Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar Racing Bar Cup 2003 - 2004 | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13 >> 4 besök senaste veckan (22843 totalt) |
Det ska bli intressant att se vad som händer på tisdag. Jag kan ju alltid hoppas att det går lika bra för mig som förra gången, men det är ju mer sannolikt att det inte gör det.
Jag efter dagens körning = Alla andra = _________________ Helena Lindin |
||||||
Helena nu får du lägga av! Precis när man börjar få lite ordning på körningen kommer du och sätter nytt rekord! Grattis förresten... Mer sannolikt att det INTE går så bra? Hallå fröken Lindin, vi vet nog vad du går för!
Jag är nöjd med att dänga dit Claes Hoffsten i en liten batalj vi hade tidigare under dagen, iofs inte med tider under 26 men vi får väl skylla på att det var kallt eller så. *hrm* Jag vann ju i alla fall mitt första race! Tyvärr blev det näsan i skolboken istället för lek med er på kvällen. Men vi ses ju på tisdag! Hälsningar från ytterligare en racetownee. /Stefan aka Bosse-Lasse eller mr. Black _________________ Stefan Atterhall Alfa Romeo Alfasud TI 1,7 8V -78, #16 CAR Challenge (klass II) www.carchallenge.se |
||||||
Det är bara att instämma i hyllningskören till Helena! Stort! Även Peter är värd en eloge som trots att han underskrider tidigare banrekord får se sig slagen av Helena. En normal människa hade nog bara lagt sig ner och dött.
Imorgon öpnar kassan klockan 19.00, förarmöte 19.30 osv. Ser fram emot riktigt rena race.... _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Det brukar gå lite fortare på söndagkvällar och vid RBC-tävlingarna eftersom däck och allt annat blir varmare när det nästan enbart är hyfsat snabba personer som kör. Om man kör med kreti och pleti som kanske håller närmare 30-tempo, snurrar och har sig, så hinner man inte få upp nån temp. Så misströsta inte, det går nog bra. Själv får jag väl vara glad att jag i alla fall håller mig väl inom en sekund ifrån Helena. Lite synd att jag nästan inte förbättrar mig nåt ifrån öppningsvarvet bara - mysko. För att spara tid och undvika bökandet i kvalheaten så tycker jag att kvalet skall vara över endast ett varv och att det skall bestämma startordningen till finalerna. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Jag menade att eftersom jag kom tvåa förra RBC så är det större chans att jag kommer sämre till denna omgång. Jag hade ett otroligt flyt förra gången, så jag får se om det bara var en engångs förteelse. _________________ Helena Lindin |
||||||
[quote="AndersY
Lite synd att jag nästan inte förbättrar mig nåt ifrån öppningsvarvet bara - mysko. För att spara tid och undvika bökandet i kvalheaten så tycker jag att kvalet skall vara över endast ett varv och att det skall bestämma startordningen till finalerna. [/quote] Don't worry you are not alone It happened to me on Sunday as well. My best time was achieved uring the 2nd lap _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
Det målet slog du väl med råge, om jag inte missminner mig? Tack Lars och alla andra inblandade för ett kul evenemang och grattis till Lestrup för segern. Nytt banrekord blev det också, av Mangs, 25.42 är det som skall slås nästa gång ni åker runt på RaceTown. Fredrik Å slog också nåt slags rekord när han lyckades snurra innan startlinjen, trots en hyfsat framskjuten gridplacering. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
mjo, det gick förvånansvärt snabbt för mig tycker jag, min bästa tid på 26:21 var inte så pjåkig, men jag hade kunnat sätta bättre tider om jag i andra kvalracet hade fått lite mer plats till han framför eller helt enkelt tagit mig om honom... men men, thats racing...! _________________ A Eklöw |
||||||
Jaaa, förra gången startade jag först i A-finalen, nu kom jag iväg sist i C-finalen... Slumpen kan åstadkomma mycket tokigt. Min normala kapacitet ligger väl möjligen någonstans mitt mellan de två resultaten... _________________ -- |
||||||
That was a really nice move quite spectacular ! But I did quite well geting stuck under the tyre wall during the A final I think I should have won the styling points for that one, afterall it did took 3 men to pull me out . I was burried up to my knees, that was kind of cool _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
Du låg snällt bakom mig i C-finalen också, har jag för mig, trots att du nog var något snabbare. Men jag gjorde inte om misstaget med Andreas när jag lite överentusiastiskt glömde släppa gasen i chikanen och fick lite taskig utgång med sladd, vilket straffade sig i kurvorna efter med passering som följd. Det gick överlag väldigt lugnt igår. Kanske beror på de som inte var där? Men det är väl som Lars säger, varannan gång lugnt. Lite puttande måste det ju bli, annars är det nog svårt att köra om, men det kanske skulle straffas lite hårdare när den bakom fortsätter trycka på den framför när han är på väg att snurra och helt enkelt vänder honom. Det är inte så kul när man kommer ut ur en kurva åt fel håll och de efterföljande dunkar in i en samt man själv under sargen - speciellt inte i snabba kurvor. Själv råkade jag faktiskt inte ut för några större missöden alls. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Resultat och tabeller är nu inlagda på Racing Bars bakficka! http://www.sportinformation.com/rbcr The general _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
den bjuder jag på såg att konkurrensen var låg igår _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Inför träffar Racing Bar Cup 2003 - 2004 | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13 >> 4 besök senaste veckan (22843 totalt) |