Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
The Ring Charts
<<   1, 2, 3, 4   >>
3 besök senaste veckan (130417 totalt)
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



En liten fråga nu när man börjar stoppa ner huvet djupt bland alla siffror
Vad hände med Loadeds rekordvarv? Jag fattade det som att ni skulle få den loggen oxå

I övrigt vill jag bara återigen lyfta på hatten för Peo, Eicken och Gaute, jäkligt kul att ni gjort detta!!

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732



Är det bara jag som inte kan se någon av bilderna?
Får bara upp ett rött kryss kan-inte-hitta-bilden-ikon...

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



För alla de som undrar lite över DRs test där Chris Harris körde Nissan GT-R vs 997 GT2 på ringen har jag här gjort en lite bild så man lätt kan jämföra mot oss alla glada rejsa amatörer vs DR test.

Notera att jag endast lagt till boxarna med rött samt röda siffror.

Allt annat på detta blad är DRs eget. DR kör med driftbox som vi gör, så de plockar sina värden lika lätt som vi gör det. Vmin/Vmax är väldigt lätt att hitta i logg(max peak upp vs ner)
Dock har DR beskrivit partierna annorlunda än vi, eller lite olika om än att det är samma. För att man lätt ska kunna härleda DRs noteringar(hastigheter) till våra och göra en korrekt jämförelse har jag här på AMS blad (DRs ursprugliga) lagt på en liten RÖD ruta med röd text. Vilket gör att de som vill lätt kan jämföra DR vs oss alla på vår karta.

I övrigt kul att ni uppskattar kartan. thumbs up


_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Känns som det första steget när jag kikar på mina egna loggar är att bara fokusera på Vmin och kika på kartorna. Så jag inte toksegar i någon sväng (vilket jag säkert gör, så hittar jag var så blir jag visare inför nästa besök!) Vmax funderar jag på senare...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Dave oB
Dublin
Här sen Feb 2009
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hey Guys, firstly my swedish is very bad (i dont have any!!), please excuse me using english on your forum! Thanks to Magnus for letting me in!

Thanks to Gaute for all the work that he did on the charts, really great job!
Gaute is first man I met at the Nordscheilfe that could drive a CSL properly, up until then I wasnt sure a CSL could keep with a GT3!!!!

Look forward to meeting some of you at the Ring this year!!.

Cheers,

Dave

_________________
Dave o'Brien
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Stor thumbs up till grabbarna som lagt ner allt jobb på detta... kanon

Kan ju konstatera att sektion 8 och 9 är hyffsade men annars blir det till att gasa mer från min sida

abstinensen minskade inte av denna tråd=)

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Dave OB skrev:
...
please excuse me using english on your forum
...


Feel free to write posts in english thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003
Inlägg: 867



Ett par intressanta förslag har kommit upp. Att få upp en uppsättning kartor på Pistenklause eller annat pub vore ju väldigt intressant! om någon faktiskt skulle göra detta, kan ni inte ta ett kort och posta? Det vore värt mycket.

Andra förslag som kommit in:
- Plasta in kartorna (någon som faktiskt vill göra detta så kan vi bidra med högupplösta bilder)
- Göra kartor med en tom position i varje hastighetsvektor så att man kan fylla i eget mätvärde - rätt smart!

om det finns fler idéer, låt oss veta.

Peo.

_________________
PeO Rydgren
Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld
BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld
Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



ojojoj vilket jobb. Synd att man inte hade ett riktigt chassi på bilen när tiden togs. Tokslut originalchassi och varvet efter gick en gammal bakvagnsbussning sönder så bilen va helt okörbar. Nog med ursäkter.

Vid punkt 75 kom jag ifatt en bil som va på söndagsutflykt och vägrade släppa förbi. Men det syns tydligt på hastigheten där. Tyvärr fick man inte så bra fart ut på rakan pga av det. Har tyvärr inget mer att skylla på.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Dave OB skrev:
Hey Guys, firstly my swedish is very bad (i dont have any!!), please excuse me using english on your forum! Thanks to Magnus for letting me in!

Thanks to Gaute for all the work that he did on the charts, really great job!
Gaute is first man I met at the Nordscheilfe that could drive a CSL properly, up until then I wasnt sure a CSL could keep with a GT3!!!!

Look forward to meeting some of you at the Ring this year!!.

Cheers,

Dave


Glad to see you pop in Dave I can say the same thing about you, you know. Instant when I had a GT3 in my tail that I did not shake of, hmm I tought to my self, this must be Dave I herd about....and It was

Will never forget those laps we did later, pretty much fun thumbs up

Be well, and see you soon.
Cheers
Gaute

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Göte RS6 Sjögren och PEo skrev:

I övrigt kul att ni uppskattar kartan. thumbs up



Grymt jobbat grabbar!! :-)

/Pete

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Direktlänk till den här tråden:

rejsa.nu/ringcharts

_________________
Magnus Thomé
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3321



Tjusigt killar, en variant är ju att göra en dynamisk version. Där man laddar upp sin data till en databas. Där man sedan kan via ett webbinterface välja att jämföra sin tid med 9 andra jämlika bilar. Det kan givetvis presenteras på samma grafiska sett som idag, skillnaden är att alla textfält är tomma från början, men fylls alltså med den rätta informationen när man väl valt dom förare man vill jämföra sin egna tid med.

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233


Trådstartare
RS 1800 skrev:
Tjusigt killar, en variant är ju att göra en dynamisk version. Där man laddar upp sin data till en databas. Där man sedan kan via ett webbinterface välja att jämföra sin tid med 9 andra jämlika bilar. Det kan givetvis presenteras på samma grafiska sett som idag, skillnaden är att alla textfält är tomma från början, men fylls alltså med den rätta informationen när man väl valt dom förare man vill jämföra sin egna tid med.

Great minds think alike, hade exakt samma idé innan jag blev involverad i detta projekt. Kan dock numera dra slutsatsen att det inte är ett teknikrelaterat problem utan människorelaterat. Det krävs stor vana av att läsa loggar OCH mycket goda kunskaper om nordslingans sträckning för att kunna plocka ut rätt farter vid rätt punkter. Vilken dipp i grafen beror på trafik och vid vilken punkt på ett visst parti kan egentligen Vmin anses ligga osv etc? Skulle en dynamisk version bli aktuell kan den bara funka om den handhas av en moderator med ovanstående egenskaper.

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Dave oB
Dublin
Här sen Feb 2009
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Göte RS6 Sjögren skrev:
Dave OB skrev:
Hey Guys, firstly my swedish is very bad (i dont have any!!), please excuse me using english on your forum! Thanks to Magnus for letting me in!

Thanks to Gaute for all the work that he did on the charts, really great job!
Gaute is first man I met at the Nordscheilfe that could drive a CSL properly, up until then I wasnt sure a CSL could keep with a GT3!!!!

Look forward to meeting some of you at the Ring this year!!.

Cheers,

Dave


Glad to see you pop in Dave I can say the same thing about you, you know. Instant when I had a GT3 in my tail that I did not shake of, hmm I tought to my self, this must be Dave I herd about....and It was

Will never forget those laps we did later, pretty much fun thumbs up

Be well, and see you soon.
Cheers
Gaute


They were some laps!! In mega traffic too Hopefully you get a chance to pop down to the ring for a few laps this year

_________________
Dave o'Brien
Citera
Kenne R

Här sen Maj 2005
Inlägg: 287



Guld! Kanondata att köra upp i ansikten på de som mest pratar om att köra bil efter ett par kalla på Pisten ;-)

_________________
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Någon som har tillgång till en plasta-in-lamineringsmaskin?

_________________
Magnus Thomé
Citera
BADaniel
Älvsjö
Här sen Jan 2003
Inlägg: 338



Magnus Thomé skrev:
Någon som har tillgång till en plasta-in-lamineringsmaskin?


Vi har på jobbet, men tyvär ingen bra skrivare...
Ta med dig en utskrift max A4 på tisdag eller onsdag så kan jag fixa nåt

_________________
Daniel Rosenblom
Bandhagens Däck
DR Setup
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



HvS i 997 Turbo på Cup däck, 7.54 min 20,6km SA varvet. Jag antar att alla vid det här laget hitta rätt jämförelse på kartan samt att alla försår Vart HvS noterar Vmin vs Vmax. Notera att SA inte mäter fart på lika många ställen som vi i vår karta.


_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



HvS i M3 E93, 8.05 min 20,6km SA lap. Cup däck


_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



F430 Scuderia, på r-däck.


_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Nürburgring
The Ring Charts
<<   1, 2, 3, 4   >>
3 besök senaste veckan (130417 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande