Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Högupplöst satelitbild
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
35102 besök totalt
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



mcburn4ever skrev:

# Det som är benämnt Kesselchen 2 är egentligen Klostertal. Det som på kartan kallas för Klostertal är Kuppe (Huppe? Min tyska reder inte ut vilket det skall vara?) Rechts
Är du säker? Jag har fått lära mig att Klostertal är exakt där det står nu på kartan. Och att Kesselchen 2 på kartan är Kesselchen.
Verkar finnas otroligt många bud när det gäller Klostertal. Jag gjorde så att jag hoppade i Mini Coopern i GTR Evolution och tog mig en lugn o sansad tur i Eifelbergen. Om nu Simbins gjort allt rätt så står faktiskt min text rätt. Skylten står på höger sida, precis i slutet av curbsen..

Då ger jag mig. De gör inte sådana missar i det spelet!

Vad stod det isf på skylten i kurvan som jag avsåg? För jag tittade lite på in-car filmer igår och det står en skylt där, frågan är bara vad det står på den? Finns det ingen som jobbar hemma idag som kan dra på GPL eller GTR och kolla?
För Kesselchen 2 känns inte rätt.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



BTG skrev:
Finns det ingen som jobbar hemma idag som kan dra på GPL eller GTR och kolla?
För Kesselchen 2 känns inte rätt.


På mitt GTR3 för Xbox 360 så finns ingen skylt där alls thumbs down Dock är inte alla skyltar med på det spelet
Min minnesbild (av verkligheten) är (tyvärr!) precis som Mickes

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
BaaderMeinhof
Köln
Här sen Feb 2008
Inlägg: 366



OK, jag hade ändå tänkt att åka till Meuspath och hälsa på imorgon så jag kan ta och kolla (om banan är öppen)

Vill ni ha fotobevis också?

_________________
Anders Jonsson, 77,3 Km från NS
Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl
"Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil"
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



BaaderMeinhof skrev:
OK, jag hade ändå tänkt att åka till Meuspath och hälsa på imorgon så jag kan ta och kolla (om banan är öppen)

Vill ni ha fotobevis också?


ohh yes plz!!!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

BTG skrev:
mcburn4ever skrev:

# Det som är benämnt Kesselchen 2 är egentligen Klostertal. Det som på kartan kallas för Klostertal är Kuppe (Huppe? Min tyska reder inte ut vilket det skall vara?) Rechts
Är du säker? Jag har fått lära mig att Klostertal är exakt där det står nu på kartan. Och att Kesselchen 2 på kartan är Kesselchen.
Verkar finnas otroligt många bud när det gäller Klostertal. Jag gjorde så att jag hoppade i Mini Coopern i GTR Evolution och tog mig en lugn o sansad tur i Eifelbergen. Om nu Simbins gjort allt rätt så står faktiskt min text rätt. Skylten står på höger sida, precis i slutet av curbsen..

Då ger jag mig. De gör inte sådana missar i det spelet!

Vad stod det isf på skylten i kurvan som jag avsåg? För jag tittade lite på in-car filmer igår och det står en skylt där, frågan är bara vad det står på den? Finns det ingen som jobbar hemma idag som kan dra på GPL eller GTR och kolla?
För Kesselchen 2 känns inte rätt.


Det står Kesselchen på den helt enkelt tror jag.



Jag gjorde en gång om alla skyltarna i spelet Grand Prix Legends. Fast det är skyltplaceringarna 1967 då....

Här är en bild från en modern video jag använde. Ganska svårläst men... det står nog Kesselchen


_________________
Magnus Thomé
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Magnus Thomé skrev:


Det står Kesselchen på den helt enkelt tror jag.



Jag gjorde en gång om alla skyltarna i spelet Grand Prix Legends. Fast det är skyltplaceringarna 1967 då....

Här är en bild från en modern video jag använde. Ganska svårläst men... det står nog Kesselchen



Nu kanske jag helt snurrat till det med alla benämningar Men den skylten du visar håller jag med om att det står Kesselchen på, jag har för mig att det är senare som Klostertal skylten finns!

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Mats Thur skrev:
Nu kanske jag helt snurrat till det med alla benämningar Men den skylten du visar håller jag med om att det står Kesselchen på, jag har för mig att det är senare som Klostertal skylten finns!


Håller bara med. På bilden ser man snabba flacka höger/vänster längst bort. Sen kommer angstkurve. Osv. I GPL och på videos från 2000-2003 typ så står en skylt "Klostertal" på höger sida precis i högern över svaga krönet efter Angstkurve.

Nu när jag grävt lite så kommer jag ihåg mer o mer...

_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Mats Thur skrev:
Nu kanske jag helt snurrat till det med alla benämningar Men den skylten du visar håller jag med om att det står Kesselchen på, jag har för mig att det är senare som Klostertal skylten finns!


Jepp, så minns jag det också. Det står ytterligare en skylt 300-400 meter längre fram på vänster sida. Jag tittade på lite filmer igår som sagt och där syntes skylten, dock inte texten.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

observera att GPL i original har två eller tre skyltar felplacerade/felnamngivna! Jag gjorde en väl spridd patch till GPL som rättade namnen osv och gjorde skyltarna gröna enligt den modellen som var i början av 2000-talet. Sen något år senare skyltade man ju om massa på ringen. Nya skyltar med lite annorlunda färg osv osv.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

BTG skrev:
Mats Thur skrev:
Nu kanske jag helt snurrat till det med alla benämningar Men den skylten du visar håller jag med om att det står Kesselchen på, jag har för mig att det är senare som Klostertal skylten finns!


Jepp, så minns jag det också. Det står ytterligare en skylt 300-400 meter längre fram på vänster sida. Jag tittade på lite filmer igår som sagt och där syntes skylten, dock inte texten.

Ah! Precis innan det flacka esset? Den måste ha tillkommit i nyskyltningen som gjordes för några år sen. Förvirrande det här....

_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Magnus Thomé skrev:
Ah! Precis innan det flacka esset?

Jepp, jag tror att det "flacka esset" är Klostertal.

Magnus Thomé skrev:
Förvirrande det här....

Men oerhört viktigt att bena ut. Mordet på JFK, klimatfrågan och en eventuell andra lånekris i USA är visserligen stora frågor, men detta är större.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BaaderMeinhof
Köln
Här sen Feb 2008
Inlägg: 366



BTG skrev:
Magnus Thomé skrev:
Ah! Precis innan det flacka esset?

Jepp, jag tror att det "flacka esset" är Klostertal.

Magnus Thomé skrev:
Förvirrande det här....

Men oerhört viktigt att bena ut. Mordet på JFK, klimatfrågan och en eventuell andra lånekris i USA är visserligen stora frågor, men detta är större.


Imorgon kväll kanske vi vet

_________________
Anders Jonsson, 77,3 Km från NS
Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl
"Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil"
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



BTG skrev:
Mordet på JFK, klimatfrågan och en eventuell andra lånekris i USA är visserligen stora frågor, men detta är större.


thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



BaaderMeinhof skrev:
Imorgon kväll kanske vi vet


Ja, men ärligt talat - hur sjutton skall du ta dig dit? Skall du ut och köra ett varv? Isf sponsrar jag med en Bit!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
Verkar finnas otroligt många bud när det gäller Klostertal. Jag gjorde så att jag hoppade i Mini Coopern i GTR Evolution och tog mig en lugn o sansad tur i Eifelbergen. Om nu Simbins gjort allt rätt så står faktiskt min text rätt. Skylten står på höger sida, precis i slutet av curbsen..

Jag känner att jag nog var lite otydlig här..
Skylten "Klostertal" står i GTR vid röd prick nedan.


_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
BaaderMeinhof
Köln
Här sen Feb 2008
Inlägg: 366



BTG skrev:
BaaderMeinhof skrev:
Imorgon kväll kanske vi vet


Ja, men ärligt talat - hur sjutton skall du ta dig dit? Skall du ut och köra ett varv? Isf sponsrar jag med en Bit!


Ja du, eftersom gummistövlarna är hemma i Småland så blir det nog asfaltvägen till Kesselchen imorgon. Lågskor och plaskvåta eifelstigar passar lika bra ihop som olja och vatten i nära förening i expansionskärlet...

_________________
Anders Jonsson, 77,3 Km från NS
Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl
"Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil"
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

mcburn4ever skrev:
Verkar finnas otroligt många bud när det gäller Klostertal. Jag gjorde så att jag hoppade i Mini Coopern i GTR Evolution och tog mig en lugn o sansad tur i Eifelbergen. Om nu Simbins gjort allt rätt så står faktiskt min text rätt. Skylten står på höger sida, precis i slutet av curbsen..

Jag känner att jag nog var lite otydlig här..
Skylten "Klostertal" står i GTR vid röd prick nedan.

...BILD...


Exakt där vet jag att Klostertalskylten stod för några år sen. Men det var innan nya-skyltar-uppfräschningen.

_________________
Magnus Thomé
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
Kartan uppdaterad!
Rev 07
Mest lite bilder plus nån justering..

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Exakt där vet jag att Klostertalskylten stod för några år sen. Men det var innan nya-skyltar-uppfräschningen.

Som sagt så vet jag inte hur exakta Simbins har varit, men skylten som står där i GTR är av den nya typen, svart med Yokohamareklam..



EDIT:

Tar tillbaks det där om Klostertalskylten.
Kollade på ett filmklipp sen min höstresa och där fanns ingen skylt på den..

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Så den fanns på den gröna tiden men inte nu....

_________________
Magnus Thomé
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
En fråga till alla!


Skulle det vara av intresse med en liknande karta över SPA Francorchamps?
I vilket forum skulle den ligga i så fall..?

SPA är ju inte i närheten så komplext som Nürburgring "med tillbehör",
men det kan kanske ändå räta ut en hel del frågetecken..speciellt för de som skall dit för första gången..



Kort sagt:
SPA-karta, JA / NEJ ?

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Nürburgring
Högupplöst satelitbild
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
35102 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande