Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Högupplöst satelitbild
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
17 besök senaste veckan (35119 totalt)
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
johan sjöström skrev:
..ta inte det som något gnäll..


Det var väl f@n va ni gnäller nu då!

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



ok , kastar in lite positivtet oxå då!



nuff?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



mcburn4ever skrev:
johan sjöström skrev:
..ta inte det som något gnäll..


Det var väl f@n va ni gnäller nu då!


HALLÅ :attentn2: Den som leken börjar.........

Det blir nog bra när det är färdigt Pär, som sagt jag fixar ju utskriften och Sammy(4,5år) hjälper till och klipper&klistra så jag får den som jag vill, karusellen efter SX

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
Kartan uppdaterad!
Rev 05
..lite smått skit..

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



vågar man ha synpunkter

Jag tycker fortfarande nordschleife & gp banans sträckning är onödigt svår att se, skulle man inte kunna invertera det gula och röda i duttarna tro? eller ett läckert transparent spår längs med banan

Tack för att du lyssnar och numera leverar uppdateringar med revisionshistorik :woot:

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



mcburn4ever skrev:
Kartan uppdaterad!
Rev 05
..lite smått skit..


Är det bilden på första sidan av den här tråden?

Vid en snabb blick är isf Klostertal på fel plats.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
BTG skrev:
mcburn4ever skrev:
Kartan uppdaterad!
Rev 05
..lite smått skit..


Är det bilden på första sidan av den här tråden?

Vid en snabb blick är isf Klostertal på fel plats.


Äntligen lite konstruktiv kritik!
okej..hur mycket fel då?
om man utgår från den röda pricken precis vid a:et, hur många prickar åt höger (för det är väl inte åt vänster)??
2?

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Hej Pär,

Jag är i huvudsak motståndare till siffrorna för de hamnar på olika platser beroende på vem man frågar. Fasta namn är bättre - IMHo.

Med det sagt så är detta mina två
# Antoniusbuche och Brucke är väl samma sak eg? Hela raka kallas för Döttinger Höhe.
# Det som är benämnt Hatzenbach 2 kan kallas kort och gott för Hatsenbach. Hatzenbach 3 kan tas bort och Hatsenbach 1 kallas ofta för Hatzenbachbogen. Engelsmännen(?) kallar den tydligen för H2H, Hot 2 Handle.
# Det som är benämnt Kesselchen 2 är egentligen Klostertal. Det som på kartan kallas för Klostertal är Kuppe (Huppe? Min tyska reder inte ut vilket det skall vara?) Rechts
# Jag skulle flytta Esbach lite mer i banans riktning. IMHo är Esbach vänstern som leder ner i Brunnchen.
# I Planzgarten skulle jag välja de tidigare nämnda konstruktionerna. Planzgarten Kuppe(Huppe?) och sedan strunta i "Planzgarten Rechts / Links eller möjligen 1 och 2" och istället skriva Sprunghugel där det idag står Planzgarten 2. Planzgarten 3 skulle kunna ersättas av Bellofpassage.

I övrigt tycker jag att det ser mycket bra ut!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41557

Forumägare
Forumägare

# Antoniusbuche och Brucke är väl samma sak eg?
Håller med


# Hela raka kallas för Döttinger Höhe.
Är rätt placerad på kartan som det är IMHo, dvs precis början. (bensinmacken brukar ju sägas ligga där)


# Det som är benämnt Hatzenbach 2 kan kallas kort och gott för Hatzenbach. Hatzenbach 3 kan tas bort och Hatsenbach 1 kallas ofta för Hatzenbachbogen. Engelsmännen(?) kallar den tydligen för H2H, Hot 2 Handle.
Ja... nåt sånt...

# Det som är benämnt Kesselchen 2 är egentligen Klostertal. Det som på kartan kallas för Klostertal är Kuppe (Huppe? Min tyska reder inte ut vilket det skall vara?) Rechts
Är du säker? Jag har fått lära mig att Klostertal är exakt där det står nu på kartan. Och att Kesselchen 2 på kartan är Kesselchen.

# Jag skulle flytta Esbach lite mer i banans riktning. IMHo är Esbach vänstern som leder ner i Brunnchen.
Jepp!

# I Planzgarten skulle jag välja de tidigare nämnda konstruktionerna. Planzgarten Kuppe(Huppe?) och sedan strunta i "Planzgarten Rechts / Links eller möjligen 1 och 2" och istället skriva Sprunghugel där det idag står Planzgarten 2. Planzgarten 3 skulle kunna ersättas av Bellofpassage.
Stackars Pär.... Det vanligaste är väl just att benämna Planzgarten 1 & 2 som det står. Mer sällan man hör Planzgarten 3 IMHo. Att döpa Planzgarten 2 till "Planzgarten 2 / Sprunghugel" tror jag vore pedagogiskt eftersom många vet vad Sprunghugel är. Som sagt, stackars Pär....

_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Jag vill på inget sätt (eller jo kanske något sätt ) utge mig för att veta vad som är rätt.

Angående Klostertal kan jag som kör ganska sakta runt ringen (och därmed har gott om tid att titta ut genom sidorutorna) säga att jag sett skylten "Klostertal" stå uppe i terrängen till vänster om banan i höjd med den högerböj som kommer före Angskurve.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41557

Forumägare
Forumägare

BTG skrev:
Jag vill på inget sätt (eller jo kanske något sätt ) utge mig för att veta vad som är rätt.

Angående Klostertal kan jag som kör ganska sakta runt ringen (och därmed har gott om tid att titta ut genom sidorutorna) säga att jag sett skylten "Klostertal" stå uppe i terrängen till vänster om banan i höjd med den högerböj som kommer före Angskurve.


thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41557

Forumägare
Forumägare

Stackars Pär

_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Det är ju onekligen en formidabel hög "bevis" du staplat ihop Magnus.
Jag har som enda motreferens ett minne av var Klostertalskylten står. Kanske någon som snart besöker banan kan bringa klarhet?

(Jag har letat högupplösta in-car filmer för att kunna se skylten, tyvärr utan framgång.)

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41557

Forumägare
Forumägare








_________________
Magnus Thomé
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Stackars Pär

Snacka om det!
Men som redan sagts..ger man sig in i leken får man leken tåla..

Har uppdaterat en del av det som anmärkts (inte klar) men vissa saker avvaktar jag med.
Tex Klostertal som vekar vara placerad lite var som helst beroende på var man tittar..
Får väl ta en riktigt lugn tur runt nordslingan i GTR Evolution ikväll och se hur det verkligen ligger till.

Annars kommer jag nog få tag på instruktionerna från Scuderia Hanseat till helgen.
Hoppas att det som står där stämmer med verkligheten..

Jag ber att få återkomma lite längre fram på kvällskvisten!

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41557

Forumägare
Forumägare

På den här kan man ana att BTG kan ha rätt (kanske ) :


https://rejsa.nu/nurburgring/full-map.jpg

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41557

Forumägare
Forumägare

mcburn4ever skrev:
Magnus Thomé skrev:
Stackars Pär

Snacka om det!
Men som redan sagts..ger man sig in i leken får man leken tåla..

Har uppdaterat en del av det som anmärkts (inte klar) men vissa saker avvaktar jag med.
Tex Klostertal som vekar vara placerad lite var som helst beroende på var man tittar..
Får väl ta en riktigt lugn tur runt nordslingan i GTR Evolution ikväll och se hur det verkligen ligger till.

Annars kommer jag nog få tag på instruktionerna från Scuderia Hanseat till helgen.
Hoppas att det som står där stämmer med verkligheten..

Jag ber att få återkomma lite längre fram på kvällskvisten!


För att få enhetlighet så kan ju även Peeter Pahvs Rejsa.nu-ringenkurs beaktas med lite extra plus i kanten

_________________
Magnus Thomé
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
# Antoniusbuche och Brucke är väl samma sak eg?
Håller med

Tja..vad vet jag? Jag fick intrycket att platsen heter Antoniusbuche och bron Antoniusbrücke, men det är kanske fel..
Tittar man på Peters bild från hans ringenkurs så finns båda med.



# Hela raka kallas för Döttinger Höhe.
Är rätt placerad på kartan som det är IMHo, dvs precis början. (bensinmacken brukar ju sägas ligga där)
På det kartor jag sett namnet har det alltid varit den placeringen..


# Det som är benämnt Hatzenbach 2 kan kallas kort och gott för Hatzenbach. Hatzenbach 3 kan tas bort och Hatsenbach 1 kallas ofta för Hatzenbachbogen. Engelsmännen(?) kallar den tydligen för H2H, Hot 2 Handle.
Ja... nåt sånt...
Fixat!


# Det som är benämnt Kesselchen 2 är egentligen Klostertal. Det som på kartan kallas för Klostertal är Kuppe (Huppe? Min tyska reder inte ut vilket det skall vara?) Rechts
Är du säker? Jag har fått lära mig att Klostertal är exakt där det står nu på kartan. Och att Kesselchen 2 på kartan är Kesselchen.
Verkar finnas otroligt många bud när det gäller Klostertal. Jag gjorde så att jag hoppade i Mini Coopern i GTR Evolution och tog mig en lugn o sansad tur i Eifelbergen. Om nu Simbins gjort allt rätt så står faktiskt min text rätt. Skylten står på höger sida, precis i slutet av curbsen..


# Jag skulle flytta Esbach lite mer i banans riktning. IMHo är Esbach vänstern som leder ner i Brunnchen.
Jepp!
Fixat!


# I Planzgarten skulle jag välja de tidigare nämnda konstruktionerna. Planzgarten Kuppe(Huppe?) och sedan strunta i "Planzgarten Rechts / Links eller möjligen 1 och 2" och istället skriva Sprunghugel där det idag står Planzgarten 2. Planzgarten 3 skulle kunna ersättas av Bellofpassage.
Stackars Pär.... Det vanligaste är väl just att benämna Planzgarten 1 & 2 som det står. Mer sällan man hör Planzgarten 3 IMHo. Att döpa Planzgarten 2 till "Planzgarten 2 / Sprunghugel" tror jag vore pedagogiskt eftersom många vet vad Sprunghugel är. Som sagt, stackars Pär....
Fixat! ..men kanske inte exakt som ni ville..

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
Kartan uppdaterad!
Rev 06
Se ovan! ..plus lite till.. thumbs up

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41557

Forumägare
Forumägare

Tur du inte har någon gammal bilhäck du behöver vara i garaget jämnt för. Då hade aldrig denna karta blitt gjord thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nürburgring
Högupplöst satelitbild
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
17 besök senaste veckan (35119 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande