Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Saab 900 T16 Aero -88 (såld) | << 1, 2, 3, 4 >> 25594 besök totalt |
Prylar prylar prylar
Snart har jag en uppsättning frästa spindelleder hemma. Med hjälp av lite chims kommer jag att kunna reglera caster mellan 2 och 6 grader _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
Tränger mig på med en snabb fråga ang. K-jet från Saab 900 T 8v -80:a .. jag använder den insprutningen på min BMW 02 Turbo .. behöver lite mer bränsle .. någon som vet något bra knep .. skimsa insexan som sitter på sidan av bränslehuvudet känner jag redan till .. Och gnista blir för dyrt .. men finns det mer knep .. typ ? =) .. just nu är det 180+ hk .. hur långt räcker den orginal?
(PS! Aggregatet kommer från Saab 95 och heter Garrett GT 1752 .. ) |
||||||
Den räcker väl till runt 200 pållar vad jag vet. Har inte satt mig in i k-jet. Sitter LH-sprut i min Har inte läst om nått annat än skimsningen på saabklubbens sida. Det som dom flesta gör är att montera ett tilläggssprut. Finns att köpa hos speedparts _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
Eller Se7en-klubben... (Då med Saabmotor förstås ) _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||||
Jag har två, vill du byta mot en av dem? _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||
Vill ju bygga lite seriös väghållning och då krävs ett bra utgångsobjekt
Alla typer av affärer är intressanta _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
[quote="Daniel Ekström"]
Vill ju bygga lite seriös väghållning och då krävs ett bra utgångsobjekt Kan inte bli bättre än det du har enligt mig... _________________ Pelle Ahlqvist "If you're in control, you're not going fast enough." // Rufus "Parnelli" Jones |
||||||
IS - ett utmärkt val. Skulle själv kunna tänka mig en sån...Eller en 944...eller...
om jag inte suttit fast i Alfaträsket om du inte får tag på Beemer kan du alltid titta på Alfa 75. Ruggigt snabb "direkt ur kartongen". Eller en Giulietta eller Alfetta. (Det är kul att sätta griller i huvudet på andra och sig själv) _________________ Jörgen Eriksson |
||||||
tycker iofs inte att polarens is e så satans snabb. Men den e ju iofs helt org, men då rätt tråkig.
Hade personligen inga problem med någon BMW på bana vid de tillfällen som det gavs möjlighet att testa. Har iofs inte kört samtidigt som någon nyare M3 men fick jagat en M3 av äldre modell tills han gav upp och släppte förbi mig på kinnekulle. Tycker de verkar klumpiga och tunga. Alfor har man dock lite större respekt för, de är väldans välbalanserade och går fint på bana... Sedan beror det ju på vad för jobb man lägger ner och vad man utgår ifrån. Vissa bilar e enklare att komma överens med andra svårare men när man väl fått kläm på det så. Nåja, bara man har kul kan man ratta det mesta, vissa kör t.o.m Polo... _________________ Pelle Ahlqvist "If you're in control, you're not going fast enough." // Rufus "Parnelli" Jones |
||||||
Sånt här kan man ju diskutera hur länge som helst utan att komma fram till något vettigt.
Vill helst inte ha någon saab vs bmw diskusion är. Känns inte som det leder någonstans. _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Saab 900 T16 Aero -88 (såld) | << 1, 2, 3, 4 >> 25594 besök totalt |