, så var det snart dags för mitt första race i RBC (och på RaceTown!), det ska bli spännande att träffa alla!


_________________
A Eklöw
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292



Alex, titta noga innan racen. Sen det kan bli svårt att känna igen alla bakifrån....

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens

RBC-Lars skrev:
Alex, titta noga innan racen. Sen det kan bli svårt att känna igen alla bakifrån....


haha, tackar! stärkte mitt självförtroende det där

mitt mål ikväll blir att inte komma sisst...

_________________
A Eklöw
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674


Trådstartare
Alex Eklöw skrev:
RBC-Lars skrev:
Alex, titta noga innan racen. Sen det kan bli svårt att känna igen alla bakifrån....


haha, tackar! stärkte mitt självförtroende det där

mitt mål ikväll blir att inte komma sisst...

Det målet slog du väl med råge, om jag inte missminner mig?

Tack Lars och alla andra inblandade för ett kul evenemang och grattis till Lestrup för segern.
Nytt banrekord blev det också, av Mangs, 25.42 är det som skall slås nästa gång ni åker runt på RaceTown.

Fredrik Å slog också nåt slags rekord när han lyckades snurra innan startlinjen, trots en hyfsat framskjuten gridplacering.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

AndersY skrev:

Fredrik Å slog också nåt slags rekord när han lyckades snurra innan startlinjen, trots en hyfsat framskjuten gridplacering.



Rekord är till för att slås

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Helena
Stockholm/Sjöstaden
Här sen Dec 2003
Inlägg: 535



Jag tog stilpoäng genom att flyga över sargen thumbs up

_________________
Helena Lindin


Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens

AndersY skrev:
Alex Eklöw skrev:
RBC-Lars skrev:
Alex, titta noga innan racen. Sen det kan bli svårt att känna igen alla bakifrån....


haha, tackar! stärkte mitt självförtroende det där

mitt mål ikväll blir att inte komma sisst...

Det målet slog du väl med råge, om jag inte missminner mig?

Tack Lars och alla andra inblandade för ett kul evenemang och grattis till Lestrup för segern.
Nytt banrekord blev det också, av Mangs, 25.42 är det som skall slås nästa gång ni åker runt på RaceTown.

Fredrik Å slog också nåt slags rekord när han lyckades snurra innan startlinjen, trots en hyfsat framskjuten gridplacering.


mjo, det gick förvånansvärt snabbt för mig tycker jag, min bästa tid på 26:21 var inte så pjåkig, men jag hade kunnat sätta bättre tider om jag i andra kvalracet hade fått lite mer plats till han framför eller helt enkelt tagit mig om honom... men men, thats racing...!

_________________
A Eklöw
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



AndersY skrev:

Fredrik Å slog också nåt slags rekord när han lyckades snurra innan startlinjen, trots en hyfsat framskjuten gridplacering.


Jaaa, förra gången startade jag först i A-finalen, nu kom jag iväg sist i C-finalen... Slumpen kan åstadkomma mycket tokigt.

Min normala kapacitet ligger väl möjligen någonstans mitt mellan de två resultaten...

_________________
--
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Helena skrev:
Jag tog stilpoäng genom att flyga över sargen thumbs up


That was a really nice move quite spectacular !
But I did quite well geting stuck under the tyre wall during the A final I think I should have won the styling points for that one, afterall it did took 3 men to pull me out . I was burried up to my knees, that was kind of cool

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674


Trådstartare
Alex Eklöw skrev:

mjo, det gick förvånansvärt snabbt för mig tycker jag, min bästa tid på 26:21 var inte så pjåkig, men jag hade kunnat sätta bättre tider om jag i andra kvalracet hade fått lite mer plats till han framför eller helt enkelt tagit mig om honom... men men, thats racing...!

Du låg snällt bakom mig i C-finalen också, har jag för mig, trots att du nog var något snabbare. Men jag gjorde inte om misstaget med Andreas när jag lite överentusiastiskt glömde släppa gasen i chikanen och fick lite taskig utgång med sladd, vilket straffade sig i kurvorna efter med passering som följd.

Det gick överlag väldigt lugnt igår. Kanske beror på de som inte var där? Men det är väl som Lars säger, varannan gång lugnt. Lite puttande måste det ju bli, annars är det nog svårt att köra om, men det kanske skulle straffas lite hårdare när den bakom fortsätter trycka på den framför när han är på väg att snurra och helt enkelt vänder honom. Det är inte så kul när man kommer ut ur en kurva åt fel håll och de efterföljande dunkar in i en samt man själv under sargen - speciellt inte i snabba kurvor. Själv råkade jag faktiskt inte ut för några större missöden alls.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292





Resultat och tabeller är nu inlagda på Racing Bars bakficka!

http://www.sportinformation.com/rbcrace.htm


The general

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674


Trådstartare
Direkt drog man ifrån dude efter ett inhopp.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

AndersY skrev:
Direkt drog man ifrån dude efter ett inhopp.


den bjuder jag på
såg att konkurrensen var låg igår

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Inför träffar
Racing Bar Cup 2003 - 2004
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13   >>
4 besök senaste veckan (22843 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande