Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
teamfunderingar
2212 besök totalt
Holme
Gävle
Här sen Dec 2007
Inlägg: 231


Trådstartare
Hej!
Ni som har team och kör ex. SLC osv under sommaren, hur gör ni med pengar?
Jag menar bilen lär ju kosta en del, och är man 3-4st på en bil, vem betalar vad?
Flera har säkert spons på mycket saker, men fortfarande måste man väl upp med en del ur egen ficka.

Jag är lite sugen på att i framtiden kanske gå med eller starta eget team, men vill veta hur man brukar lösa den där biten först.

Shoot!

_________________
Erik Holmén
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5120



Holme skrev:
Hej!
Ni som har team och kör ex. SLC osv under sommaren, hur gör ni med pengar?
Jag menar bilen lär ju kosta en del, och är man 3-4st på en bil, vem betalar vad?
Flera har säkert spons på mycket saker, men fortfarande måste man väl upp med en del ur egen ficka.

Jag är lite sugen på att i framtiden kanske gå med eller starta eget team, men vill veta hur man brukar lösa den där biten först.

Shoot!


Finns väl några olika upplägg, variationer kan givetvis förekomma.

1: Några går ihop, bestämmer sig för att köra. Alla slantar tex 50 000:- för inköp av bil, transportfordon, reservdelar bla bla. Alla äger lika mycket och vid behov får alla slanta in lika summa. Lika körmöjligheter etc. Vid krash betalar den som körde tex 50% av repkostnad och övriga delar resterande 50% lika sinsemellan eller så delas det helt lika oavsett vem som kör.

2: En ägen rejsbilen och får viss hyra för slitaget. Kostnaderna delas lika mellan förarna. Vid krasch se ovan.

3: En äger bil, transport, delar etc och hyr ut förarplatser.

_________________
Roland Johansson
Citera
Holme
Gävle
Här sen Dec 2007
Inlägg: 231


Trådstartare
Aha!
Fiffiga lösningar.
Någon som kör i team som kan berätta lite? Eller är det yrkeshemligheter?

_________________
Erik Holmén
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5120



Holme skrev:
Aha!
Fiffiga lösningar.
Någon som kör i team som kan berätta lite? Eller är det yrkeshemligheter?


Det finns nog lika många lösningar som det finns team och många kanske inte vill skryta med vilka siffror det trots allt kostar.

Men tipset hur ni än gör om ni vill kunna vara kompisar i fortsättningen använd kontrakt där det specas vem som äger vad eller vilken andel, hur kostnader av olika slag ska fördelas och hur man avbryter satsningen (utköpt av övriga eller annan ny teamedlem) eller om alla vill avsluta hur snabbt (till hur lågt pris) ska sakerna dumpas?
Hur kommer det meckas, ska alla meka? Vad händer när en kille inte har tid för han måste hålla frugan i handen på ikea?

Har för mig att det var en liknande diskussion ungefär ett år sedan så prova sökfunktionen också.

_________________
Roland Johansson
Citera
Holme
Gävle
Här sen Dec 2007
Inlägg: 231


Trådstartare
Intressant! Tack

_________________
Erik Holmén
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
teamfunderingar
2212 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande