Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
VideOVBox - logger med video & CAN
3376 besök totalt
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Hej,

Kommit en ny maskin från Racelogic som göra hela körningen till en film direkt på minneskortet
med diverse värden presenterade grafiskt. Men framförallt kör dem en Nissan GT-R...

http://www.youtube.com/watch?v=rz9kSa__q_s&fmt=18

_________________
Johan Bergin
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Hur fungerar det? Alltså vad behövs och hur får man det att fungera. Verkar onekligen skitskoj men jag skulle inte vilja hålla på att krångla massa med synkningar mm utan bara koppla in kamera driftbox och mellanjox och sedan ha en film som den du visade. Kan det bli så lätt eller kräver det som oftast lite mer av användaren?

_________________
/Petter Ledin
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Cool pryl helt klart,sjukt läckert resultat.

http://www.mindation.com/de/export/sites/mindation/videobox/index.html . . . .


Dock inget för gemene man med tanke på priset

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Jag är somvanligt aldeles för korkad för att fatta något när jag läser prislistan. Förstår att i något kit ingår två kameror och vissa utan. Men vad är skillnaderna på dom olika kitten annars? om jag vill filma och få upp datan i filmen direkt vilket kit ska jag ha. Räcker det med den digikameran jag har och koppla in och då hoppa över kamerorna eller är det nackdelar med det och man borde ha dessa kameror som finns som tillbehör?. Men vad är det förövrigt för skillnad på kitten?

_________________
/Petter Ledin
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Det är ju olika nivåer av lull-lull

Vill du ha the whole package.. kostar det typ 36.500, då får du all loggning, 2 små kameror med mikrofon mm. Det är ju detta kitet man vill ha såklart.

Sen finns det ju basicpaket utan CAN loggning och kameror, det som då behövs är ju en kameraadapter och någon kamera, dock blir detta ju utan can loggningen som enligt mig är den coola biten (det som ger dig all info du ser i demofilmen som hastighet,tider,gas/brom osv..

Någon får rätta mig om jag har fel.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



johan sjöström skrev:
Det är ju olika nivåer av lull-lull

Vill du ha the whole package.. kostar det typ 36.500, då får du all loggning, 2 små kameror med mikrofon mm. Det är ju detta kitet man vill ha såklart.

Sen finns det ju basicpaket utan CAN loggning och kameror, det som då behövs är ju en kameraadapter och någon kamera, dock blir detta ju utan can loggningen som enligt mig är den coola biten (det som ger dig all info du ser i demofilmen som hastighet,tider,gas/brom osv..

Någon får rätta mig om jag har fel.


Jag tycker det låter som du har koll och rätt i det du säger thumbs up och prsecis som du säger är det såklart det dyraste kitet jag vill ha men tycker likt dig att det är för dyrt för lite nöjesfilmning på bana.

Tackar för att du rätat ut lite frågetecken

_________________
/Petter Ledin
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Petter skrev:
johan sjöström skrev:
Det är ju olika nivåer av lull-lull

Vill du ha the whole package.. kostar det typ 36.500, då får du all loggning, 2 små kameror med mikrofon mm. Det är ju detta kitet man vill ha såklart.

Sen finns det ju basicpaket utan CAN loggning och kameror, det som då behövs är ju en kameraadapter och någon kamera, dock blir detta ju utan can loggningen som enligt mig är den coola biten (det som ger dig all info du ser i demofilmen som hastighet,tider,gas/brom osv..

Någon får rätta mig om jag har fel.


Jag tycker det låter som du har koll och rätt i det du säger thumbs up och prsecis som du säger är det såklart det dyraste kitet jag vill ha men tycker likt dig att det är för dyrt för lite nöjesfilmning på bana.

Tackar för att du rätat ut lite frågetecken


Tja Petter, och tack Johan. Det stämmer fint. Boxen kostar mkt pengar, _ påverkar negativt. De "videokameror" som ingår är då s.k. Bulletcams, dem kan man egentligen köpa separat. Men det är Boxen i sig som är dyr. Återkommer med lite klipp från skrotrejs i helgen hoppas jag.

_________________
Johan Bergin
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



jbergin skrev:
Petter skrev:
johan sjöström skrev:
Det är ju olika nivåer av lull-lull

Vill du ha the whole package.. kostar det typ 36.500, då får du all loggning, 2 små kameror med mikrofon mm. Det är ju detta kitet man vill ha såklart.

Sen finns det ju basicpaket utan CAN loggning och kameror, det som då behövs är ju en kameraadapter och någon kamera, dock blir detta ju utan can loggningen som enligt mig är den coola biten (det som ger dig all info du ser i demofilmen som hastighet,tider,gas/brom osv..

Någon får rätta mig om jag har fel.


Jag tycker det låter som du har koll och rätt i det du säger thumbs up och prsecis som du säger är det såklart det dyraste kitet jag vill ha men tycker likt dig att det är för dyrt för lite nöjesfilmning på bana.

Tackar för att du rätat ut lite frågetecken


Tja Petter, och tack Johan. Det stämmer fint. Boxen kostar mkt pengar, _ påverkar negativt. De "videokameror" som ingår är då s.k. Bulletcams, dem kan man egentligen köpa separat. Men det är Boxen i sig som är dyr. Återkommer med lite klipp från skrotrejs i helgen hoppas jag.


Med ett bra pris så skulle ju många bandagar kunna visas i fin film från mig

_________________
/Petter Ledin
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
VideOVBox - logger med video & CAN
3376 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande