Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Högupplöst satelitbild
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
4 besök senaste veckan (35102 totalt)
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



mcburn4ever skrev:
Narin skrev:
thumbs up Pär, har du den hemma kommer jag gärna förbi och tittar någon kväll, ringer innan isf?

Typiskt! Den sitter på väggen på jobbet..
Du vet ju var jag jobbar, så passar det får du gärna slå en koll där.
Under förutsättning att du kommer förbi vår säkerhetskontroll..


ok, då blir du alltså förvånad om jag kommer in utan att passera "säkerhetskontrollen"
Finns ju många vägar in i en byggnad

Tänkte jag också kunde ge ett utlåtande här, efter allt gnäll från mig Har nog fridag på Fredag.

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
PatrikT
Norrköping
Här sen Jul 2003
Inlägg: 193



Jag tar 2.

En i garaget och en laminerad att ha i bilen...

_________________
Mvh
Patrik Toftered
Citera
R34 GT-R
Peking
Här sen Mar 2004
Inlägg: 226



mcburn4ever skrev:
Det handlar om ett framkallat foto i 100x70cm, precis på samma sätt som ett 10x15..


Går det att få den större än 100x70?

Hur det än blir med storleken så tar jag en i det största format du kan få fram.

_________________
Perra Pettersson

Nissan GT-R

www.23GTR.se - ALLT du behöver till din Nissan GT-R!

www.facebook.com/23GTR.se
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
R34 GT-R skrev:
mcburn4ever skrev:
Det handlar om ett framkallat foto i 100x70cm, precis på samma sätt som ett 10x15..


Går det att få den större än 100x70?

Hur det än blir med storleken så tar jag en i det största format du kan få fram.


Jag har ingen sådan möjlighet, dessutom så tror jag att 100x70 är ganska nära gränsen för vad min bilds upplösning klarar av..om man inte skall börja se pixlar..



Nu jädrar! Nu är både planscherna och emballaget beställt..
Inget är som väntans tider..

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
Kartan uppdaterad!
Rev 10, slutlig "version 1" för framkallning

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

Jag kan bara säga

Vart betalar jag?








_________________
Magnus Thomé
Citera
lo918

Här sen Feb 2007
Inlägg: 82

Namndispens
Namndispens

Tjusigt !
Säg bara till hur man betalar så kommer pengar

_________________
Stefan L

Ringen sugen
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

Fått denna av Pär för att lägga upp här på Rejsa för intresserade. Ladda gärna ner o korrläs eller bara ha som skrivbordsbild på datorn:

http://www.ripnas.se/Nurburgring_satelit_ver11_1680.jpg

PS: Den bilden som används till Pärs utskrivna exemplar har högre upplösning än den här. Men för allt normalt bruk på datorn så räcker den här med råge thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

lo918 skrev:
Tjusigt !
Säg bara till hur man betalar så kommer pengar



om någon mot förmodan missat fortfarande:

Beställinfo här:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=54626

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Magnus Thomé skrev:
PS: Den bilden som används till Pärs utskrivna exemplar har högre upplösning än den här. Men för allt normalt bruk på datorn så räcker den här med råge thumbs up
Blir det krångel med upphovsrätt (tex av flygfoto/satelitbilderna) så är det ju bara att gå under jord med projektet och låta printshops torrenta hem den högupplösta...
Men då kanske inte namnet skall stå så tydligt i nederkanten


Men detta är ju ett läge där hantverket att pyssla ihop informationen har ett mycket större värde än upphovsrätten för råmaterialet (tycker iaf jag).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
BaaderMeinhof
Köln
Här sen Feb 2008
Inlägg: 366



BTG skrev:
BaaderMeinhof skrev:
OK, jag hade ändå tänkt att åka till Meuspath och hälsa på imorgon så jag kan ta och kolla (om banan är öppen)

Vill ni ha fotobevis också?


ohh yes plz!!!


Hejs,

var uppe en sväng i helgen (strålande väder igår, dimmigt idag på fm) och tog en långpromenad från Brünnchen till Kesselchen tog också några foton när flaggvakterna tittade bort (det var träning för någon trevlig långloppscup) dock har jag ingen överföring mellan kameran och lap-topen med mig... men jag kan intyga att Kesselchenskylten står till vänster precis efter den snabba vänster-högern där banan planar ut lite halvvägs mellan Bergwerk och Mutkurve och Klostertalskylten står 300 meter längre fram på vänster sida där banan börjar gå mer uppför och svagt höger just innan Mutkurve. Nästa skylt kommer vid Steilstrecke. Under dagens körning var det inte läge att försöka fota... ingen bildstabilisator i världen vill vara med när det går stumt på femman uppför Kesselchen i en bra preppad GruppA E30 med S14B20

_________________
Anders Jonsson, 77,3 Km från NS
Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl
"Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil"
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Stark insats Anders!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
BaaderMeinhof skrev:
Hejs,

var uppe en sväng i helgen (strålande väder igår, dimmigt idag på fm) och tog en långpromenad från Brünnchen till Kesselchen tog också några foton när flaggvakterna tittade bort (det var träning för någon trevlig långloppscup) dock har jag ingen överföring mellan kameran och lap-topen med mig... men jag kan intyga att Kesselchenskylten står till vänster precis efter den snabba vänster-högern där banan planar ut lite halvvägs mellan Bergwerk och Mutkurve och Klostertalskylten står 300 meter längre fram på vänster sida där banan börjar gå mer uppför och svagt höger just innan Mutkurve. Nästa skylt kommer vid Steilstrecke. Under dagens körning var det inte läge att försöka fota... ingen bildstabilisator i världen vill vara med när det går stumt på femman uppför Kesselchen i en bra preppad GruppA E30 med S14B20


Tydligt att det här med Klostertal skall förfölja mig länge..
Jag tackar så mycket för arbetet du har lagt ner!
Detta innebär väl att Klostertal på min plansch är 100% galet?
Men inte när jag kollar i Scuderians utbildningsmaterial..
Det är inte nån skojfrisk tysk som är ute o flyttar på skyltarna på natten..?

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
BaaderMeinhof
Köln
Här sen Feb 2008
Inlägg: 366



mcburn4ever skrev:
BaaderMeinhof skrev:
Hejs,

var uppe en sväng i helgen (strålande väder igår, dimmigt idag på fm) och tog en långpromenad från Brünnchen till Kesselchen tog också några foton när flaggvakterna tittade bort (det var träning för någon trevlig långloppscup) dock har jag ingen överföring mellan kameran och lap-topen med mig... men jag kan intyga att Kesselchenskylten står till vänster precis efter den snabba vänster-högern där banan planar ut lite halvvägs mellan Bergwerk och Mutkurve och Klostertalskylten står 300 meter längre fram på vänster sida där banan börjar gå mer uppför och svagt höger just innan Mutkurve. Nästa skylt kommer vid Steilstrecke. Under dagens körning var det inte läge att försöka fota... ingen bildstabilisator i världen vill vara med när det går stumt på femman uppför Kesselchen i en bra preppad GruppA E30 med S14B20


Tydligt att det här med Klostertal skall förfölja mig länge..
Jag tackar så mycket för arbetet du har lagt ner!
Detta innebär väl att Klostertal på min plansch är 100% galet?
Men inte när jag kollar i Scuderians utbildningsmaterial..
Det är inte nån skojfrisk tysk som är ute o flyttar på skyltarna på natten..?


Det är nog inte så farligt eftersom de flesta av de nya skyltarna sitter tidigare eller senare än de gamla grön-gula. Numera sitter de flesta mitt i respektive parti (Wippermann, Eschbach och Brünnchen t.ex) även om en del är mer tydligt definierade såsom Berkwerk och Wehrseifen. Hur som helst blev ju kartan alla tiders! thumbs up

_________________
Anders Jonsson, 77,3 Km från NS
Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl
"Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil"
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
Kartan uppdaterad!
Rev 11, version 1.1 för framkallning av omgång två

Lagt till lite mer info, som t.ex höjder mm.
Har även tagit bort alla småbilder där jag har saknat upphovsrättsägarens tillstånd.

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Nürburgring
Högupplöst satelitbild
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
4 besök senaste veckan (35102 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande