Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Volvo S60 Challenge/Stcc
1056 besök totalt
Lærlingen
Raufoss, Norge
Här sen Dec 2006

Trådstartare
Volvo S60 Challenge/Stcc

Hvor har det blitt av alle Volvo S60 Challenge/stcc bilene?
Dem brukes ikke på banan lenger. Står dom rundt i garasjer i Sverige och samlar dam?
Var det ingen bra bilar på banan?

Jag vurderar at köpa mej en. Vad är bra med bilen och vad är inte bra med disse bilene?

Thomas W Kristiansen
Citera
Oodsell
Särö, (Göteborg)
Här sen Mar 2008

Jag är visserligen part i målet, eftersom jag var ansvarig på Volvo Motorsport när vi byggde dessa bilar 2001-2002. Men det var tillförlitliga och snabba bilar som gav mycket racingkänsla till en förhållandevis rimlig kostnad. Problemet numera är att det i Sverige inte finns någon riktigt lämplig klass att köra bilarna i, vare sig i sprintrace eller i långlopp. Därför har många av bilarna sålts utomlands, t ex så går det två bilar i Kanada där Franke Motorsport vunnit sin tävlingsserie flera år.
"Peggen" Andersson (känd racerförare i Sverige) har en bil som han tänker köra i långloppserien på Nürburgring, ev med en 2-liters turbomotor. Det går säkert att göra bra affär på bilar som står i Sverige. Man får ju en väl utprovad bil med FIA-godkänd bur, rejäla racingbromsar, en 5-växlad dogringlåda med diffbroms och en stark 2,3 liters turbomotor.

ledamot i SBF Racingutskott
Citera
Lærlingen
Raufoss, Norge
Här sen Dec 2006

Trådstartare
Det står 1 enda til salu på Blocket och 1 på Racecarsdirect.com

Vart finnar man dom?

Thomas W Kristiansen
Citera
Oodsell
Särö, (Göteborg)
Här sen Mar 2008

Tyvärr vet jag inte var bilarna finns, så Blocket och Köp/sälj här på rejsa.nu kan vara ställen att leta på. Just nu är en bil på väg från Holland till USA (fd Tommy Brinks bil).

ledamot i SBF Racingutskott
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Volvo S60 Challenge/Stcc
1056 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande